Svenska
Blog

Save (2)

Skrivet av Petter den 12 maj 2013 kl 12:04

När jag tänker tillbaka på 8-bits-eran så skäms jag lite. Inte mycket, bara en gnutta, men tillräckligt för att jag mycket hellre väljer att prata om Super Nintendo än om NES. Orsaken bakom detta stavas fusk. Jag fuskade som besatt i så gott som alla 8-bitarsspel som jag lirade. Fusken var ofta viktigare än själva spelet och det spelet som fick den minst hedervärda behandlingen var Kid Icarus. Jag upplevde det som sotsvart, en gnutta otäckt och framförallt lite väl svårt. De där svävande bläskfiskcykloperna retade gallfeber på mig så jag fuskade istället. Myglade mig hela vägen till slutbossen Medusa där jag, utrustad med odödlighet, klarade spelet - dagligen.

Titel: Kid Icarus / Plattform: NES

Save (2)

Kid Icarus utvecklades av Nintendo, släpptes till NES och handlade om en liten änglapojke som i en värld inspirerad av grekisk mytologi tvingades klättra uppför jobbiga trappor. Spelet släpptes till julhandeln -87.

HQ