Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Berätta om din "åhnejsekund"!


Själv så har man ju blivit utsatt för någonting, varpå en "åhnejsekund" följer. För ett tag sen var jag på krökfest och skulle ta och blanda till en grogg och gå ut till en kraftigt avdankad polare på altanen. Jag kommer ut, tar upp en cigg och ska precis till att tända, när jag hör några greetings from the inside - djupt i innanmätet på min polare. Hans huvud stryker mot mitt ben, och det obskyra ljudet av ansträngd magsäck och ett gurglande ljud, följt av ett *slafs* när innehållet träffar altanen - då inser jag att min fot badar i en värm soppa av misslyckad spritkonsumtion.

"Helvete, han har spytt på mig..."
  • 0
Citerar The One And Only:
En "åhnejsekund" för min egen del var för tre eller fyra år sedan, på valborgsmässoafton vid en av kyrkorna i min stad. Jävligt tanklös som jag var då så skulle jag utan att se mig för visa mina kompisar hur långt jag kunde svinga en trädgren ut från ett högt berg, utan att se mig för var jag kastade den. Precis efter att ha slängt iväg den så tittade jag nedåt mot platsen som grenen skulle landa på... där ett medelålders par står. Oh fuckity no.

Gick i alla fall ner till mannen i paret som jag hade träffat och bad om ursäkt, otroligt nog var han inte ett dugg arg på mig. Jag hade skitdåligt samvete för vad jag hade gjort, och har det än idag.


Sjukt modigt, hade väl gjort så också, kanske är lite mesigt, men det är helt klart så man ska bete sig. Feel no guilt!


Citerar Siegfried:
En annan grej som var så jävla pinsamt var på låg/mellanstadiet, jag går och sätter mig med dom andra i klassen precis innan idrottslärarna kommer till lektionen så stirrar alla på mig, jag fattar inte varför, sen upptäcker jag att jag hade glömt ta på mig shorts så jag satt med kallingar i salen, jag sprang fort som fan och bytade om

Haaaahaaaa epic fail! ^^

En grej jag minns är på gympan, vi spelade basket, och i ett hopp *RITCH*, det lilla hålet hade blivit ett inget, för sömmen längst hela byxan hade gått upp.^^ Bara gå som en skitnöding till omklädningsrummet och avsluta lektionen för min del.
My hair is a bird. Your argument is invalid.
  • 0
Citerar The One And Only:
En "åhnejsekund" för min egen del var för tre eller fyra år sedan, på valborgsmässoafton vid en av kyrkorna i min stad. Jävligt tanklös som jag var då så skulle jag utan att se mig för visa mina kompisar hur långt jag kunde svinga en trädgren ut från ett högt berg, utan att se mig för var jag kastade den. Precis efter att ha slängt iväg den så tittade jag nedåt mot platsen som grenen skulle landa på... där ett medelålders par står. Oh fuckity no.

Gick i alla fall ner till mannen i paret som jag hade träffat och bad om ursäkt, otroligt nog var han inte ett dugg arg på mig. Jag hade skitdåligt samvete för vad jag hade gjort, och har det än idag.


The One And Only - Enda GR-medlemmen som gått ner för ett högt berg.
Vi lever i en värld där saft innehåller konstgjorda smakämnen, och möbelpolish innehåller citron.
  • 0
Citerar intro:
The One And Only - Enda GR-medlemmen som gått ner för ett högt berg.


Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
En åhnejsekund för mig hände för ungefär två år sen. Jag var ute och gick på kvällen och träffade då en kompis till mig + två personer till, men jag kände bara igen en av dem. Hursomhelst så började nån av oss prata om lärare och då sa jag en del otrevliga saker om min lärare (lärarina för att vara exakt) i naturkunskap.
Senare när jag hade gått därifrån så tyckte jag att personen jag tidigare inte känt igen liknade min lärarinas son...
"Man is disturbed not by things, but by the views he takes of them."
  • 0
Citerar Rehan:
En åhnejsekund för mig hände för ungefär två år sen. Jag var ute och gick på kvällen och träffade då en kompis till mig + två personer till, men jag kände bara igen en av dem. Hursomhelst så började nån av oss prata om lärare och då sa jag en del otrevliga saker om min lärare (lärarina för att vara exakt) i naturkunskap.
Senare när jag hade gått därifrån så tyckte jag att personen jag tidigare inte känt igen liknade min lärarinas son...


