Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Berätta om din "åhnejsekund"!


En jobbig sak som har hänt mig här på GR är när jag skriver långa bloggar eller recensioner. Vid piltangenterna finns det även en bakåt-%-fram-knappar så när man vill redigera texten kan det hända att jag trycker på bakåt-knappen och all text är borta.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Citerar DAN07:
När min bokhylla välte över mig.


Hehe har hänt mig med.
  • 0
Citerar Bullet For My Valentine:
Klumpeduns!


Det dummaste är medans vi andra var och spelade fotboll och dylikt, stog dom där som 2 efterblivna apor och sparkade på stenar.
Prying open my third eye.
  • 0
  • Arnc
  • Arnc
Citerar Samurai-:
Den typiska. När man ska öppna och hämta böcker ur skåpet. Som vanligt är man lite vårdslös av sig, man pratar med grannen och styr händerna blint. Tabben var ju dock att låsnycklarna hade hamnat inuti skåpet, och precis efter jag hört hänglåsets klick-ljud och känner efter i fickorna efter nycklarna, så är fickan tom. Åh nej, åh herregud nej. FAN.

"åhnejsekund"
Gjorde också den tabben fast på mitt sommarjobb. Fast då upptäckte jag inte detta förrän efter skiftet var slut klockan 2 på eftermiddagen och jag var skittrött då jag gick upp 5 >.< Fick gå och hämta en avknipsare. Tyvärr så gick det inte alls så jag fick hjälp av en äldre herre att knipsa av skiten vilket han gjorde på ett kick medan jag har stått där i 15 minuter och tagit i så jag trodde det skulle komma i brallan.

Tillagt 2009-06-12 21:57:
Citerar Tarantell:
Jag fick också ett kärringstopp med min moped en gång. Dock så var detta i en stor korsning mitt under rusningstrafik och jag stod längst framme vid rödljuset. Då tänkte jag verkligen "åhnej!"
Måste fråga. Varför kallas det kärringstopp?
"Some people are like slinkies, they dont really have a purpose, but they still bring a smile to your face when you push them down the stairs."
  • 0
Citerar Arnc:
Måste fråga. Varför kallas det kärringstopp?


Det grundas på stereotypen att kvinnor inte kan köra bil ordentligt.

Största åhnejmoment jag haft var när jag kvadade 2 stycken jet skis. Den känslan varade 2-3 dagar.
Prata med en gammal tant vem vet hon kanske har ett sexigt barnbarn
  • 0
  • Arnc
  • Arnc
Citerar Poindaxter:
En annan "åhnejsekund" var när jag snubblade över tjejens laptop-sladd. Drog ned den på golvet... ÅHNEJSEKUND... men inser sen att den har landat på en mjuk kudde. Phew.
En gamers värsta mardröm de där förbannade sladdarna >.<Vet inte hur många gånger jag sprungit och snubblat på mina och ändå så vet jag att de finns på samma ställe de vart alla andra åren.
"Some people are like slinkies, they dont really have a purpose, but they still bring a smile to your face when you push them down the stairs."
  • 0
En tjej jag funnit skitirreterande ända sedan sjuan skulle iväg till Italien några veckor i sommaren. Och efter att jag sms:at med henne några minuter så skulle jag skriva med en kompis, som undrade vad jag skulle göra resten av sommaren. Varpå jag svarade lite halvskämtsamt:

"Jag vet inte riktigt. Men *irriterande_tjej* ska till Italien ett par veckor, så henne slipper man "

Tryckte iväg, stannade någon sekund och kollade igenom skickat-listan.

Jag hade skickat till just den tjejen istället.

"Åhnej", var just det första jag tänkte
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
  • Arnc
  • Arnc
Citerar Människa:
En gång när jag skulle ställa in en glass i kylskåpet råkade jag slänga den i soptunnan
Låter som mig när jag gick in med brödrosten på toaletten efter jag rostat klart mina mackor.
"Some people are like slinkies, they dont really have a purpose, but they still bring a smile to your face when you push them down the stairs."
  • 0
Dagens Åhnejsekund:

Fixade äntligen ihop en riktigt bra grupp på 5 pers i WoW för att klara Culling of Stratholme (en svår instance) under 25 minuter och kamma hem den här: http://noxgaming.net/yahoo_site_admin/assets/images/drakeskinb
ronze1.339173313.jpg


Vi stod och diskuterade lite allmän taktik och hur viktigt det var att ingen gjorde fel eller dog innan tiden startade och alla sprang in. Det hann gå ungefär 30 sekunder innan skärmen plötsligt frös och datorn stängde av sig.

