Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
Gamereactor Sverige
artiklar
Watch Dogs 2

Vi har klämt på Watch Dogs 2-expansionen "No Compromise"

Gamereactor i Danmark har spelat den nya expansionen som släpps idag, här kommer våra samlade intryck...

Detta är en annons:

Watch Dogs 2 delade i mångt och mycket upp spelarna i två läger. Vissa älskade det, precis som med det första spelet, medan andra hatade det. Något mellanting såg vi aldrig röken av. Här på Gamereactor anslöt vi oss till läger numero uno, detta eftersom Ubisoft för en andra gång erbjöd oss en väldigt atmosfärisk och levande spelvärld proppad med möjligheter och variation. Visst var inte bilfysiken den bästa och Watch Dogs 2 kunde aldrig hävda sig mot genregiganten Grand Theft Auto V, men det var bra. Riktigt, riktigt bra.

Under förra veckan bjöds Gamereactor Danmark in till Ubisofts danska huvudkontor för att klämma lite på framtiden för Watch Dogs och då i synnerhet det kommande expansionspaketet "No Compromise" som släpps idag. Anders och Magnus (Gamereactor Danmarks motsvarighet till Hegevall / Mäki) har delat upp sina respektive intryck från gameplay-sessionen med No Compromise och berättar här vad vi kan förvänta oss av expansionen.

Watch Dogs 2

[Moscow Gambit]
Magnus Groth-Andersen, GR DK:
För min del är det alla huvuduppdragen i Watch Dogs 2 som varit äventyrets starkaste kort. Detta även fast jag funnit mängder av underhållning även i de expansiva och ofta förvånansvärt maffiga Dead Sec-uppdragen. I huvuddelen av äventyret kunde Ubisoft på riktigt behandla och tolka alla de djuplodande teman och manér som spelet kretsade kring och det där konstnärliga upproret mot en slavisk polisstat, var enligt mig riktigt lyckat utfört och kroniskt intressant sett till vinkel och sensmoral. I det nya uppdraget "Moscow Gambit" infiltrera en filmstudio som producerar en porrfilm av det snaskigare slaget och här har Ubisofts utvecklingsteam dränkt den redan stabila mekaniken i mörker, originalitet och innovation. Här ligger fokus på en till synes mycket god mix av action och pussel och variationen i speltempo är god. Kanske till och med mycket god. Baserat på det vi fick spela känns Moscow Gambit som det kanske kan toppa mina två favorituppdrag från själva huvudäventyret.

Anders Groth-Andersen, GR DK:
Det produceras en del märklig porr i Ubisofts version av San Francisco, minst sagt. Vi pratar robotar, här. Med enorma robottentakler samt korsfästelse och allehanda bisarra inslag. Moscow Gambit kretsar kring studion som sätter ihop denna porrfralla och även om det rent spelmässigt är ganska styrt och inte innehåller särskilt många ställen där det verkligen kan gå fel, är det tight regisserat och väldigt mörkt, väldigt stilfullt designat. Jag började med att låta Marcus hacka lite säkerhetskameror innan jag fortsatte in i de porrdoftande lokalerna och pusslen är strålande utformade, väldigt utmanande men aldrig frustrerande. Som ett öppningsuppdrag i ett nytt expansionspaket kändes Moscow Gambit strålande.

Watch Dogs 2

[Online Races]
Magnus:
Den svagaste delen i originalspelet var bilfysiken. I online-racingtävlingarna som medföljer i No Compromise gör sig denna rätt svaga, bristfälliga fysik ständigt påmind men det märks också att Ubisoft slipat en del på hur det känns att ratta allt från motorcross till lastbil. Och även fast bilarna känns lite för sladdriga, lite för lätta är det roligt att tävla mot tre andra spelare i "Online Races".

Anders:
Låt oss klargöra en sak här och nu: Orsaken till varför Magnus inte riktigt gillade dessa inslag är för att han faktiskt förlorade samtliga race. Alla. I övrigt hade jag roligt med online-tävlingarna även om bilfysiken som sagt inte ens kommer nära den i exempelvis GTA V. Oftast är loppen avgjorda efter cirka 20 sekunder då det är bökigt och svårt att köra om och motorcross-portionen är annorlunda och utmanande med en helt annan typ av gameplay.

Watch Dogs 2

[Showdown]
Magnus:
Detta är PvP-delen av den nya expansionen och därmed själva huvudinnehållet. Fokus ligger på att alla använder sig av samma vapen samt förlitar sig på sina hacker-skillz och detta känns riktigt bra såhär på förhand. Staden är en enorm lekplats och precis som i GTA Online går det inte särskilt lång tid innan jag känner mig gravt beroende. Det handlar om att tillsammans antingen försvara eller knipa tre stycken punkter på kartan för att där samla ihop tre hårddiskar och samtliga matcher jag spelade var underhållande om ombytliga. Vapnen känns balanserade och hacking-biten ger Showdown en originell känsla som du inte hittar i något annat spel av den här typen.

Anders:
Ubisoft försöker dölja det faktum att detta spelläget i grunden bara är helt vanlig "Team Deathmatch" genom att kalla det något annorlunda samt införandet av hårddisk-hämtandet och hacker-portionerna. Medan Magnus anser att miljöerna är klockrena för den här sortens PvP-spelande skulle jag vilja kalla platserna för direkt olämpliga. Watch Dogs 2 och dess miljöer är enbart designat för singleplayer och det märks tydligt här. Väldigt tydligt. Obalans och brist på dynamik är bara två av begreppen som jag vill använda för att beskriva Showdown som jag tycker känns sämst av nyheterna i No Compromise. Det finns dock väldigt gott om riktigt trevliga nyheter här som är lätta att tycka om. Framförallt ser jag fram emot att kika på mer av den där bisarra robot-porren, något som faktiskt känns lite jobbigt att erkänna.

Watch Dogs 2
Watch Dogs 2
Detta är en annons: