Svenska
Blog
Fanta (ny logo, ny flaska, ny smak)

Fanta (ny logo, ny flaska, ny smak)

Skrivet av Petter den 18 januari 2017 kl 13:43

Re-designen av Fanta som produkt innefattar nu helt ny logotyp, flaskdesign och grafisk identitet med allt vad symboler, grafiska element, reklamer och butiksmaterial heter. Och jag älskar det... Loggan är lekfullt rolig och fungerar otroligt väl tillsammans med själva etikettdesignen och de nya flaskorna i sig. På egen hand blir de handritade bokstäverna lite för barnsliga men som helhet är detta väldigt lyckat. Flaskorna, som ser urkramade ut, är underbara. Snacka om originell form som verkligen kommer att sticka ut i butikshyllorna.

Fanta meddelar även att man nu kommer att plocka tillbaka 80-talsklassikern Fanta Black Orange som består av 50% Fanta Apelsin och 50% Coca-Cola. Smaken kommer att heta Fanta Mezzo (som den alltid gjort utomlands) och jag gläds över detta besked då jag ofta blandar 50/50 på diverse gatukök och restauranger där man själv får portionera upp sin läskeblazk.

HQ