Jag väntar bara på att de ska lista ut var jag gömmer mig, genom att titta på sin killcams inspelningar. Samtidigt, utanför ladan, är det kaos. M1A3 Abrams-tanks rullar skoningslöst över oskyddat infanteri. Sprängladdningar och EMP-granater avfyras.
Inte för att jag bryr mig om kalabaliken. Från det ännu säkra skyddet samlar jag lugnt in Battle Points, den viktigaste valutan i action-shootern Homefront. Jag växlar in dessa mot pricksäkerhet, kill streaks och mot skydd för mina lagkamrater. Poängen kan också användas för att köpa tillgång till en av de mäktiga AH-64-helikoptrarna, så när jag går en oundviklig krypskyttsdöd till mötes kan jag leverera död från ovan.
"Someone who hasn‘t seen a bullet in ten seconds is clearly moving the wrong direction," berättar Homefronts Lead Technical Designer Brian Holinka för mig. Infanteri, bomber, fordon, luftanfall - allt finns där från början. Han har en poäng. Multiplayer-galenskapen omger hela kampanjläget, där Nordkorea år 2027 har invaderat USA och slungat landet in i kaos och misär. Flerspelarkartorna utspelar sig i detta för amerikanarna traumatiska scenario. Förorter, bombade stadskärnor och ensliga lantområden i mellanvästern kommer alla att få uppleva striderna mellan kommunistarmén och den amerikanska motståndsrörelsen.
Multiplayer tycks vara det främsta säljargumentet för Homefront. Upp till 32 spelare kan slåss tillsammans i Homefront, antingen solo eller i lag. Spelet kommer att använda sig av dedikerade servrar, både för PC- och konsolversionen. Krigandet utförs på relativt stora kartor och ett nytt spawn-system gör att du alltid får börja mitt i händelsernas centrum - du kan till exempel spawna direkt i sätet på en Abrams-tank som en lagkamrat rattar. Du kan köpa egna fordon för battle points innan du spawnar eller, om du inte har nog battle points, promenera hela vägen till striden.
Battle points är ett sätt att "motivera spelare att spela som en lagmedlem" och inte för att vara ett substitut för erfarenhetspoäng, berättar Holinka. Detta gick till och med hem för den cyniska gruppen journalister som deltog på eventet. Men ännu bättre var känslan av att battle points möjliggjorde olika spelstilar och att man faktiskt blir belönad för det. Vägen till 1400 poäng för en Apache-helikopter är identisk för alla klasser, men ser spelmässigt helt olika ut för var och en.
I min omgång testade jag spelläget Ground Control på två kartor där alla spelare börjar på samma frontlinje och måste ta över tre "capture points". Om ett lag lyckas flyttas målen någon annanstans och om den i sin tur tas över vinner ena laget. Cul-de-sac-kartan är gjord för upp till åtta spelare och tar oss genom en sönderbombad amerikansk förort.
Grafiken såg rätt okej ut, med tanke på att koden vi spelar är från en tidig version av det färdiga Homefront. Spelet har potential att se minst lika bra ut som sina konkurrenter när det är klart. I synnerhet förortsbanan sken med många snygga detaljer, som övergivna, sorgsna trädgårdar. En passande miljö för ett förtryckt Amerika.
Standardinslag som vi är vana med kommer inte att glömmas bort av Kaos Studios, trots systemet med battle points. Homefront kommer att ha ett level- och rankingssytem och upplåsbara saker - men för fler detaljer får vi lov att vänta.
Översättning: Jonas Elfving