Svenska
Gamereactor
artiklar
Blacklight: Tango Down

Zombie talar ut: Blacklight: Tango Down

Nedladdningsbara spel blir bara större och större. Det kommande Blacklight: Tango Down ser lovande ut och vi fick ett snack med Jared Gerritzen på utvecklaren Zombie Entertainment

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Gamereactor fick ett snack med Jared Gerritzen, Project Lead and Lead Game Designer på kommande actionspelet Blacklight: Tango Down som ska släppas för nedladdning till hösten. Vi fick lära oss om vad som ska göra spelet unikt.

Blacklight: Tango Down

Gamereactor: Hur stort är teamet bakom Blacklight: Tango Down och hur ser din bakgrund ut?

Jared Gerritzen: Vårt team består av ungefär 30 utvecklare på Zombie Studios i centrala Seattle. Jag heter Jared Gerritzen och arbetar som Project Lead/Lead Game Designer. Jag har utvecklat spel ungefär i ett årtionde nu. Jag har jobbat på ett spel som vunnit Årets Shooter och ett som nominerats till Årets Bästa Spel.

Detta är en annons:

Beskriv Blacklight: Tango Down med en mening!

- Blacklight: Tango Down är en snabb förstapersonsskjutare som utspelar sig i en grå framtid.

Vad är huvudfokus i Tango Down? Att tävla mot andra DLC-multiplayerspel som Team Fortress 2 och Lead & Gold eller att ge sig på giganterna som Modern Warfare 2 och Halo 3:s multiplayer?

- "Go big or go home!", tycker vi. Vi vill göra spel som är lika bra som de bästa. Jag betraktar Team Fortress 2 och Valve som några av de allra bästa. Vi har verkligen siktat på att skapa en upplevelse som du inte får från Call of Duty och Halo. Får vi det som vi vill kommer folk att placera Blacklight: Tango Down mellan de två titlarna.

Detta är en annons:

Hur ser ni på framtiden för nedladdningsbara spel?

- DLC, downloadable content, kommer att vara standard inom fem år. Försök minnas senaste gången du gick in till en musikaffär för att köpa en CD... DLC på konsol var till en början bara till för små spel eftersom hårddisken hade begränsningar, och eftersom att man trodde att spelarna ville spela gamla och nostalgiskapande spel. Det har dock ändrats fort och i takt med att spelare blir mer vana med att ladda ned saker - patchar, kartpaket eller arkadspel - så börjar de också kräva det som ett huvudsakligt sätt att distribuera spel på. Vi tror att allt fler högkvalitativa titlar kommer att släppas för nedladdning och vi vill vara en del av den utvecklingen.

Blacklight: Tango Down

Kommer Tango Down att bara innehålla multiplayer eller får vi även ett story-läge?

- Vi har definitivt fokuserat på flerspelarläget men ensamspelaren kommer inte att bli besviken. Det är det enda jag kan säga i nuläget.

Bungie talar alltid om den där 30-sekundsperioden som alltid är så viktig i förstapersonsskjutare. Hur ser du på det uttalandet?

- Om Bungie säger något om ett spels utveckling så ska du lyssna på dem. Jag känner lyckligtvis rätt många där och de är alla extremt smarta och kompetenta. Jag tror att du syftar på "the 30 seconds of fun" - om du kan göra ett spelögonblick som är 30 sekunder långt roligt, så kan du koppla ihop flera sådana för att göra ett komplett spel som är roligt. Med andra ord, du måste fokusera på den där 30 sekunder långa upplevelsen som bokstavligen skapar hela ditt spel.

- Detta koncept är en viktig faktor för hela spelupplevelsen och är något vanligt för förstapersonsskjutare och multiplayer-spel i synnerhet. Förstapersonsskjutare handlar i grunden om strider, så om du kan göra striderna roliga så är principerna för den upplevelsen tillgängliga spelet genom. Och i ett multiplayer-spel är stridssituationerna alltid olika. Spelkontrollen måste kännas rätt, knapparna måste sitta på exakt rätt ställe, spelupplevelsen måste flyta och vara bekväm och striderna måste vara roliga. Och det är vad vi har gjort med Blacklight: Tango Down.

Blacklight: Tango Down

Vad kommer vara skillnaden mellan Tango Down och andra shooters som utspelar sig i en nära framtid?

- Blacklight: Tango Down sticker ut på många sätt. Prislappen på 15 dollar är den mest tydliga. Vi kommer att erbjuda ett helt anpassningsbart vapensystem med tusentals kombinationer där spelaren kan justera vapnen för att få dem perfekta. HRV, Hyper Reality Visor, låter spelarna hoppa in i ett virtual reality-läge för att få information om fiendernas position så de kan jagas upp. HRV ger verkligen Blacklight: Tango Down ett högre tempo och håller i gång all action.

Detta är bara två saker som kommer skilja oss från mängden. Världen själv är också en stor del av Blacklight: Tango Down-upplevelsen. Vi har lagt ned många kreativa ansträngningar på omgivningarna och storyn för att göra spelet nytt och fräscht.

Relaterade texter

Blacklight: Tango DownScore

Blacklight: Tango Down

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Jonas har krigat loss i Blacklight: Tango Down, som är tänkt att vara ett billigare alternativ till Modern Warfare och Bad Company...

Zombie talar ut: Blacklight: Tango Down

Zombie talar ut: Blacklight: Tango Down

ARTIKEL. Skrivet av Jonas Elfving

Nedladdningsbara spel blir bara större och större. Det kommande Blacklight: Tango Down ser lovande ut och vi fick ett snack med Jared Gerritzen på utvecklaren Zombie Entertainment...



Loading next content