Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
FacebookFacebook

Jag har Osteoporos

Skrivet av Petter den 22 april 2014 kl 12:13

Piss också. Någon slags kvalificerad gissning från min ortoped (gubben som stelopererade min ländrygg för lite drygt två år sedan) ledde till en utredning. Det misstänktes att jag kanske kunde lida av Osteoporos (benskörhet), också. En helvetisk otur, om så var fallet. Helvetisk. Detta då jag åkte på en fraktur i det fusionerade kotområdet i ländryggen i juni 2013. Prover togs (alla möjliga), mitt skelett scannades och bendensitet mättes. Sen hörde jag ingenting och hoppades (höll tummarna, brutalhårt) för att det skulle handla om ett falskt alarm.

Men så kom beskedet. Idag. Jag har Osteoporos och min benskörhet är att jämföra med en 80-årig människa, tydligen. Det ska medicineras ganska hårt och röntgas för att säkert kunna utesluta sklerotiska metastaser. Med lite tur är kotorna som det skruvats i tillräckligt hårda för att hålla ihop. Börjar det släppa där bak, är det väl vad jag förstått i princip bara att brassa Den vita Grisen® rätt in i ett brofundament i cirka 315 km/h.

(Det sista där var menat som ett rätt unket skämt. Klart slut).

Super Mario Drumkit®

Skrivet av Petter den 22 april 2014 kl 11:50

One Fell Swoop-batteristen Frank DeSantis nya trumset är tillverkat av påhittiga SJC Drums och är sådär underbart retromustigt och mysigt. Eller hur?

Grid tjuvkikar på Forza

Skrivet av Petter den 22 april 2014 kl 11:30

Grid Autosport utannonserades för en liten stund sedan, Codemasters nya racingspel. Av den första informationen/trailern att döma har man (precis som jag förutspådde) sneglat mer på gamla Toca-titlar samt Forza och mindre på Grid 2. Mer riktig racing, mindre blöj. Vilket jag givetvis applåderar. Synd bara att det inte ska släppas till Playstation 4 och Xbox One. Det känns också en aning stressat det här spelet med tanke på att det släppa redan 24:e juni. Men ja, tiden får såklart utvisa om Autosport är en sista, snabbutvecklad stresstitel till de gamla konsolerna, eller en seriös konkurrent till Gran Turismo 6 och Forza Motorsport 5.

Vad tror du om kommande Grid Autosport?

Showtime Pettis = Larvigt lik

Skrivet av Petter den 21 april 2014 kl 16:36

EA Sports skickade oss precis en ny dusk bilder från kommande UFC-spelet och lättviktschampen Anthony Pettis ser löjligt bra ut. Snudd på foto-likeness. Petter är impoerad, och spelsugen. Mina goda vänner Cargo-Embargo och Indiana Jones-Balk™ längtar om möjligt ännu mer än mig.

Press Link Now!

Vad har hänt hos Naughty Dog?

Skrivet av Petter den 21 april 2014 kl 15:32

Konspirationsmössan på, gjord av folie (såklart). På Gamereactor har vi ingen som helst aning om vad som egentligen skett hos Naughty Dog de senaste månaderna, men något drastiskt måste det ju som vi nu vet vara eftersom tre av studions viktigaste personer har hoppat av. Visst, folk rör på sig hela tiden - inte minst inom spelindustrin där kapabla och rutinerade/namnstarka Creative Directors, Art Directors och Game Engineers är attraktiva och åtråvärda för så gott som varenda utvecklare. Vad som ter sig märkligt med just Naughty Dog är att tre av studions främsta kreatörer hoppat av precis när man verkligen nått "The Big Leagues" med supersuccéer som Uncharted 3 och The Last of Us.

Press Link Now!

Amy Hennig drog illa kvickt förra månaden, kvinnan bakom Nathan Drake och en riktig sur förlust för Uncharted 4 och alla fans av den spelserien. Sen sade Justin Richmond (creative director) upp sig med omedelbar verkar för att istället börja jobba hos League of Legends-folket på Riot Games. Idag kunde vi rapportera om att Art director (designchefen) bakom The Last of Us slutat hos Naughty Dog för att istället söka sig vidare. Karln ritade upp grundestetiken för ett av de designmässigt mest välgjorda spelen jag någonsin sett och sticker nu innan studion ens utannonserat vad som kommer att ske med Joel och Ellie i framtiden.

Det har ryktats om att The Last of Us-producenten Neil Druckmann krävt en intern omorganisering och att han, efter supersuccén med studions senaste spel, krävt att få bli producent även för Uncharted-teamet. Detta ska enligt vissa källor vara huvudorsaken till varför Justin och Amy stack, men det är dessvärre uppgifter vi inte kan bekräfta. Andra hävdar att Naughty Dog gått med på att bli toppstyrda i större utsträckning av Sony som begärt uppföljare till The Last os Us, Uncharted 3 och Jak & Daxter, och att detta skulle vara orsaken till de tre tunga avhoppen. Oavsett (det kan ju faktiskt också vara så att Amy, Justin och Nate bara ville göra något annat) hoppas jag såklart att detta inte kommer att påverka kvaliteten på kommande spel allt för mycket. För nu, just precis nu, är Naughty Dog världens överlägset bästa spelutvecklare...

Är han på väg tillbaka, månne?