Jag och Petter är hutlöst gamla, det är inget att hymla med. Vi var med redan när NES och Sega Master System släpptes, och hade då redan gejmat i flera år. Vi var följdaktligen också med när Sony påbörjade sin resa i spelvärlden, samt såklart Microsoft.
Jag har ju tidigare skrivit om fenomenet att släppa spel utan mikrotransaktioner, detta för att på så sätt kunna säga att ens spel inte har något sådant, få beröm av press och spelare, sälja bra... och sedan lägga till dem efteråt. Det är ett väldigt oetiskt förfarande som tyvärr tycks bli allt vanligare.
Börjat söka inom tv-och reklambranschen. Och det har börjat visa resultat. Problemet är dock att de ofta vill ha ytterligare bilder av mig ifrån olika vinklar, uppsättningar osv osv. Så har försökt leta efter någon duktig amatör som kan hjälpa mig skapa ett portfolio, utan vidare succé. De jag har hittat tar betalt vilket gör det ganska kört för mig som är luspank och inte börjar jobba förrän juni. Har ingen vän som kan hjälpa heller känns det som. Har nog i för sig inte frågat precis alla jag kan tänka mig än men känns ganska hopplöst just nu. Störigt när man ser andra kompisar som har kontakter som verkar ställa upp för de gratis.
Just nu rullar en ny reklamkampanj från McDonald's på amerikansk TV kallad Archenemies fylld med en massa ärkefiender, där den som kan sina popkulturella referenser bör kunna pricka in dem alla. Och bland alla dessa trängs inte mindre än två prominenta spelfigurer, däribland Mario och Bowser.
Har just kikat klart sammandrabbningen mellan New England Patriots och Green Bay Packers. Förstnämnda fick åka hem tomhänta efter en omgång kokstryk av de ostdoftande grabbarna från Wisconsin. Eftersom jag har NFL Game Pass får jag hela de amerikanska TV-sändningarna - inklusive reklamen.
Snubblade just över denna mp3-spelare av en slump. En minigrej från Sony som är vattentät till råga på allt. Men det är ju svårt att ta några tior extra för en vattentät produkt när folk kanske inte vet om att de är just vattentäta. Vilket fick Sony att släppa ner spelaren och lurar i en flaska vatten. Och så säljs de nu i dryckesautomater på exempelvis gym där man kan få en ganska tjusig flaska vatten innehållandes en mp3-spelare i ett grepp jag tycker är en riktigt rolig idé.
Twitter-kontot @Brilliant_Ads är en källa till daglig glädje med nya underfundiga grejer från hela världen som visar varför reklam absolut kan vara både rolig, överraskande och direkt konst i rätt händer. Här är en av de nyblivna favoriter jag matats med de senaste veckorna. Ta er en liten stund och kika igenom allt roligt som finns, du kommer inte bli besviken!