Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Ta ställning till Sverigedemokraterna!


"Sverigedemokraterna (sd) är ett svenskt politiskt parti grundat 1988. Partiet kallar sig nationalistiskt och fick i riksdagsvalen 2002 och 2006 flest röster bland de partier som inte klarade fyraprocentsspärren till riksdagen. Det som förenade grundarna var motståndet mot den förda invandringspolitiken.*"

Vi har alla någon gång hört talas om Sd och deras politik. När medlemmarna är exmedlemmar i Sverigepartiet och den rasistiska kampanjen Bevara Sverige Svenskt så kan de ju inte hymla om att de faktiskt är rasister.

"I riksdagsvalet 2006 fick Sverigedemokraterna 162 463 röster. Resultatet motsvarar 2,93 procent av rösterna, och därmed passerades 2,5-procentsgränsen för statligt partistöd. Andelen röster motsvarar drygt en fördubbling jämfört med i valet 2002. Totalt, när man räknar in kommun- och landstingsval, fick partiet röster från minst 184 296 personer eller 3,32 procent av de röstande i de allmänna valen 2006.*"

Partiet växer för var dag, men vad är den direkta orsaken? Har det med okunnighet och missledande information att göra eller är det så att vi svenskar är emot invandring och delar Sd's politiska inställning.

* Källa: Wikipedia.se (Trovärdig? Javisst!)
Johnnys Senap för bövelen
  • 0
Citerar Yellow_Bastard:
"Sverigedemokraterna (sd) är ett svenskt politiskt parti grundat 1988. Partiet kallar sig nationalistiskt och fick i riksdagsvalen 2002 och 2006 flest röster bland de partier som inte klarade fyraprocentsspärren till riksdagen. Det som förenade grundarna var motståndet mot den förda invandringspolitiken.*"

Vi har alla någon gång hört talas om Sd och deras politik. När medlemmarna är exmedlemmar i Sverigepartiet och den rasistiska kampanjen Bevara Sverige Svenskt så kan de ju inte hymla om att de faktiskt är rasister.

"I riksdagsvalet 2006 fick Sverigedemokraterna 162 463 röster. Resultatet motsvarar 2,93 procent av rösterna, och därmed passerades 2,5-procentsgränsen för statligt partistöd. Andelen röster motsvarar drygt en fördubbling jämfört med i valet 2002. Totalt, när man räknar in kommun- och landstingsval, fick partiet röster från minst 184 296 personer eller 3,32 procent av de röstande i de allmänna valen 2006.*"

Partiet växer för var dag, men vad är den direkta orsaken? Har det med okunnighet och missledande information att göra eller är det så att vi svenskar är emot invandring och delar Sd's politiska inställning.

* Källa: Wikipedia.se (Trovärdig? Javisst!)


Jag är själv inte av svenskt blod men jag är för SD. De har t.o.m invandrare i partiet.

Anledningen till att de får fler och fler röster, rasister som ickerasiter beror nog på att folk vill att Sverige ska ha kvar sin svenska identitet. Vilket är självklarhet för mig. Alla länder har en identitet, som är unik. Blir den hotad så är det självklart att folk börjar tröttna, både rasiter och ickerasiter som sagt.
  • 0
Citerar Ryprus:
Anledningen till att de får fler och fler röster, rasister som ickerasiter beror nog på att folk vill att Sverige ska ha den kvar sin svenska identitet. Vilket är självklart för mig i alla fall att den ska finnas kvar.


Förlorar Sverige sin identitet pga invandring? Hur går det ihop?
Johnnys Senap för bövelen
  • 0
Citerar Yellow_Bastard:
Citerar Ryprus:
Anledningen till att de får fler och fler röster, rasister som ickerasiter beror nog på att folk vill att Sverige ska ha den kvar sin svenska identitet. Vilket är självklart för mig i alla fall att den ska finnas kvar.


Förlorar Sverige sin identitet pga invandring? Hur går det ihop?


Säger inte det sig själv? Eftersom folk från andra kulturer kommer hit i extrema mängder och blir behandlade som kungar av den fruktansvärda svenska regeringen. Säger man något fel så är det direkt svensken som får problem. Nej Sverige borde satsa på att bli mer som Finland.
  • 0
Citerar Yellow_Bastard:
Förlorar Sverige sin identitet pga invandring? Hur går det ihop?

Inte sverige utan svenskarna.

Jag tror att det han försöker säga är att folk inte vill ha ett allt för mångkultutellt samhälle. Man vill liksom känna en samhörighet med varandra som är från samma etniska grupp. En smula av nationalism kan man kanske säga att det hela handlar om.

