Svenska
Blog
Vansinne i Forge (Halo 4)

Vansinne i Forge (Halo 4)

Skrivet av Petter den 28 mars 2014 kl 13:23

Det har ställts frågor i brevlådan om hur mina Forge-inställningar i Halo 4 ser ut. Jag har pillat, testat, pillat, spelat, testat - och kommit fram till ett gäng inställningar som är lika vansinniga som vansinnigt roliga. Det har lite och ingenting med Halos urtypiska spelbarhet att göra, egentligen, men bidrar samtidigt till de vildaste och galnaste multiplayermatcherna jag spelat sedan Quake III Arena.

Min bästa bana är en variant av kartan Impact. Jag har plockat bort stora delar av övervåningen, byggt ett par boxar som man kan hoppa upp i samt placerat ut 14 stycken raketkastare på utvalda ställen på banan. Jag har plockat bort Load outs, Ordinants, fordon, Traits, respawn-straff och spritt ut spawn-punkterna på nya platser. Jag har ökat springhastigheten med 100% och hopphöjden med 125%. Jag har även ökat sköldens kapacitet med 75%. Man hoppar och springer alltså som i Quake III och skjuter raketkastare med oändliga magasin, som i Unreal Tournament. Matcherna blir såklart otroligt intensiva, kaotiska, snabba och hysteriskt skrattframkallande... Inte direkt MLG-worthy, men riktigt skoj med ett gäng skjutglada kompisar.

HQ