Quick time events är något som funnits i spel sedan länge och som vart betydligt vanligare under förra generationen, och vissa utvecklare är bättre än andra när det kommer till detta. Jag hade dock inte skriva om QTE i allmänhet (för det har jag redan gjort).
Under helgen fick jag ett plötsligt sug av att återvända till Ace Combat: Assault Horizon, som jag inte spelat sedan Ace Combat Infinity släpptes. Jag valde att spendera lite tid med det nästintill döda multiplayerläget, men trots brist på aktivitet lyckades jag ändå spela ett par rundor och jag hade rätt trevligt faktiskt. Det var också då som jag började fundera lite och kom på ett antal saker som jag gillade skarpt med Assault Horizon, men som inte letat sig vidare i Infinity. Jag tänkte lite kortfattat lista dessa saker, som förhoppningsvis antingen läggs till i en uppdatering till Infinity eller i nästa Ace Combat-spel.
Jag ber om ursäkt för att jag inte uppdaterat bloggen på ett tag, och att det återigen handlar om Ace Combat Infinity men någonstans måste jag börja. Hursomhelst, jag vet inte exakt vad som har hänt, men det har nyligen varit någon form utav livestream event på den japanska spelsidan Famitsu som i alla fall delvis handlat om just Ace Combat Infinity. Vad det hela handlade om till stora drag vet jag inte, men eftersom Famitsu är rätt stora det måste ha varit en stor deal för utvecklarna eftersom de bestämde sig för att ge bort 3 bränsleenheter till samtliga spelare. Gratis bränsle tänker jag då inte klaga på.