Det händer liksom aldrig annars, men just jävla nu!?

Värt att tillägga är att vi faktiskt klarade det (right on time) och att just jag rollade hem mountet.
Oskar Nyström / Gamereactor
  • 0
  • Skav
  • Skav
För några år sedan på en morgon så öppnade jag diskmaskinen när den var igång och då blev det blött. Sedan dess tänker jag mig för när jag sätter in disken.
Puckstång skulle ju sitta fint.
  • 0
Känner igen känslan av en åhnejsekund, men kommer inte på så mycket på rak arm. Kan dock hända när jag råkar säga något som jag inte skulle säga, fast jag måste ändå bita ihop och låtsas som ingenting, det är jobbiiiiiigt!
Med varje framgång man vinner får man en fiende. Man måste vara medelmåttig om man vill vara omtyckt.
  • 0
När jag var med mina kompisar i skolan under rasten, jag började prata om att en tjej i min klass hade en hårig nacke, och jag märkte inte att hon stod typ bakom mig

Tillagt 2009-06-14 01:51:
Citerar SNap2:
När du håller i chokladbiten i ena handen och pappret i andra och av ett litet misstag i hjärnan så slänger du chokladen istället för pappret.

Har hänt en del gånger faktiskt


Eller när du håller i bankkortet i ena handen och minneslappen i andra och råkar slänga bankkortet Det tog dessutom 2 timmar innan jag märkte det.
Better to be pissed off then pissed on.
  • 0
Citerar nowan:
Eller när du håller i bankkortet i ena handen och minneslappen i andra och råkar slänga bankkortet


Efter en datorkunskapslektion lade jag laptopen i soptunnan och räckte läraren en colaburk
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Haha! Hur gick det med laptopen?
Better to be pissed off then pissed on.
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Efter en datorkunskapslektion lade jag laptopen i soptunnan och räckte läraren en colaburk


Hahahaha, jag hatar när sånt händer.
I don't envy you.
  • 0
Citerar Arnc:
jag gick in med brödrosten på toaletten efter jag rostat klart mina mackor.


Kan inte sluta skratta.

Tror jag borde gå och lägga mig..
Ost.
  • 0
När Burubumbumbumburbumbumbum blev medlem på sajten... Det är en äkta åhnejsekund. Bara att den håller på mer än en sekund... tyvärr.
  • 0
Citerar Poindaxter:
Det kan vara att du låser in bilnycklarna i bilen när du befinner dig i vildmarken på fiskeutflykt

Då slår man väl bara sönder rutan? Det är inte oåterkalleligt.
  • 0
  • Too
  • Too
Citerar Andra Bullar:
Efter en datorkunskapslektion lade jag laptopen i soptunnan och räckte läraren en colaburk
Hahahaha!!

Jag hade en liten "åhnejsekund" när jag spelade burnout/lightning eller vad ni nu vill kalla leken där man har två basketbollar och försöker sätta bollen före den som står framför dig. Jag spelade i svarta jeans. Jag sköt, träffade ringen och bollen gick utanför. Hoppade upp, tog returen och böjde knäna för ytterligare ett hopp. Detta är min åhnejsekund. Jag hör det bekanta ljudet av spruckna byxor. De sprack från knä till knä längs sömmen på insidan. Jupp, passerade längs skrevet. Alla (vi var inte bara killar) kunde se mig stå där i mina svarta byxor och vita kalsonger...
"I didn't lose, I just didn't have good enough weapons."
  • 0
Citerar Andolini:
Det dummaste är medans vi andra var och spelade fotboll och dylikt, stog dom där som 2 efterblivna apor och sparkade på stenar.


Ja ussch, choklad i överflöd är inte nyttigt...
Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur.
  • 0
Citerar Woodpig:
Dagens Åhnejsekund:

Fixade äntligen ihop en riktigt bra grupp på 5 pers i WoW för att klara Culling of Stratholme (en svår instance) under 25 minuter och kamma hem den här: http://noxgaming.net/yahoo_site_admin/assets/images/drakeskinb
ronze1.339173313.jpg

Vi stod och diskuterade lite allmän taktik och hur viktigt det var att ingen gjorde fel eller dog innan tiden startade och alla sprang in. Det hann gå ungefär 30 sekunder innan skärmen plötsligt frös och datorn stängde av sig.

