Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Ta ställning till Sverigedemokraterna!


Citerar Patrikseve:
Man måste också beakta att fler vågar komma fram och berätta, samt anmäla idag än tidigare.

Citerar Patrikseve:
jag skulle vara försiktig med att dra slutsatser som att det sker fler övergrepp än tidigare... däremot kan vi konstatera att vi ser det i högre grad i media mm än tidigare och att fler vågar anmäla än förr.


Så en våg med 160.000 människor varav ca 125.000 av dem var män har alltså ingenting med ökning att göra? Har du ens hört uttrycket Taharrush?

Glöm då inte heller bort att det finns tjejer som fortfarande inte vågar anmäla, att mörkertalet fortfarande är stort.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
jag fick veta i skolan att två topp stående i sverige demokraterna hade hängt ut en 15 åring och hånat honom för han hade skägg. varför e så många sverige demokrater oproffessionella de va ju några andra sverige demokrater som sprang runt med järn rör. det känns som att om man e politiker så ska man va mer proffessionell och inte göra såna tonårs saker. det e typ samma sak i usa också med Trump som ocskå säger massa oproffessionela saker men ändå e det massa som röstar på honom. det känns som att vem som helst kan va politiker oavsett om man gör massa skit saker. förr var det ju hårdare till exempelt Mona Sahlin fick avgå bara för hon köpt toblerone med fel kort. jag tror det va så i alla fall jag e inte säker men.
Citerar Anakin1337:
det känns som att vem som helst kan va politiker


Vem som helst kan vara politiker! Till och med idiotier som Åsa Romson, Gustav Fridolin och Mona Sahlin!

Citerar Kanutus:
Så en våg med 160.000 människor varav ca 125.000 av dem var män har alltså ingenting med ökning att göra? Har du ens hört uttrycket Taharrush?


Nej, nej, nej, nej, nej! Rasist! Det ÄR FAN HELT ORIMLIGT! ;)
FUS RO DAH!!!
  • 0
ante-vante
vad har de gjort som e oproffessionellt eller idiotiskt?
  • 0
aha okej jag tänkte på oproffessionellt beteende inte att dom har åsikter som man inte håller med om eller att dom säger något ordval som e dåligt. mer till exempelt om dom har haft några skandaler att dom har betett sig hotfulla eller hånat folk. att politiker kan ha åsikter eller säga saker som man tycker e dumma så har de alltid varit och de e ju en demokrati och alla har sina egna åsikter. men att gå till person angrepp mot personer som e minder åriga och går runt med järnrör och beter sig aggresivt är en annan sak. menar inte att det e värre men de va just den typen av saker jag tänkte på nu. vet inte om jag skriver så tydligt men jag tror du fattar va ja menar.
  • 0
Citerar Anakin1337:
förr var det ju hårdare till exempelt Mona Sahlin fick avgå bara för hon köpt toblerone med fel kort.


hon hade köpt saker för 53000 kr, vilket är mer än två toblerone

Tillagt 2016-10-30 14:09:
Citerar ante-vante:
Nej, nej, nej, nej, nej! Rasist! Det ÄR FAN HELT ORIMLIGT! ;)


jag förstår att du försöker parodiera hur du tror att en del människor brukar reagera till den typen av inlägg som Kanutus gjorde. men nu finns det så vitt jag vet ingen som har kallat någon i den här tråden för rasist av liknande anledningar, vilket mest får ditt inlägg att bli lite tomt. är det inte bättre att ge energi åt att svara på det folk skriver, istället för att hitta på trams.

om jag har missförstått ditt inlägg så får du gärna förtydliga vad du tyckte att poängen med inlägget var, och vad du hoppades på att få ut genom att trycka ut det på ditt tagentbord

Tillagt 2016-10-30 14:13:
Citerar Kanutus:
Så en våg med 160.000 människor varav ca 125.000 av dem var män har alltså ingenting med ökning att göra?


tror du att det är flyktingvågen år 2015 som Ree syftar på i sitt inlägg? i så fall kanske min kommentar om att "problemet fanns visst för två år sedan" inte är så dum i alla fall........
  • 0
Citerar du du du du duuuuuu du du:
problemet fanns visst för två år sedan" inte är så dum i alla fall........


