Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Universitet och högskola


Hittade ingen riktig tråd om universitet. Om det finns en så är jag hemskt ledsen. Här kan vi berätta om vilka universitet vi går på och vilka som är bra och tipsa andra om. Ja, helt enkel allt om universitet. Vilka program som finns på olika universitet osv.
  • 0
Själv går jag Civilingenjör, Öppen Ingång på KTH. Det känns väl bra...
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Okej vad menas med öppen ingång? :p Själv går jag i 1 an på gymnasiet fortfarande. Går Samhälle. Vet inte riktigt vad jag ska läsa vidare till sen.
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Okej vad menas med öppen ingång? :p Själv går jag i 1 an på gymnasiet fortfarande. Går Samhälle. Vet inte riktigt vad jag ska läsa vidare till sen.


Det innebär att jag väljer inriktning nu i vår. Jag har nu snart gått ett slags grundår där jag fått en någorlunda bas som jag sedan kan utveckla till vilken inriktning som helst.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
haha det låter bra
  • 0
Jag fumlar runt som den lodis jag är och läser kurser på Umeå Universitet. Jää
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
Jag fumlar runt som den lodis jag är och läser kurser på Umeå Universitet. Jää


Skrivit om högskoleprovet ännu?
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Såg i ditt krypin Janis att du läser Medie och Kommunikationskunskap. Är det kul? Eller om man nu kan säga så
  • 0
Frågan är om inte denna tråden är bättre?

http://www.gamereactor.se/forum/?forum=1&thread=26843

Sanslöst uselt startinlägg, men den finns å andra sidan redan.

Tillagt 2009-03-10 19:01:
Kan sämhällslinjer läsa civilingenjör utan att välja till en massa?
  • 0
Citerar marten1000:
Frågan är om inte denna tråden är bättre?

http://www.gamereactor.se/forum/?forum=1&thread=26843

Sanslöst uselt startinlägg, men den finns å andra sidan redan.


Jag tror att det är bättre att döpa om den till gymnasiet, då man inte kan diskutera om högskolestudier bland allt gymnasiedrägg.

Tillagt 2009-03-10 19:03:
Citerar marten1000:
Kan sämhällslinjer läsa civilingenjör utan att välja till en massa?


Inte utan tekniskt basår, vilket ganska många läser. Bästa vägen till högskolan är dock natur som kan ge behörighet till allt.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Ska vi byta tråd då. Tänkte inte på att söka på högskola ledsen.
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Ska vi byta tråd då. Tänkte inte på att söka på högskola ledsen.


Absolut inte, läs mitt inlägg. Det är dumt att samla både gymnasie och högskola/universitet i samma tråd.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Okej Men hur funkar meritpoäng egentligen. Är det viktigt när man söker in till universitet? Jag kommer få nåt och undrar hur stor betydelse det har gentemot de 'vanliga' betygen.
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Såg i ditt krypin Janis att du läser Medie och Kommunikationskunskap. Är det kul? Eller om man nu kan säga så


Läser inte det längre, det var ett program och alldeles för flummigt för mitt eget bästa. Gymnasiet all over again liksom.

Och nej, byt inte tråd, det är bättre att ha det hela åtskiljt.
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Okej Men hur funkar meritpoäng egentligen. Är det viktigt när man söker in till universitet? Jag kommer få nåt och undrar hur stor betydelse det har gentemot de 'vanliga' betygen.


Jag vet inte, då jag det inte användes när jag sökte in, men det är förbannat bra att läsa språk och matematik om jag förstått det rätt. Satsa på det.

Tillagt 2009-03-10 19:14:
Citerar Janis_Joplin:
Och nej, byt inte tråd, det är bättre att ha det hela åtskiljt.


Ändra den andra trådens rubrik till gymnasiet, så är det perfekt.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Okej, jag kommer läsa spanska steg 3-4, engelska A-C och matte A-B.
  • 0
Citerar Freddas:
Ändra den andra trådens rubrik till gymnasiet, så är det perfekt.


Sure will do.
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Okej, jag kommer läsa spanska steg 3-4, engelska A-C och matte A-B.


Mer matte borde du ha. Upp till D är som jag förstått ett minimum för en massa program.

Själv läste jag Franska steg 3-5, engelska A-B och matte A-E.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Kan bara läsa upp till matte c och matte är verkligen inget för mig samma med spanska.
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Kan bara läsa upp till matte c och matte är verkligen inget för mig samma med spanska.


Då bör du satsa på något inom humaniora istället för tekniskt. Där kan inte jag berätta så mycket då jag själv läser ett tekniskt program.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Ska söka till LTH, civilingenjör med inriktning på Datateknik. Har tänkt börja nu direkt efter trean. Om jag kommer in vill säga, men det är jag rätt säker på att jag gör. Är rätt låg intagning på Datateknik.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Ska söka till LTH, civilingenjör med inriktning på Datateknik. Har tänkt börja nu direkt efter trean. Om jag kommer in vill säga, men det är jag rätt säker på att jag gör. Är rätt låg intagning på Datateknik.


Annars är högskoleprovet den lättaste vägen.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Freddas:
Annars är högskoleprovet den lättaste vägen.


Och dyraste. Och så måste jag offra en hel lördag!
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Och dyraste.


Det är inte direkt en förmögenhet (en bok som du måste köpa till en kurs går oftast på mer), men tiden man spenderar där är väl inte direkt den roligaste. Är man dock inte säker kan det vara smart. Jag hade kommit in på betygen, men det kändes bättre med ett högskoleprov som kunde backa upp mig.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Freddas:
Citerar Horse_of_game:Kan bara läsa upp till matte c och matte är verkligen inget för mig samma med spanska.

Då bör du satsa på något inom humaniora istället för tekniskt. Där kan inte jag berätta så mycket då jag själv läser ett tekniskt program.


Jo, går ju samhälle så blir ju nåt sånt. Frågan är vad. Högskoleprovet vad innebär det? ett prov man gör för och komma in?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!