Svenska
Blog

Need for Speed: Rivals

Skrivet av Petter den 23 maj 2013 kl 22:02

Hur länge kan man återanvända samma gamla spelkoncept? Hur länge fungerar tjuv vs polis i racingform? Hur många Need for Speed-spel kan EA producera på exakt samma ingredienser? Det enda som verkar skilja spelen i denna spelserie nuförtiden är små detaljer och studion bakom utvecklingen. Rivals utannonserade idag och på EA:s beskrivning låter det verkligen exakt som de sju senaste spelen i serien (utan att räkna Shift som var ett välkommet avbräck från den trötta spelformeln).

I Need for Speed: Rivals kommer vi att axla rollen antingen som fartdåre eller som polis. Som fartsyndare är målet att bli den mest ökända föraren genom att köra riskfyllt och våghalsigt och fånga de mest intensiva flykterna på video och sedan låta hela världen njuta av dem. Om du vågar ta stora risker ökar belöningen och du kommer att kunna låsa upp fler bilar. Som polis gäller det att samarbeta med andra poliser för att försöka stoppa så många fartsyndare som möjligt. Även poliserna får belöningar i form av nya bilar och mer avancerad teknologi när de lyckas stoppa de bilburna tjuvarna.

Hmm. Låter det bekant? Låter det ganska precis exakt som Need for Speed: Carbon, Most Wanted, Hot Pursuit och nya Most Wanted? Mjo, faktiskt. Jag hade såklart otroligt mycket hellre sett att EA och svenska studion Ghost hade satsat på Underground 3.

Klicka här för att kika på en teaser

Need for Speed: Rivals

Det börjar likna ett årligt återkommande sportspel, fast med bilar.

HQ