Många tycker ju redan nu att det har gått för långt med invandringen.
Även den starkaste måste ta i när han skiter!
  • 0
Citerar Ryprus:
Säger inte det sig själv? Eftersom folk från andra kulturer kommer hit i extrema mängder och blir behandlade som kungar av den fruktansvärda svenska regeringen. Säger man något fel så är det direkt svensken som får problem. Nej Sverige borde satsa på att bli mer som Finland.


Extrema mängder? Detta året har det kommit hit rekordlåga mängder med invandrare. 95 750 personer invandrade år 2006, och det är absolut inte en extrem mängd. Och vad gör invandrarna som förändrar vår svenska identitet? Kebab?
Johnnys Senap för bövelen
  • 0
Citerar Yellow_Bastard:
Och vad gör invandrarna som förändrar vår svenska identitet?


Driver gatukök! kebab, korv, pizzerior. Länge sedan jag såg en svenskdriven pizzeria. Men det är väl jag det.
There are only 10 types of people in the world — those who understand ternary, those who don't, and those who mistake it for binary.
  • 0
Citerar Yellow_Bastard:
Och vad gör invandrarna som förändrar vår svenska identitet? Kebab?
Är nog lite mer än så, man får ju tänka lite framåt i tiden också

Här kommer lite intressant fakta om svensk invandring som gör att man kan förstå varför folk kräver att den minskas.

http://existenz.se/out.php?id=9145
Även den starkaste måste ta i när han skiter!
  • 0
Det finns inte en anledning. Alla har olika skäl att stödja SD. Jag gör det inte själv, men jag klandrar inte den 13:åriga tjej som blir våldtagen av en eller flera invandrare och sedan bestämmer sig för att rösta på SD när hon blir stor eller den pensionär som inser att SD faktiskt är det parti med störst intresse för äldrevården.

Citerar Yellow_Bastard:
Förlorar Sverige sin identitet pga invandring? Hur går det ihop?


Facit: Ja. Berätta gärna först hur det inte går ihop innan du ställer den frågan.

Anledningen till att jag själv väljer att avstå från att stödja SD är att jag inte vill göra de riktiga nazisterna en tjänst och att jag tycker att de i vissa fall är för bakåtsträvande. Men att vi till viss del måste vara bakåtsträvande råder det ingen tvekan om.



Citerar Ryprus:
Jag är själv inte av svenskt blod men jag är för SD. De har t.o.m invandrare i partiet.


Och vad anser folk om de invandrare som är medlemar i partiet? Att de inte vet bättre? Att de är dumma i huvudet? Ärligt talat tror jag inte folk känner till det alls. Folk är duktiga på att acceptera vad media uppger som fakta. Men att ta reda på fakta själva?
Det är bra att du uppmärksammar det här, men jag tycker Ryprus sammanfattar det hela ganska bra. SD är inte i närheten av att vara så extrema som folk tror sig veta att de är.
"No pit would be complete without a Freeman climbing out of it!"
  • 0
Citerar The Haymaker:
Driver gatukök! kebab, korv, pizzerior. Länge sedan jag såg en svenskdriven pizzeria. Men det är väl jag det.


Länge sedan jag smakade en bättre svensk kebab eller Pizza

I alla fall, jag lider inte av invandringen, så jag ska inte säga något. Att det oftast är inandrare i min skola som bråkar spelar egentligen ingen roll, även om de hade varit svenskar så hade de varit lika jobbiga för det. Men de måste från grunden lära sig regler och etik i Sverige annars blir det lätt problem med kulturkrockar och etikkrockar (om det är ett ord ens)
Mitt syfte? Jag är bara här för att ge dig en knuff över kanten
  • 0
Citerar Sandbox Hero:
etikkrockar (om det är ett ord ens)


Nu är det!
"No pit would be complete without a Freeman climbing out of it!"
  • 0
Citerar Sandbox Hero:
etikkrockar (om det är ett ord ens)

Nej det finns inte, men man fattar vad du menar

Vill tillägga att jag verkligen inte stödjer SD då de inte håller som parti. Men jag tycker ändå inte det är fel att minska på invandringen, där är jag för.
Även den starkaste måste ta i när han skiter!
  • 0
Jag har inga problem med invandringen. De flesta av mina kompisar och klasskamrater har invandrarbakgrund på ett eller annat sätt. Fler som dom skulle inte Sverige må dåligt av till skillnad mot nynazistiska svenskar inom t.ex. NSF (inte för att dom har något med SD, men de är ju "fullblodssvenskar").
There are only 10 types of people in the world — those who understand ternary, those who don't, and those who mistake it for binary.
  • 0
Får jag fråga exakt hur det går till då ens nationalistiska identitet tas ifrån en?
  • 0
Dom är alldeles för negativa till EU för att jag skulle kunna rösta på dom. Sen så verkar ju inte deras invandringspolitik särskilt ansvarsfull heller.
  • 0
Citerar terminator9:
Här kommer lite intressant fakta om svensk invandring som gör att man kan förstå varför folk kräver att den minskas.