Det händer liksom aldrig annars, men just jävla nu!?

Värt att tillägga är att vi faktiskt klarade det (right on time) och att just jag rollade hem mountet.


Liknande har hänt mig.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Too:
Alla (vi var inte bara killar) kunde se mig stå där i mina svarta byxor och vita kalsonger...


Det måste nog vara bland det värsta som kan hända.
  • 0
Det var i början av sommaren för ett år sedan så skulle jag och mina kompisar sticka till en sjö och bada. Jag hade lagt mina nycklar i en ficka på badbyxorna och bestämde mig för att lägga ifrån mig dem när vi hade kommit till sjön.

Dåligt minne som jag har så hoppade jag i med badbyxorna med nycklarna i och badade glatt i säkert en timma. (det var för övrigt sent på kvällen så vattnet var kolsvart) När vi hade badat färdigt och stod och torkade oss så kom jag och tänka på nycklarna, och jag kunde inte minnas vart jag lagt dem innan vi hoppade i.

Jag gick runt och letade lite när jag kom på att jag faktiskt aldrig tog ur dem ur fickan. Kände med handen på fickan för att precis då uppleva ''åhnejsekunden''. Inget var där. Saken blir ju inte bättre av att vi hade varit överallt i hela sjön. Det är inget jättestor sjö men att leta efter ett par nycklar i en bäcksvart sjö är inte roligt oavsett storlek.

Hoppade i och letade med mina kompisar i ca 2 timmar, sen tänkte jag för mig själv: Det är fan ingen idé jag gör ett till dyk ner till botten och kollar. Sagt och gjort, väl nere på botten strök jag med händerna på sanden och kände plötsligt ett par nycklar mot huden.

Greppade dem och simmade upp mot ytan för att beskåda mina egna nycklar. Det befrielsen är helt otrolig, men jävlar vad jag frös till när jag förstod vad som hade hänt...
''Väljer dem dåligt och neråt så är dem tvugna att döda vidare för framtiden. Jag menar, dåligt är ju dåligt. - Rolf Peter Andersson
  • 0
Det första jag kommer att tänka på var för några år sedan i biblioteket i högstadiet. Jag var inloggad på en dator men slank över till en annan dator och kollade på något som en polare visade, utan att logga ut från min dator först.

Vad det resulterade i var att någon skojare i klassen genast var framme och gick in på en viss hemsida innehållandes två män i en sexuell akt och så kallat "köttsnurr". Eftersom det fanns ljud så förstod jag direkt vad som var på gång så jag var snabbt tillbaka och stängde ner webbläsaren. Det jag inte kunde förhindra var att skojaren redan hade sagt till bibliotikarien att det surfades på olämpliga hemsidor borta vid min dator.

Hon kom bort och bad mig visa historiken. Hon ser URL:en till något misstänkt men vet inte vad det är, så hon ber mig att ta upp sidan och visa för henne. Jag säger emot och säger typ "Jag tror verkligen inte du vill se det här". Men hon står fast vid vad hon sagt och tvingar mig visa sidan. Jag kan säga att det är nu, alltså precis innan jag visar sidan som det stora "Åhnej-ögonblicket infinner sig". "Det här kommer inte bli bra" tänker jag och trycker motvilligt upp sidan. Jag kan också tillägga att det inte bara var jag och bibliotikarien som befann oss runt datorn, utan i princip hela klassen på 20 elever.

Upp kommer sidan och jag sjunker ner i stolen och tittar åt ett annat håll. Alla blir tysta, bibliotikarien får en smärre chock och är på håret att börja lipa(hon var av den känsliga sorten). Det var första gången jag faktiskt tyckte lite synd om henne, men hon hade ju tvingat mig. I alla fall blev det träff med rektor och andra "viktiga" personer.

Det tillfället är något jag helst glömmer, problemet är bara att några månader efter jag började på gymnasiet, så började hon jobba där också, vilket gör att jag påminns om den här händelsen i stort sett varje dag.
  • 0
  • Vey
  • Vey
Citerar Matheew:
TEXT


Helvete vilken känsla det måste ha varit att verkligen hitta sina nycklar igen, hur stor chans var det att du verkligen skulle hitta de liksom !?
David after dentist .
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!