Mario, en man utan ambitioner
Mario som frontfigur för allting Nintendo har varit stekhet sedan mitten av 80-talet men Måns Lindman har alltid ställt sig skeptisk till gubbens ambitionsnivå...
Spelminnen: Batman: Arkham City
Redaktionen drömmer sig tillbaka till fornstora dar och berättar om sina mest personliga spelminnen.
De fem viktigaste punkterna från Minecraft Live 2021
Vi har sammanställt de fem största kommande uppdateringarna av Mojangs blockiga värld i en smidig artikel....
Text: Stefan Briesenick, GR DE (Översättning: Jonas Mäki)
Zelda: Ocarina of Time vs Breath of the Wild
Om någon speltitel skulle kunna rå på Ocarina of Time så är det väl isåfall årets Zelda-upplaga? André har ställt de båda titlarna mot varandra i den tveklöst svåraste vs-duellen han någonsin har skrivit...
Text: André Wigert
När atmosfären skrämmer upp dig
Det behöver inte stå skräck på lådan för att man ska vilja tända lamporna, gå ner i fosterställning och intala sig att "spöken finns inte". Andreas koserar om hur atmosfär i spel kan ge tillfällen där han blev rejält uppskrämd.
Text: Andreas Blom
Vi snackar med Eiji Aonuma om Zelda: Breath of the Wild
Vi satte oss ned med Nintendos Eiji Aonuma i Paris för att prata om Zelda-seriens historia, nutid och framtid...
Text: Islem Sharouda GR FR, (Översättning: Kim Orremark)
Spelen som startade allt (1)
Joakim är först ut i del ett av tio artiklar där vi berättar om spelen som drog igång vårt brinnande intresse på allvar...
Kommer Nintendo fortsätta jaga fel publik?
Den före detta Nintendo-dyrkaren Oliver Thulin kåserar om var den japanske jätten trampade fel och hur de kan bli störst, bäst och vackrast igen...
Text: Oliver Thulin
Vi pratar med John Warner om The Fall Part 2: Unbound
Innan den officiella utannonseringen av uppföljaren till det väl mottagna The Fall pratade vi med Over the Moons John Warner...
Text: Bengt Lemne & Sam Bishop, GR EU (Översättning: Oliver Thulin)
E3 2016: Olivers tio favorittrailers
Då var årets Electronic Entertainment Expo över och det har blivit dags för Oliver att summera hans favorittrailers från den gångna veckan...
Text: Oliver Thulin
Gamereactor recenserar E3 2016 (2)
Vi fortsätter att granska våra förhoppningar och förutsägelser om E3 2016 nu när vi vet hur mässan gick...
Text: Redaktionen
Gamereactor recenserar E3 2016 (1)
Hur står sig våra E3-förväntningar och förutsägelser nu med facit i hand? Låt oss ta en titt tillsammans...
Text: Redaktionen
De tjugo viktigaste E3 2016-händelserna
Så är E3 2016 över och det är ett helt år kvar tills vi får uppleva allt detta roliga igen. Under denna hektiska vecka har det sprutat ut nyheter och vi har nu sovrat ut de viktigaste åt dig...
Ubisoft @ E3 2016
Ubisoft visade upp spel efter spel under årets E3-mässa och vi har såklart tagit pulsen på alltihop...
Text: Kim Orremark
Allt du behöver veta inför E3 2016
Japp, snart är det dags för världens viktigaste spelmässa igen. Vi bjuder här på en riktigt maffig artikel där vi går igenom alla presskonferenserna och allt du borde veta...
Gamereactors E3-förväntningar
Här är våra största förväntningar på vad som ska visas under E3-mässan nästa vecka...
Text: Redaktionen
Disney Infinity dog en för tidig död
Redaktör Mäki har febrilt samlat Disney Infinity-figurer och spelat spelen. När nedläggningen av serien utannonserades i förrgår bestämde han sig för att summera varför...
De kvinnliga spelhjältarna invaderar
Kvinnor har i spel allt för ofta stått i skuggan medan männen stoltserat med den ena förmågan värre än den andra. Det är numer ett minne blått.
Text: Andreas Blom
Den kompletta guiden till Disney Infinity
Vad är skillnaderna mellan versionerna, går de att använda tillsammans och vilka figurer finns egentligen att välja på? Vi berättar allt du behöver veta...
När fyra miljoner är mer än fem
Det här med spelförsäljning är inte så lätt och att mäta antalet sålda spel ger ofta en falsk bild av verkligheten. Jonas benar ut och förklarar i försäljningsdjungeln...
Spel är billigare och dyrare än någonsin
Mikrotransaktionerna och andra former av nedladdningsbart material invaderar våra älskade spel. Men är det nödvändigtvis dåligt? Oliver kåserar om saken...
Text: Oliver Thulin
Den döende speltypen
Otaliga genrer och omtyckta spelserier har försvunnit de senaste åren. Helt i onödan, menar Jonas Mäki i ny mastig artikel...
En hyllning till Satoru Iwata
Efter att ha förlorat striden med cancer dog Nintendo högste chef Satoru Iwata för två veckor sedan. Jonas Mäki har författat en hyllning till mannen som förändrade spelvärlden...
Jonas väljer ut E3-mässans 10 bästa trailers
E3 är slut sedan en knapp vecka tillbaka och redaktör Mäki har nu vaskat fram mässans tio bästa trailers...
Vi summerar årets E3-mässa
E3 är officiellt slut och det är ett år kvar tills nästa gång. Jonas Mäki kollar in de mest avgörande händelserna på årets mässa...
Nintendo @ E3 2015
Sist ut bland konsoltillverkarna var Nintendo, ett företag i förändring med ny konsol utannonserad. Vi kollar in vad de hade att förtälja på E3 2015...
