Svenska
Format Genre Sortering
5
Mario, en man utan ambitioner

Mario, en man utan ambitioner

Mario som frontfigur för allting Nintendo har varit stekhet sedan mitten av 80-talet men Måns Lindman har alltid ställt sig skeptisk till gubbens ambitionsnivå...

Text: Måns Lindman
HQ
Zelda: Ocarina of Time vs Breath of the Wild

Zelda: Ocarina of Time vs Breath of the Wild

Om någon speltitel skulle kunna rå på Ocarina of Time så är det väl isåfall årets Zelda-upplaga? André har ställt de båda titlarna mot varandra i den tveklöst svåraste vs-duellen han någonsin har skrivit...

Text: André Wigert
4
När atmosfären skrämmer upp dig

När atmosfären skrämmer upp dig

Det behöver inte stå skräck på lådan för att man ska vilja tända lamporna, gå ner i fosterställning och intala sig att "spöken finns inte". Andreas koserar om hur atmosfär i spel kan ge tillfällen där han blev rejält uppskrämd.

Text: Andreas Blom
Kommer Nintendo fortsätta jaga fel publik?

Kommer Nintendo fortsätta jaga fel publik?

Den före detta Nintendo-dyrkaren Oliver Thulin kåserar om var den japanske jätten trampade fel och hur de kan bli störst, bäst och vackrast igen...

Text: Oliver Thulin
HQ
3
Vi pratar med John Warner om The Fall Part 2: Unbound

Vi pratar med John Warner om The Fall Part 2: Unbound

Innan den officiella utannonseringen av uppföljaren till det väl mottagna The Fall pratade vi med Over the Moons John Warner...

Text: Bengt Lemne & Sam Bishop, GR EU (Översättning: Oliver Thulin)
8
E3 2016: Olivers tio favorittrailers

E3 2016: Olivers tio favorittrailers

Då var årets Electronic Entertainment Expo över och det har blivit dags för Oliver att summera hans favorittrailers från den gångna veckan...

Text: Oliver Thulin
Gamereactor recenserar E3 2016 (2)

Gamereactor recenserar E3 2016 (2)

Vi fortsätter att granska våra förhoppningar och förutsägelser om E3 2016 nu när vi vet hur mässan gick...

Text: Redaktionen
3
Gamereactor recenserar E3 2016 (1)

Gamereactor recenserar E3 2016 (1)

Hur står sig våra E3-förväntningar och förutsägelser nu med facit i hand? Låt oss ta en titt tillsammans...

Text: Redaktionen
De tjugo viktigaste E3 2016-händelserna

De tjugo viktigaste E3 2016-händelserna

Så är E3 2016 över och det är ett helt år kvar tills vi får uppleva allt detta roliga igen. Under denna hektiska vecka har det sprutat ut nyheter och vi har nu sovrat ut de viktigaste åt dig...

Text: Jonas Mäki
4
Ubisoft @ E3 2016

Ubisoft @ E3 2016

Ubisoft visade upp spel efter spel under årets E3-mässa och vi har såklart tagit pulsen på alltihop...

Text: Kim Orremark
Allt du behöver veta inför E3 2016

Allt du behöver veta inför E3 2016

Japp, snart är det dags för världens viktigaste spelmässa igen. Vi bjuder här på en riktigt maffig artikel där vi går igenom alla presskonferenserna och allt du borde veta...

Text: Jonas Mäki
HQ
Disney Infinity dog en för tidig död

Disney Infinity dog en för tidig död

Redaktör Mäki har febrilt samlat Disney Infinity-figurer och spelat spelen. När nedläggningen av serien utannonserades i förrgår bestämde han sig för att summera varför...

Text: Jonas Mäki
De kvinnliga spelhjältarna invaderar

De kvinnliga spelhjältarna invaderar

Kvinnor har i spel allt för ofta stått i skuggan medan männen stoltserat med den ena förmågan värre än den andra. Det är numer ett minne blått.

