Svenska
Blog

Problemkantrad utveckling

Skrivet av Petter den 16 oktober 2012 kl 11:52

Ajdå. Det går inget vidare för Ken Levine och hans Irrational Games i utvecklingen av kommande Bioshock Infinite. Inget vidare alls. Dels har spelpressen inte fått testa mer än utvalda minuter av det, dels har ingen fått sett spelet sedan E3 2012 och nu hoppar teamets nyckelkompetens av utvecklingen på löpande band. Som den nyfiken-i-en-strut som jag är börjar jag bli ruskigt sugen på att få veta vad som egentligen sker innanför Irrationals väggar.

För ett par veckor sedan drog spelets art director samt utvecklingschef. Två av de absolut viktigaste personerna i en utvecklingsprocess (dööh!). Idag fick vi precis reda på att personerna som ansvarade för spelets artificiella intelligens samt stridssystemet i Infinite precis sagt upp sig. Verkligen inga goda nyheter.

Fyra av de viktigaste kugghjulen i maskineriet som avser färdigställa Bioshock Infinite lagom till februari har alltså sagt upp sig innan produkten färdigställts. Det bådar inte gott. Inte gott alls.

Problemkantrad utveckling

"Säger du upp dig tar jag fram musköten."

HQ