Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
FacebookFacebook

Areal under granskning av Kickstarter för bedrägeriförsök?

Det har hänt mycket kring spelet. Allt från rykten kring att självaste presidenten av Ryssland skulle donera till spammare på deras kickstarter. Jag blev väldigt tveksam till om detta faktiskt var sant och läste vidare. Tydligen är det inte bara jag som har varit misstänksamma mot projektet, utan många i flera veckor. Nu har kickstarter själva lagt det under granskning och för tillfället fryst kickstartern. För er som vill läsa mer om vad som hänt kan jag länka några bra sammanfattningar. Jag skulle inte hoppas för mycket om att pengarna kan bli återbetalda men hela projektet luktar unket. Potentialen fanns där, men varken pengarna eller studions ärlighet mot sina backare. Hoppas att projektet stängs ner och folk får sina pengar tillbaka. Jag tror att det här är ett riktigt bedrägeriförsök, och förhoppningsvis kan dom som donerat få sina pengar tillbaka.

http://www.forbes.com/sites/erikkain/2014/07/03/interview-west-g
ames-talks-areal-kickstarter/

http://kotaku.com/the-strange-story-of-areal-one-of-kickstarters-w
eirdes-1608899918

http://www.forbes.com/sites/erikkain/2014/07/18/areal-kickstarter
-finally-gets-some-gameplay-footage/

Nästa Mass Effect borde inkorporera Stealth!

Att smyga är för vissa en plåga och för andra ett nöje. Anledningen till att jag skulle vilja se det i ett av mina genom alla tider favorittrilogi är på grund av att det skulle passa perfekt. Det skulle också ge mer alternativ att tackla uppdrag. Som serien ser ut nu så har du några klasser som Infiltratör och dylika som inte är så fokuserade på att mörda. Utan att hacka, göra sig osynliga och mycket annat. Jag skulle helt enkelt vilja ha en frångång från gå in i arena mörda alla skurkar och bossen. Till något som mer liknar espionage varvat med stora strider. Spectres är egentligen kommando enheter som är specialister på espionage, och att tackla situationer på en mängd sätt. Varför inte tillåta förhör, att smyga runt och stjäla information. Slå ut nyckelkaraktärer som är viktiga utan att mörda andra osv. Serien är som byggd för att utveckla striderna, jag tror bara att Bioware saknar kompetensen som andra studios har inom det här området. Kontrollen har förutom i del 3 alltid varit rätt klumpig i serien, och smygande behöver ha följsam smidig kontroll för att fungera optimalt.

Jag ser mycket potential att släppas ner i en krigszon mellan olika faktioner som krigar, och som ett litet kommando team mer eller mindre osynligt ta sig till en position där man kan lönnmörda målet. Alternativt att man kan ta dom tillfånga, förhöra eller stjäla viktiga elektroniska dokument som hjälper en under uppdragen. Jag skulle också vilja se hur föregående uppdrag knöts ihop bättre, att det du gjorde då kan påverka framtida uppdrag. Som serien står har striderna alltid varit basic, och fokuset har legat rätt på dialoger, karaktärer och världarna osv. Det skulle bara inte skada om vi fick fler alternativ att leka runt på, speciellt för att kunna med del 4 skapa något som känna lite nytt. Även om detta också blir rätt tunt kontra riktiga stealth- spel kan det bli välkommet, och ge oss ytterligare anledning att välja lite mer speciella klasser som hittills varit mer understöd kontra mobila stridsvagnar.

Jag tyckte om Transformers 4 :)

Jag tyckte att filmen var riktigt bra. Den var fruktansvärt mäktig i sina stunder, fantastiskt ljud och bild. Actionscenerna levererade och jag älskar fortfarande designen på robotarna, även om det är snudd på hädelse inom vissa kretsar. Däremot så är protagonisterna på den mänskliga sidan rent ut sagt bedrövliga. Pappan gör en helt ok roll men de andra vill man helst slippa se i rutan. Jag vet inte om det finns någon regel typ som guds budord i Hollywood. du ska trycka in ostiga förhållanden mellan människor som är bara dryper av stereotypiska manliga fantasier typ. Om straffet är lika med döden förstår jag Bay, det kan inte vara lätt att tvinga in skräpet likt råttor som drog in svarta döden i Europa under medeltiden i varje film. Det var mindre ostig humor mellan robotarna, däremot var humorn från protagonisterna olidligt risig, seriöst Bay sluta nu, det var inte ens roligt i första filmen. Skurkarna oavsett vilken av de 3 faktionerna i filmen gjorde grymma insatser. Lockdown (antagonisten) var fruktansvärt cool i filmen, när han går mot Optimus Prime genom rök och moderskeppet följer honom strax ovanför, då ryser man bara. Sceneriet är väldigt vackert också.