Nationens Änglar var ett nazistiskt internetprojekt.
Skjuter bara horse och aina
  • 0
Citerar Liquid Lion:
Får jag fråga exakt hur det går till då ens nationalistiska identitet tas ifrån en?
Alltså, tror inte man pratar om det på det viset. Handlar snarare om att svenska folkets nationalistiska identitet försvinner steg för steg som en enhet i en process som kan ta många, många år genom ökad invandring.

Man får ju som sagt tänka lite långsiktigt, allt händer inte på en dag
Även den starkaste måste ta i när han skiter!
  • 0
Citerar Ryprus:
Vilket är självklarhet för mig. Alla länder har en identitet, som är unik. Blir den hotad så är det självklart att folk börjar tröttna, både rasiter och ickerasiter som sagt.


Jag ser mej själv snarare som Europé än Svensk, så för mej personligen gör det inget om våran svenska identitet påverkas.
  • 0
Citerar Liquid Lion:
Får jag fråga exakt hur det går till då ens nationalistiska identitet tas ifrån en?


Man måste känna att man har en sådan för att kunna förstå det. Många känner att de har det, andra inte. Dåligt svar jag vet, men jag är trött som fan.
"No pit would be complete without a Freeman climbing out of it!"
  • 0
Citerar terminator9:
Alltså, tror inte man pratar om det på det viset. Handlar snarare om att svenska folkets nationalistiska identitet försvinner steg för steg som en enhet i en process som kan ta många, många år genom ökad invandring.

Man får ju som sagt tänka lite långsiktigt, allt händer inte på en dag

Då blir följdfrågan: Vad är problemet i att den nationalistiska identiteten i ett land förändras?
  • 0
Citerar Liquid Lion:
Då blir följdfrågan: Vad är problemet i att den nationalistiska identiteten i ett land förändras?


En del av svaret:
Citerar terminator9:
folk inte vill ha ett allt för mångkultutellt samhälle. Man vill liksom känna en samhörighet med varandra som är från samma etniska grupp. En smula av nationalism kan man kanske säga att det hela handlar om.
Även den starkaste måste ta i när han skiter!
  • 0
terminator9
Så du säger mig att svenska barn och svenska barn vars föräldrars föräldrars föräldrar invandrade till Sverige inte kan känna samhörighet?
  • 0
Citerar Liquid Lion:
Så du säger mig att svenska barn och svenska barn vars föräldrars föräldrars föräldrar invandrade till Sverige inte kan känna samhörighet?

Du verkar missförstå mig lite. Det jag säger är att grymt många människor vill att Sveige ska vara en nation och inte ett mångkulturellt samhälle. Handlar som sagt om en smula nationalism.

Hört uttrycket Sverige för svenskar? Det är fel att kalla oss för ursprungsbefolkning men tja, tror att även du på ett ungefär skulle kunna avgöra vilka som räknas som svenskar idag osv.

Det är den sortens samhörighet jag pratar om

Nu får jag det att låta överdrivet med "nationalism" och "Sverige för svenskar"osv. men lite det tänket har många, visst man kan kalla det konserativt.
Även den starkaste måste ta i när han skiter!
  • 0
Citerar Liquid Lion:
Så du säger mig att svenska barn och svenska barn vars föräldrars föräldrars föräldrar invandrade till Sverige inte kan känna samhörighet?


Jag håller med. Tokdåligt resonemang.
Johnnys Senap för bövelen
  • 0
Citerar terminator9:
Det jag säger är att grymt många människor vill att Sveige ska vara en nation och inte ett mångkulturellt samhälle. Handlar som sagt om en smula nationalism.


Personligen förstår jag inte varför man inte kan vara båda. Men jag vet att det finns personer som tycker att det ska vara det ena eller det andra, men jag förstår mig själv inte på dem.
You are what you love, not what loves you.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!