Problem har det alltid funnits men jag skulle säga att Sverige börjar få mer problem. Speciellt när vänstern ställer upp i demenstationståg mot rasism när folket klagar på våldtäkter...
FUS RO DAH!!!
  • 0
Ja, det är ju bevis på deras vansinne. En asylsökande våldtar en kvinna, vad gör vänstern? Startar en anti-rasism demonstration. Hur tänker dem där egentligen? Ah, där insåg jag misstaget. De tänker inte, fuck logik.

"Öppna era hjärtan". Jag undrar hur många ÖEH (öppna era hjärtan) supportrar på södermalm som har ÖEH och huserar någon stackare i sina lägenheter. Sverige har ju så mycket plats och har ju enligt vissa aldrig varit så säkert! Ja, det är lätt att sitta och skriva det när du dricker din jävla latté på något fik på södermalm. Synd att det bara är SD som vågar göra något åt invandringsproblemet vi har just nu, ger en inte så mkt val när det gäller att rösta. Fastän man inte alls sympatiserar med partiet i sig.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Måste faktiskt säga att jag beundrar Jimmie. En otroligt karismatiskt individ som verkligen tar itu och vågar säga sitt. På senare tid har han inspirerat väldigt många andra som bidragit med minst lika välgjorda argument, "det pekande fingret" bland annat. Som parti är väl SD långt ifrån perfekt men som man säger, även solen har sina fläckar.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

In reply to: @AG Jati

Måste faktiskt säga att jag beundrar Jimmie. En otroligt karismatiskt individ som verkligen tar itu och vågar säga sitt. På senare tid har han inspirerat väldigt många andra som bidragit med minst lika välgjorda argument, "det pekande fingret" bland annat. Som parti är väl SD långt ifrån perfekt men som man säger, även solen har sina fläckar.

Håller med. Jag skulle aldrig rösta på SD, men alltid fascinerats över hur han orkar ta så mycket skit. Alla tidningar och nyhetsprogram tog ju dagligen en bajs på Jimmie.

Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0

Det roliga är att det mesta som är svenskt har vi lånat från andra länder. Precis som SD lånar saker från den svenska identiteten för att sprida sin hemska människo syn. SD och rasister mm gör alltid så. Dom skriker våldtäkt i ditt öra så högt att du inte ska förstå att dom inte är människor med mycket högre moral än våldtäktsmän. Det är därför dom alltid pratar om våldtäktsmän (svarta, vita män får våldta om dom hejar på rätt pari tycker dom igentligen). Och pedofiler eftersom att resten igentligen står över dom på moral stegen. Kicka nedåt ordentligt mentalitet. Hur vi en gör så förändras Sverige och vi kommer aldrig att gå tillbaka till hur något var förut även om vi röstar på SD. Skillnaden är att SD med större trolighet kommer att göra många misstag som kommer att leda till att vi skatte betalare får betala mer pengar och trovärdighet. Enda fram tills att SD blir populistiska och blir som alla andra partier fast med en lite tråkig syn på dom svaga. Jag vet inte om det här är jätte vanligt men dom i min omgivning som säger att dom röstar på SD är antagligen svikna av något annat parti och vill ge dom en känga. Eller små kriminella. Och många bland SD verkar ha en liknande historia. Vill vi verkligen att små kriminella människor med dålig människo syn ska styra Sverige? Och som skriker våldtäkt och du är också säkert lika dålig mm. Är det ribban vi ska sätta för våra/framtida barn?? Själv så tycker jag att sån moral luktar väldigt mycket kloak. Och jag tycker att det är väldigt provocerande att någon från ett annat land kommer och säger att lite farcism är helt ok hö hö hö. Många andra länder är verkligen inte bättre än Sverige på den frågan. Jag har själv arbetskamrater från andra länder som tycker att vi ska sänka våra löner mm eftersom vi har det för bra i Sverige. Men det betyder fortfarande inte att vi ska sjunka till farcistiska tendenser. 