Däremot så finns det en del brister, och för den som inte har någon form av intresse för transformers kommer säkert inte att förstå mycket heller. De mänskliga antagonisterna är också helt ok. Filmen är nämligen likt de andra dåliga på att förklara och framställa karaktärerna och deras relationer mellan varandra. Det är alltid lika häftigt att höra Cullen som spelar Optimus ropa ut antagonisternas namn, man får en känsla av tusenårig historia bakom dom, men Bay misslyckas i alla 3 tidigare filmer också, att verkligen få åskådaren att känna det där hatet och fientligheten mellan robotarna. Att man får ta del av deras långa historia. Med det sagt så tycker jag att del 4 är betydligt bättre än del 2 och även del 3. Däremot står sig första filmen som den absolut bästa i serien trots detta. Det är en riktigt underhållande actionfilm som gör sig väl på bio. Det här med att den för lång håller jag inte heller med om. Alldeles för ofta slutar filmerna för fort, den här hade flera minnesvärda bataljer mellan robotarna och jag var riktigt nöjd efter besöket... jag såg den utan 3d också, 3d avskyr jag och vill inte ens betala extra för, det är helt enkelt en sämre upplevelse för ett större pris.

Multiplattformsspel drar ner den övergripande kvaliteten ett spel har!

Vi som spelar PC har en tendens att vara griniga över multiplattformsspel, med god anledning i en del fall. Problemet som vi ser nu är ingenting nytt egentligen, utan vi får spel designade för förra generationen och nya. Utvecklare har i de flesta fallen inte tid att utveckla flera versioner av spelet, utan alla blir densamma. Däremot skiljer sig det visuella åt, men det är bara en mindre aspekt som är ett spel. Bygger du ett spel för förra generationen som ett AAA spel idag, kan man nästa räkna med hjärndöd AI. Något som blev en standard mot slutet på förra generationscykeln pga bland annat lite ram. Det skadar också hur stora världarna kan bli i kombination med antalet npc och annat på banorna för att spelet ska flyta på bra. Redan nu i den nya generationen har dom problem att hålla 1080 och 60 fps. När man då gör multiplattformsspel för både last, nya och PC blir det alltid förra generationen som de stora besluten bygger kring. Splinter Cell Double Agent var dock ett undantag från den här regeln, och det fungerade ypperligt. Men i dagens ekonomiska klimat är det mindre säkert att man har tid och kapacitet att utveckla olika versioner på olika format av ett spel. Det är därför t.ex. nya Assassins Creed Unity är mycket mer attraktivt än Far Cry 4 för mig, trots att jag gillade Far Cry 3 (känns som ett större kliv upp). Med det sagt kan även nya generationens exklusiva spel också vara dåliga, men ju fler begränsningar man sätter på sig, desto mindre imponerande riskerar slutresultatet att bli.

Varför ska människor berätta hur dålig min barndom var kontra deras?

När folk ska diskutera om sin barndom berättar dom om att dom t.ex. var ute i skogen och byggde kojor och idrottade mm. Sedan försöker de ofta berätta för mig hur mycket roligare dom hade det som barn än ungdomar som spelar spel dvs mig och min generation... som bara sitter inne tydligen. Naturligtvis är det spelen som kommer i åtanke kanske är det en brist på förståelse och allt dom ser är barn som enbart stirrar på en skärm. Självklart är det nyttigare att röra på sig, men det gör också många som spelar spel både förr och idag. Dessa människor går mig lite på nerverna.

De personer som försöker nedvärdera en glömmer bort att vi; räddat solsystem från förödelse, blivit hjältar och skurkar, bestigit de högsta av berg, djupaste av dalar, utforskat de vackraste av landskap och flugit genom de vitaste av moln, erövrat världen, rest genom rymden till exotiska världar, upptäckt universum och dess hemligheter, upplevt både sorg, humor, glädje, krig, kärlek, fred i grymma berättelser, men ändå haft tid att delta i simplare saker som anti-terror operationer mot spelare världen runt... lärt känna människor från alla jordens hörn i syfte att lösa problem tillsammans, i en tillvaro där religion, kön, sexualitet och etnicitet inte spelar roll egentligen (skulle det göra det, får den intoleranta människan lämna i mina spelsessioner åtminstone).

Detta går inte ut till folk som inte spelade spel, utan enbart till de som nedvärderar min och andras barndom som dålig och bortkastad. Dom kan fortsätta leka med sina pinnar i skogen om dom vill. Med det sagt är inte spel problemfria men jag ångrar inte en enda sekund jag lagt ner av min barndom och tid idag i min absoluta favorit-hobby, sen kan människor se ner på mig (och den hobby jag har, vilket många trots att så många spelar idag ändå gör) bäst dom vill! Jag kommer nämligen aldrig ge upp den för något eller någon. Trots att jag numera max spelar 2h per dag. Det är och har alltid varit en stor del av mitt liv och kommer säkert så förbli, det gav mig så mycket glädje vid sidan av skola, vänner och all badminton och annan idrott jag höll/håller på med.

BETA +