Svenska

Karaktärsdesign på riktigt

Skrivet av Jesper den 17 december 2007 kl 23:17

Det finns karaktärer och så finns det karaktärer. De bra har djup, något som liknar en autentisk personlighet och de tillför något till spelet. De är inte vanliga, men de finns liksom. Sen finns det hyfsade karaktärer...och sen finns det karaktärer som är som hämtade ur närmsta komposthög. Martin skrev ju nyss om det kommande Conflict: Denied Ops. Inte nog med att det är en genralusel titel, spelet i sig ser hopplöst hemskt ut, och karln under all flamsig text tar någon form av pris.

Med ett hemskt självgott flin och ett par gogglor som kommer från en annan dimension (av fulhet) är denna varelse till en början helt fel. Att han sedan är begåvad med ett skägg som ser ut att vara en välmixad blandning av diarré och blåbärsris gör inte det hela bättre. Visserligen ska man kanske inte skämta om grava hjärnskador, men den designern som har skapat karln i tron om att det är en bra karaktär har något som ligger och rasslar högljutt i kraniumet.

Denna gråmuskiga skapelse av rent avskräde ger till och med karaktärsdesignen i Two Worlds en fighting chance om världens sämsta design. Alla i Two Worlds, och hela Confliced: Denied Ops ser ut att vara födda ur en mansanal, inte imponerande. Alls. Säga vad man vill om folk, men designa dåligt, de kan det.

Karaktärsdesign på riktigt

Ful, hemsk, full med grå sörja i fejan och med det kända universums fulaste glasögon, grattis

HQ