Text: Andreas Blom
När fyra miljoner är mer än fem

När fyra miljoner är mer än fem

Det här med spelförsäljning är inte så lätt och att mäta antalet sålda spel ger ofta en falsk bild av verkligheten. Jonas benar ut och förklarar i försäljningsdjungeln...

Text: Jonas Mäki
Spel är billigare och dyrare än någonsin

Spel är billigare och dyrare än någonsin

Mikrotransaktionerna och andra former av nedladdningsbart material invaderar våra älskade spel. Men är det nödvändigtvis dåligt? Oliver kåserar om saken...

Text: Oliver Thulin
Den döende speltypen

Den döende speltypen

Otaliga genrer och omtyckta spelserier har försvunnit de senaste åren. Helt i onödan, menar Jonas Mäki i ny mastig artikel...

Text: Jonas Mäki
En hyllning till Satoru Iwata

En hyllning till Satoru Iwata

Efter att ha förlorat striden med cancer dog Nintendo högste chef Satoru Iwata för två veckor sedan. Jonas Mäki har författat en hyllning till mannen som förändrade spelvärlden...

Text: Jonas Mäki
Vi summerar årets E3-mässa

Vi summerar årets E3-mässa

E3 är officiellt slut och det är ett år kvar tills nästa gång. Jonas Mäki kollar in de mest avgörande händelserna på årets mässa...

Text: Jonas Mäki
Nintendo @ E3 2015

Nintendo @ E3 2015

Sist ut bland konsoltillverkarna var Nintendo, ett företag i förändring med ny konsol utannonserad. Vi kollar in vad de hade att förtälja på E3 2015...

Text: Jonas Mäki
Allt du behöver veta inför E3 2015

Allt du behöver veta inför E3 2015

Med bara en vecka kvar till världens viktigaste spelmässa drar igång, serverar vi nu en maffig genomgång av allt du behöver veta om vad som ska visas, hur du kan se det, när det sker och smaskiga spekulationer...

Text: Jonas Mäki
Våra drömmars E3 (2)

Våra drömmars E3 (2)

Här är den andra och sista delen av vår artikelserie med våra mest efterlängtade E3-utannonseringar som skulle ge våra drömmars spelmässa...

Text: Redaktionen
Våra drömmars E3 (1)

Våra drömmars E3 (1)

Det är bara drygt en vecka till de första E3-presskonferenserna drar igång och med detta i åtanke har vi på redaktionen nu utsett våra drömmars E3...

Text: Redaktionen
Gamereactors Köpguide: Wii U

Gamereactors Köpguide: Wii U

Vi har samlat ihop våra kollektiva åsikter och sammanfattat våra recensioner. Detta är det vi anser vara de tio mest köpvärda spelen till Wii U

Text: Redaktionen
Uppdateringsraseri

Uppdateringsraseri

Tiden när man bara kunde starta sin spelkonsol och sätta igång med att spelande är ett minne blott, och värre kommer det att bli enligt Jonas Mäki...

Text: Jonas Mäki
Vi summerar GDC 2015

Vi summerar GDC 2015

Ny hårdvara, massor av VR-snack och en och annan mysig indietitel. Carl Brännström tittar närmare på och sammanfattar årets Game Developers Conference...

Text: Carl Brännström
Dags för Game Boy att göra comeback?

Dags för Game Boy att göra comeback?

Bärbara spel har tagit rejält med stryk senaste åren och varken PS Vita eller Nintendo 3DS säljer som beräknat. Jonas Mäki spekulerar om framtiden för portabelt spelande...

Text: Jonas Mäki
Orsaker till oro (3)

Orsaker till oro (3)

Så har vi hunnit fram till den tredje och sista delen i vår artikelserie om orosmoln på den annars så ljusa spelhimlen. Kolla in vilka farhågor vi har för det kommande spelåret...

Text: Redaktionen
Orsaker till oro (2)

Orsaker till oro (2)

Vi hann inte ventilera allt Gamereactor oroar oss för i den förra artikeln. Här är uppföljaren med ännu fler saker som bekymrar oss inför den närmsta tiden...