Tillagt 2021-09-22 14:54:

Förtydligande:arbetskamrater från andra länder=bara Amerika om det spelar någon roll. 

  • 0

In reply to: @AG Jati

Måste faktiskt säga att jag beundrar Jimmie. En otroligt karismatiskt individ som verkligen tar itu och vågar säga sitt. På senare tid har han inspirerat väldigt många andra som bidragit med minst lika välgjorda argument, "det pekande fingret" bland annat. Som parti är väl SD långt ifrån perfekt men som man säger, även solen har sina fläckar.

In reply to: @Holmfrid

Håller med. Jag skulle aldrig rösta på SD, men alltid fascinerats över hur han orkar ta så mycket skit. Alla tidningar och nyhetsprogram tog ju dagligen en bajs på Jimmie.

Med den logiken borde ju Greta Thunberg få minst lika mycket beröm. 😁
Det finns ju gott om konservativ media som försöker porträtta henne som djävulen själv.

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0

SD är ett mupp parti. Ett gäng stollar, bönder som vet inte bättre. Jimmie Åkesson är lite av en gris, och detta säger jag inte för att de andra är bättre, de är sämre, men går inte att sticka under stol med att era kära jimmie är en gris, en patetisk svenne, en svag jävel utan karisma eller manlighet. En feminiserad snubbe som resten av svenska män, svaga, förlorade individer...

Länge leve Gjergj Kastriot Skenderbegu och mitt kära land Albanien!
  • 0

In reply to: @Illyrien

SD är ett mupp parti. Ett gäng stollar, bönder som vet inte bättre. Jimmie Åkesson är lite av en gris, och detta säger jag inte för att de andra är bättre, de är sämre, men går inte att sticka under stol med att era kära jimmie är en gris, en patetisk svenne, en svag jävel utan karisma eller manlighet. En feminiserad snubbe som resten av svenska män, svaga, förlorade individer...

Vilken tur att vi då har sådana som dig att försöka leda och guida oss förlorade. En riktig man, som vågar stå emot det pågående kriget mot det manliga idealet och allt vad det innebär. Upplys oss, o du vise. Räcker det med att jag slutar dricka suröl och cider och enbart kör på Arboga 10,2%, whiskey och ren vodka eller krävs det en större rockad för att verkligen kunna återansluta till det manliga släktet? Är jag dömd att för evigt vandra runt som en soy-boy, en fördömd latte-pappa in waiting, eller finns det frälsning att tillgå?

  • 0

Har de senaste veckorna bildat ett äckel för SD som jag inte känt på många år. Det går inte att komma ifrån att partiet är vad det är och att det finns en agenda bortom den som har formulerats så smakfullt av Åkesson, som kommer att visa sig allt eftersom att partiets nuvarande uppfattningar blir mainstream och partiet behöver profilera sig. Det har partiet mycket väl, och på helt eget bevåg, lyckats visa de senaste veckorna.

  • 0

Ska bli minst sagt intressant om SD kan gå om M i procent och mandat i år eller ej. Som vissa opinionmätningar har visat. Då kommer nog Jimmie be om mer än att bara stödja en M+KD-regering. Blir i så fall ganska körigt för Ulf, Ebba, och Johan.

Tycker Tobias Anderssons provokativa utspel är rätt så fjantiga och låter som youtubekommentarer. Bara för att piska upp något slags USA-stylat tabloid-kulturkrig. Hela tunnelbanetåg-dramat var cringe.

Europaparlamentsval den 9 juni.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!