Svenska
Gamereactor
förhandstittar
Kane & Lynch 2: Dog Days

Kane & Lynch 2: Dog Days

Spelvärldens argaste radarpar har slickat såren och slår tillbaka mot organiserad brottslighet i Kina. Jonas Mäki har haft några riktigt ordentliga hunddagar med Kane & Lynch 2

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Så varför är Kane och Lynch tillbaka?
Det kan man faktiskt fråga sig, det första spelet blev ingen framgång, vare sig sett till betyg eller försäljning. Sanningen är dock att både Kane och Lynch är så välskrivna figurer att det är en film på gång, och förmodligen ville man ha ut ett spel till med de båda antihjältarna för att påminna folk om att de existerar.

Är storyn lika välskriven denna gång?
Vi får inte prata i detalj om storyn ännu. Men det första Kane & Lynch: Dead Men hade som bekant en fantastiskt välskriven historia och riktigt grym dialog. Spontant känns det som att just det är drivkraften även i Kane & Lynch 2: Dog Days. Man vill veta vad som ska hända och man vill veta hur det ska gå för Kane och Lynch. Det är vuxet, välskrivet och spännande.

Nu får man väl hoppas att Lynch fått en riktig frisyr?
Nej, tyvärr. Han kör fortfarande på med sitt gamla beprövade koncept från det första äventyret.

Har IO jobbat hårt med spelmekaniken till uppföljaren?
Ja och nej. Efter några timmars spelande känns Kane & Lynch 2: Dog Days faktiskt märkbart bättre än sin föregångare. Banorna är mer genomtänkta, det är mer snabbare och mer actionfyllt. Flera av de problem som fanns är dock kvar. Man kan sitta i skydd och vara säker på att ingen ser en, men fortfarande bli beskjuten hela tiden utan att kunna ge tillbaka. Likaså kan man ibland skjuta på fienden, mitt i prick för en skott mitt i skalpen med likt förbaskat missa. Båda dessa delar var frustrerande inslag i originalet som jag absolut hade hoppats att IO Interactive skulle ha jobbat hårdare med.

Detta är en annons:

Det där hiskeliga grafikfiltret kan man stänga av, får man förmoda?
Nej, tyvärr inte. Tanken är att spelet ska se ut som att man ser det genom en risig övervakningskamera. Det betyder att hela världen pixlas varje gång man skjuter, ljus bryts mot linsen och färgåtergivningen är dålig. Man har helt enkelt gjort ett redan ganska fult spel ännu fulare. Jag har verkligen inget emot nya grepp i spelvärlden, men kanske skulle man ha nöjt sig med en bana eller två, och inte göra hela spelet såhär.

Borde jag rusa till spelhandlarn och förhandsboka nudå?
Om du verkligen älskade det första spelet, så visst. Däremot känns det spontant ännu inte så bra att jag kan rekommendera en förhandsbokning till vem som helst.

Kane & Lynch 2: Dog DaysKane & Lynch 2: Dog DaysKane & Lynch 2: Dog DaysKane & Lynch 2: Dog Days
Kane & Lynch 2: Dog DaysKane & Lynch 2: Dog DaysKane & Lynch 2: Dog DaysKane & Lynch 2: Dog Days
Kane & Lynch 2: Dog DaysKane & Lynch 2: Dog DaysKane & Lynch 2: Dog DaysKane & Lynch 2: Dog Days

Relaterade texter

Kane & Lynch 2: Dog DaysScore

Kane & Lynch 2: Dog Days

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Jonas har röjt runt i Shanghai med den danska motsvarigheten till Jönssonligan, Kane och Lynch. Men har IO Interactive lyckats slipa bort originalets alla brister...

9
Butler och Diesel i Kane & Lynch-film?

Butler och Diesel i Kane & Lynch-film?

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Även om spelen baserade på Kane & Lynch har lämnat en hel del i övrigt att önska, konceptet och karaktärerna alltid lockat. Därför är det såklart glädjande att det nu ser...

Kane & Lynch 2: Dog Days

Kane & Lynch 2: Dog Days

FÖRHANDSTITT. Skrivet av Jonas Mäki

Spelvärldens argaste radarpar har slickat såren och slår tillbaka mot organiserad brottslighet i Kina. Jonas Mäki har haft några riktigt ordentliga hunddagar med Kane & Lynch 2...



Loading next content