Text: Redaktionen
Orsaker till oro

Orsaker till oro

Det hetaste spelåret på mycket länge är fortfarande i sin linda och vi ser fram emot allt ofattbart hett som är på gång. Men det betyder inte att det inte finns mörka moln på himlen. Här är orsaker till oro...

Text: Redaktionen
Hetaste spelen 2015 (del 1)

Hetaste spelen 2015 (del 1)

Det ska sägas direkt; 2015 kommer bli ett spelår att minnas med fler lovande titlar än någon rimligen kan tänkas behöva. Det gjorde det både roligare och svårare att kora de allra hetaste, men nu har vi gjort det! Här är den första av tre delar av Gamereactors lista...

Text: Redaktionen
Fler exklusiviteter i framtiden

Fler exklusiviteter i framtiden

Självklara multiformatstitlar har plötsligt blivit exklusiva under denna nya generation. Jonas Mäki förklarar varför det i grunden är något positivt och spekulerar i att det är något som kommer bli allt vanligare...

Text: Jonas Mäki
Årets buggigaste 2014

Årets buggigaste 2014

När vi blickar bakåt kommer 2014 var året då trasiga spel blev en smärtsamt tydlig trend. Att inte kunna spela sina nyinköpta spel på några veckor var standard. Men några var värre än andra, och här är årets allra värsta rötägg...

Text: Redaktionen
Årets karaktär 2014

Årets karaktär 2014

Under ett år med spel innehållandes allt från Donkey Kong till Master Chief och Sonic har det naturligtvis varit en styv uppgift att kora de bästa karaktärerna. Men efter tandgnisslan, gråt och hot så har vi nu lyckats sammanställa de fem främsta...

Text: Redaktionen
Årets story 2014

Årets story 2014

En av de viktigaste kategorierna i dessa tider när multiplayer bara blir allt viktigare är årets story. Här är spelen som på ett eller annat sätt berörde oss allra mest under 2014...

Text: Redaktionen
Årets nyutgåva 2014

Årets nyutgåva 2014

Det här med återutgivningar är naturligtvis inget nytt, men 2014 var de både fler och bättre än någonsin då alla ville släppa sina klassiker till Playstation 4 och Xbox One i uppiffat skick. Här är årets allra främsta nyutgåvor...

Text: Redaktionen
Världens tio bästa spelnamn

Världens tio bästa spelnamn

Grafik, ljud och innehåll är inte allt. Ett spel måste ha ett namn också. Gärna ett som väcker intresse och låter bra. Redaktionen har listat de tio bästa spelnamnen...

Text: Redaktionen
Tio ordentligt trasiga spel

Tio ordentligt trasiga spel

Trasiga spel har tyvärr varit den stora trenden under 2014, där det varit regel snarare än undantag att inte kunna använda nysläppta spel fullt ut. Gamereactor har listat de värsta exemplen...

Text: Jonas Mäki
Slutseglat för spelpiraterna

Slutseglat för spelpiraterna

Playstation 4 och Xbox One har på flera sätt markerat slutet för utbredd piratkopiering inom spelvärlden. Jonas Mäki berättar hur det gick till...

Text: Jonas Mäki
Med passion för racing

Med passion för racing

Teamet bakom GTR 2 och Need for Speed: Shift siktar på att köra om Forza Motorsport med stekheta Project Cars. Petter Hegevall besökte studion

Text: Petter Hegevall
Vilka spel blir försenade?

Vilka spel blir försenade?

Det är bara dryga veckan sedan EA lät utannonsera att deras förmodade storsäljare Battlefield: Hardline skulle drabbas av det som redan hänt så manga andra storspel den...

Text: Jonas Mäki
Allt du behöver veta om E3 2014

Allt du behöver veta om E3 2014

Det är idag bara 10 dagar kvar tills den första presskonferensen dundrar igång och därmed inofficiellt startar årets E3. Jag skriver inofficiellt för att...

Text: Jonas Mäki
Snart utvecklar vi spelen själva

Snart utvecklar vi spelen själva

I Gamereactor #107 skrev jag en krönika om hur vi numera förväntas betala för fullständigt trasiga spel och själva stå för beta-testandet av dem när vi genomlider de...

Text: Jonas Mäki