Allt du behöver veta inför E3 2015
Med bara en vecka kvar till världens viktigaste spelmässa drar igång, serverar vi nu en maffig genomgång av allt du behöver veta om vad som ska visas, hur du kan se det, när det sker och smaskiga spekulationer...
Våra drömmars E3 (2)
Här är den andra och sista delen av vår artikelserie med våra mest efterlängtade E3-utannonseringar som skulle ge våra drömmars spelmässa...
Text: Redaktionen
Våra drömmars E3 (1)
Det är bara drygt en vecka till de första E3-presskonferenserna drar igång och med detta i åtanke har vi på redaktionen nu utsett våra drömmars E3...
Text: Redaktionen
Gamereactors Köpguide: Wii U
Vi har samlat ihop våra kollektiva åsikter och sammanfattat våra recensioner. Detta är det vi anser vara de tio mest köpvärda spelen till Wii U
Text: Redaktionen
Uppdateringsraseri
Tiden när man bara kunde starta sin spelkonsol och sätta igång med att spelande är ett minne blott, och värre kommer det att bli enligt Jonas Mäki...
Vi summerar GDC 2015
Ny hårdvara, massor av VR-snack och en och annan mysig indietitel. Carl Brännström tittar närmare på och sammanfattar årets Game Developers Conference...
Text: Carl Brännström
Dags för Game Boy att göra comeback?
Bärbara spel har tagit rejält med stryk senaste åren och varken PS Vita eller Nintendo 3DS säljer som beräknat. Jonas Mäki spekulerar om framtiden för portabelt spelande...
Orsaker till oro (3)
Så har vi hunnit fram till den tredje och sista delen i vår artikelserie om orosmoln på den annars så ljusa spelhimlen. Kolla in vilka farhågor vi har för det kommande spelåret...
Text: Redaktionen
Orsaker till oro (2)
Vi hann inte ventilera allt Gamereactor oroar oss för i den förra artikeln. Här är uppföljaren med ännu fler saker som bekymrar oss inför den närmsta tiden...
Text: Redaktionen
Orsaker till oro
Det hetaste spelåret på mycket länge är fortfarande i sin linda och vi ser fram emot allt ofattbart hett som är på gång. Men det betyder inte att det inte finns mörka moln på himlen. Här är orsaker till oro...
Text: Redaktionen
Hetaste spelen 2015 (del 1)
Det ska sägas direkt; 2015 kommer bli ett spelår att minnas med fler lovande titlar än någon rimligen kan tänkas behöva. Det gjorde det både roligare och svårare att kora de allra hetaste, men nu har vi gjort det! Här är den första av tre delar av Gamereactors lista...
Text: Redaktionen
Fler exklusiviteter i framtiden
Självklara multiformatstitlar har plötsligt blivit exklusiva under denna nya generation. Jonas Mäki förklarar varför det i grunden är något positivt och spekulerar i att det är något som kommer bli allt vanligare...
Årets buggigaste 2014
När vi blickar bakåt kommer 2014 var året då trasiga spel blev en smärtsamt tydlig trend. Att inte kunna spela sina nyinköpta spel på några veckor var standard. Men några var värre än andra, och här är årets allra värsta rötägg...
Text: Redaktionen
Årets karaktär 2014
Under ett år med spel innehållandes allt från Donkey Kong till Master Chief och Sonic har det naturligtvis varit en styv uppgift att kora de bästa karaktärerna. Men efter tandgnisslan, gråt och hot så har vi nu lyckats sammanställa de fem främsta...
Text: Redaktionen
Årets story 2014
En av de viktigaste kategorierna i dessa tider när multiplayer bara blir allt viktigare är årets story. Här är spelen som på ett eller annat sätt berörde oss allra mest under 2014...
Text: Redaktionen
Årets nyutgåva 2014
Det här med återutgivningar är naturligtvis inget nytt, men 2014 var de både fler och bättre än någonsin då alla ville släppa sina klassiker till Playstation 4 och Xbox One i uppiffat skick. Här är årets allra främsta nyutgåvor...
Text: Redaktionen
Världens tio bästa spelnamn
Grafik, ljud och innehåll är inte allt. Ett spel måste ha ett namn också. Gärna ett som väcker intresse och låter bra. Redaktionen har listat de tio bästa spelnamnen...
Text: Redaktionen
Tio ordentligt trasiga spel
Trasiga spel har tyvärr varit den stora trenden under 2014, där det varit regel snarare än undantag att inte kunna använda nysläppta spel fullt ut. Gamereactor har listat de värsta exemplen...
Slutseglat för spelpiraterna
Playstation 4 och Xbox One har på flera sätt markerat slutet för utbredd piratkopiering inom spelvärlden. Jonas Mäki berättar hur det gick till...
Med passion för racing
Teamet bakom GTR 2 och Need for Speed: Shift siktar på att köra om Forza Motorsport med stekheta Project Cars. Petter Hegevall besökte studion
Detta händer på Gamescom nästa vecka
Det är mindre än två månader sedan världens viktigaste spelmässa, E3, tog slut men nästa vecka fortsätter det roliga då Gamescom tar vid i Köln, Tyskland. För de som...
Vilka spel blir försenade?
Det är bara dryga veckan sedan EA lät utannonsera att deras förmodade storsäljare Battlefield: Hardline skulle drabbas av det som redan hänt så manga andra storspel den...
Allt du behöver veta om E3 2014
Det är idag bara 10 dagar kvar tills den första presskonferensen dundrar igång och därmed inofficiellt startar årets E3. Jag skriver inofficiellt för att...
Snart utvecklar vi spelen själva
I Gamereactor #107 skrev jag en krönika om hur vi numera förväntas betala för fullständigt trasiga spel och själva stå för beta-testandet av dem när vi genomlider de...