Svenska

Nya SSX ser mörkt och hårt ut

Skrivet av Jesper den 12 december 2010 kl 17:05

Jag älskar verkligen SSX-spelen, lekfull, färgglada äventyr i skidbackarna, ofta under hysteriska förhållanden har dessa härliga spel gett mig många trevliga stunder, och ett och annat raseriutbrott. Det spel som har efterfrågats mest i vår brevlåda, vid sidan om ett nytt The Elder Scrolls, har varit ett nytt SSX-spel och hittils har vi inte vetat något alls. På VGA-spektaklet som tog plats under natten till idag fick vi äntligen se ett livstecken från denna älskade spelserie. Trailern ser ni här och jag vet inte vad jag ska tro.

Nu vet jag inte mer om det nya SSX-spelet än vad ni vet, men det första intrycket är inte speciellt lovande. De tidigare spelen har för det mesta präglats av ljusa miljöer med starka stänk av färg här och där. SSX: Deadly Descent känns både till titeln och till den första trailern, som att det är ett lite hårdare, ett lite "tuffare" spel. Det är mörkt och smått livsfarligt är det första intrycket jag får. Om nu detta är vad vi kan komma att förvänta oss från det nya spelet, är jag lite oroad.

Att göra saker mörka och farliga känns väldigt mycket som en trend som fanns för en handfull år sedan och hela det tänket är om sanningen ska fram, väldigt uttjatat och väldigt andefattigt. Att ta något man har trevliga minnen från och göra det tuffare är sällan rätt väg att gå. MEN det kan ju lika gärna vara något helt annat, jag kan absolut ha fel, men om detta är det som EA vill att vi ska förvänta oss, känner jag mig lite sval till hela konceptet. Ge mig mer färg, ljus och renodlad, hisnande glädje är ni snälla EA.

Nu vet jag att jag låter sådär typiskt stereotypt gameraktig, aldrig nöjd liksom. Det finns en briljant bild som visar Diablo 3 och Gears of War bredvid varandra. På Gears of War-sidan står det "Brown and grey, where are my colours?". Medan det på den färgglada Diablo 3-bilden står "Colours, where are my brown and grey?". Det brukar kunna sammanfatta oss gamers ganska bra, vi blir aldrig nöjda. Jag är såhär på förhand, inte jättenöjd, jag hoppas att EA kommer att motbevisa mig.

Nya SSX ser mörkt och hårt ut

SSX as we know it, färgglatt och ljust, härligt och spännande, kommer det att bestå?

HQ