Haha

men, det heter fortfarande lärare om det är en kvinna
  • 0
Citerar Swe 08:
men, det heter fortfarande lärare om det är en kvinna


Mjo men det är väl helt enkelt för att den kvinnliga formen av ordet har blivit ovanligare att säga, av någon annledning.
"Man is disturbed not by things, but by the views he takes of them."
  • 0
  • Tuta
  • Tuta
Min senaste var när jag skulle hem från skolan för ett tag sen. Starta moppen på centralstödet, satte mig på och tog bort den från stödet. var tyvärr kallt och choken var igång (=hjulet snurrar som ett as), tänkte inte på det och krocka in i staketet framför sekunden när man känner att den precis drar iväg innan man träffar staketet kan nog klassas som en "åhnejuppleelse"
· · · - - - · · ·
  • 0
Många stunder har varit en "åhnejstund" för mig, vill ni höra min pinsammaste?
  • 0
Jag var och åkte skidor i Åre under sportlovet. Jag begav mig genast till närmaste svarta backe, och trots en extra varningsskylt om "Svår Nedfart!" så kör jag ner dum som jag är. Början såg nämligen lätt ut. Efter att jag passerat den första biten befinner jag mig helt plötsligt ovanför ett stup fullt med is. Jag har dock inte så mycket val utan åker ner försiktigt. Efter 3 sekunder trillar jag, men pga att den är så brant så fortsätter glida ner för den medans jag ligger på rygg, medans skidorna öser upp snö över hela mig. Det går dessutom jävligt snabbt och därför blir jag givetvis väldigt rädd. Skidorna bromsar inte in mig ett dugg trots att jag trycker ner sidan av de i snön.

Efter att jag glidit ner för halva backen så fastnar äntligen skidorna i snön och jag stannar, ena foten ligger i en sjukt jobbig vinkel dock. Jag känner att samma sekund som jag knäpper upp den skidan kommer jag fortsätta neråt igen, men det gör skitont i foten som jag inte kan röra. Jag knäpper bort skidan från pjäxan och direkt flyger jag fram, hamnar på mage den här gången och fortsätter ner för backen, med 100 kg snö som konstant flyger in i mitt ansikte. Efter att jag äntligen nått ett mindre brant ställe så ligger jag där en stund panikslagen, sedan spenderar jag typ 20 min med att försöka klättra upp och hämta min andra skida och mina stavar, då jag inte lyckades (brant och is) så kom det äntligen en annan skidåkare som hämtade dem på vägen ner.

Äntligen är jag redo att sticka så jag åker, fortfarande väldigt skakad, förbi det inte så branta stället. Och vad tror ni kommer sen? Jo, en ny brant, likadan som den första.

(Efter det så händer i stort sätt samma sak igen i den nya branten dessutom)
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Det hemskaste som jag kommer på var när jag var hemma hos min mormor när jag var sjuk. Min mormor skulle i gärna fall ta tempen på mig, jag var 9-10 års-åldern när det hände.

Mormor: "Vill du ta tempen i munnen?"

Jag: "Ja, tack"

Mormor: *stoppar in den i min mun"

Mormor : "Jag brukar ta den i rumpan"

Jag:
  • 0
Citerar Siegfried:
En annan grej som var så jävla pinsamt var på låg/mellanstadiet, jag går och sätter mig med dom andra i klassen precis innan idrottslärarna kommer till lektionen så stirrar alla på mig, jag fattar inte varför, sen upptäcker jag att jag hade glömt ta på mig shorts så jag satt med kallingar i salen, jag sprang fort som fan och bytade om


Det är sånt jag drömmer mardrömmar om! Ush!
42
  • 0
Vill ni höra mer?
  • 0
Citerar 360-Mannen:
Mormor: "Vill du ta tempen i munnen?"

