Svenska
Blog

Jetpacks i Halo: Reach, alltså

Skrivet av Jonas den 3 mars 2010 kl 12:46

Bungie snackade igår om hur man skulle avslöja en rejäl multiplayer-bomb under dagen. Uttalanden man vanligtvis bör ta med en rejäl näve grovsalt, men Bungie har länge närmast dominerat multiplayer-scenen till konsol och brukar kunna överraska med nya funktioner som senast Forge och bild-/film-funktionen i Halo 3. Därför var jag ändå försiktigt positiv och tänkte att de kanske skulle visa något spännande, trots allt.

Det skulle de. En taiwanesisk webbsida läckte Bungies utannonserade trailer i förväg. En trailer som visar en väldans massa nytt för den uppmärksamme. Bland annat visas två nya förmågor (ni som inte känner till förmågorna rekommenderas läsa vår feta Halo: Reach-artikel).

Dels får vi se vad som verkar vara någon ny sköldfunktion som gör att man tar rejält med stryk. En Spartan blir rammad av en Ghost i full fart, med enda resultat att Ghosten flyger i biter. Den andra egenskapen är mer påtaglig. En jetpack som gör att Spartans bokstavligt talat kan flyga denna gång. Visserligen med en mätare så man kan inte leka Iron Man för långe, men nog kommer det påverka spelet alltid. Rejält.

Mer då. Jo, andra förmågor som skymtar förbi är att åtminstone Elites tycks kunna kasta sig och rulla undan kniviga situationer denna gång, vi får även se flera typer av närstrider, både bakifrån och med närvarna framifrån. Dessutom får vi se nya spelsätt som bland annat Spartans vs Elites, Invasion och Headhunter.

Allt som allt en väldigt avslöjande trailer där vi gått från att inte veta någonting om Halo: Reach multiplayer till att veta väldigt mycket. Halo: Reach multiplayer ser verkligen fruktansvärt lovande ut och tycks innehålla fler och större förändringar än jag ens kunde föreställa mig.

Jetpacks i Halo: Reach, alltså

Flygande Spartan-krigare är väl det mest påtagliga i Halo: Reach-trailern, men där finns väldigt mycket annat intressant med för den som letar.

HQ