Svenska
Blog

Snabba Halo 4-intryck (multiplayer)

Skrivet av Jonas den 12 november 2012 kl 03:19

Mina intryck om singleplayer i Halo 4 har jag redan delat med mig av, och efter att har hunnit spel hyggligt många matcher Halo 4 multiplayer under veckan och framför allt i helgen tänkte jag delge mina första multiplayer-intryck.

• Trevliga banor - Halo Reach står sig som ett av mina favoritspel i Halo-serien, men multiplayerbanorna var dess svagaste punkt. I Halo 4 är banorna skönt varierade och av högre klass.

• Upplåsningsfest - Nja, det här fungerar inte. Hela grejen med att låsa upp vapen och förmågor gör att allt bara känns som en transportsträcka innan jag får spela om jag vill. Konceptet är inte ens logiskt ur tävlingssynpunkt, som att nytillkomna FIFA 13-spelare inte får ha några avbytare när de möter veteraner eller tvingas spela matcherna med bara en sko på foten innan de spelat nog mycket. Slopa skiten.

• Binary Rifle - Nej tack. Ta bort.

• Power Rangers - Att de stolta och lite vemodiga Spartan-krigerna decimerats till ultrakulörta Power Rangers med sanslöa tribal-mönster och hjälmar designade av dagisbarn i multiplayer känns lika onödigt som trist.

• Flexibelt - Armor Abilities, Loadouts och liknande ger en härlig flexibilitet som faktiskt fungerar över all förväntan. Som Halo Reach men med mindre gimmickkänsla där allt fyller sitt syfte. Är även tacksam att Armor Lock saknas.

• Menyerna - Det här är Halo-seriens absolut sämsta menyer. Vad 343 Industries än satsat på så är det inte funktionalitet.

• Roliga spelsätt - 343 Industries har fortsatt i Bungies fotspår med väldigt kreativa spelsätt. Ingen risk att man tröttnar.

• Spelkontrollen - Halos paradgren och det har förmodligen aldrig varit bättre än i Halo 4. Direkt perfekt, skulle jag vilja påstå.

Snabba Halo 4-intryck (multiplayer)

Efter gissningsvis runt 40 matcher Halo 4 gillar jag multiplayern, men tycker det känns lite oslipat. Hoppas på snar patch.

HQ