Jag: "Ja, tack"

Mormor: *stoppar in den i min mun"

Mormor : "Jag brukar ta den i rumpan"

Jag:


Hahahahahaha!! Så jävla bra.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
bajs på er...
  • 0
Citerar Chaos_Lord:
Många stunder har varit en "åhnejstund" för mig, vill ni höra min pinsammaste?


Varför skrev du inte den från början istället för att fråga om vi vill höra den?

En gång då jag spelade hockey blev jag fullkommligt söndertacklad av en spelare när vi spelade match. Jag befinner mig vid sargen i defensiv zon. Backen slår pucken i rundeln (där sargen kröker sig) och jag försöker ta emot pucken. Jag hinner aldrig göra det för att istället svimmar jag nästan av när en motståndare gör en checking against the head (dvs. att han medvetet siktade på mitt huvud). Jag flyger med huvudet in i sargen så att det ekade i hela ishallen. Efter detta kunde jag inte kontrollera min ilska. Det enda jag hade i huvudet var: "NÄ NU JÄVLAR SKA HAN FÅ UPPLEVA HÄMND!".

Närkampen fortsätter trots den extremt fula tacklingen, och jag lyckas resa på mig igen. Men näste man som skulle ligga nere på isen var han som tacklade mig. Jag sätter full fart mot honom och gör stenhård, rak höger rakt i nyllet på honom, så att han flyger omkull och landar på huvudet. Dock var det jävligt onödigt, men jag var bara tvungen.

Jag fick matchstraff, såklart samt min tränare blev jävligt förbannad på mig.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Citerar Nixxer:
Varför skrev du inte den från början istället för att fråga om vi vill höra den?


För att den är jävligt pinsam...
  • 0
Kanske inte så farligt, men jag skulle göra "Little Rocket Man"-achievementen, i HL2: Episode 2. Jag tog tomten fram till raketen, lade honom i rakteten och och gick iväg. Inte visste jag att man måste stänga luckan. ((: När jag fick reda på det så tänkte jag "åhnej". Så jag får väl spela om det nån dag, för jag har inte någon tidigare sparning heller.
Ze magic... I has it.
  • 0
Citerar Chaos_Lord:
För att den är jävligt pinsam...



Klart vi vill höra, kör på!
  • 0
Citerar Radim:
Klart vi vill höra, kör på!


När jag var "liten" låste jag in mig och min kompis (som var en tjej) i min lekstuga, förs att jag ville vara med henne fast hennes pappa kom och dunkade på dörren och sade att hennes mat var klar...

Skämt ut mig tillräckligt nu?
  • 0
Kunde väl varit lite smått pinsamt vid den åldern. Men det är knappast så att folk påminner dig om det eller att det har någon egentlig effekt på dig nu, eller?
  • 0
Citerar Radim:
Kunde väl varit lite smått pinsamt vid den åldern. Men det är knappast så att folk påminner dig om det eller att det har någon egentlig effekt på dig nu, eller?


Skammen hänger delvis kvar, du vet, hålla en tjej fången för ens eget nöjes skull, mot hennes och hennes familjs vilja.
  • 0
Vilken rolig tråd! xD

Min lilla "åhnejsekund" skulle väl kunna förklaras på detta vis:

Jag satt och spelade Super Monkey Ball i min kära soffa. Ni som har spelat det vet att det är jävligt svårt och att man blir förbannad när man misslyckas. Efter X antal idiotsvåra banor och tre timmars framgång tackade jag nej till att spara, vilket innebar att jag var tvungen att köra om allting.

Och det har jag inte orkat ännu.
Till hur många personer räcker 1 liter sås?
  • 0
Citerar Chaos_Lord:
Skammen hänger delvis kvar, du vet, hålla en tjej fången för ens eget nöjes skull, mot hennes och hennes familjs vilja.



När du säger det så låter det som att du våldtog henne i en liten stuga ute i skogen under flera års tid... jag kan förstå att sådana saker kan hänga kvar, jag har många, många saker själv. Vissa små, vissa stora, men de sitter fast och vägrar släppa.
  • 0
Citerar Radim:
När du säger det så låter det som att du våldtog henne i en liten stuga ute i skogen under flera års tid...


Ja precis.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!