Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Var levde vi INNAN vi hamnade i ägget?


Till att börja med så är du ditt jag inte någonting befintligt som din såkalade själ exsisterar inte. För isåfall varför skulle vi behöva lära oss att prata och läsa och skriva och allt annat om och om igen om vi bara återföds. VÅr personlighet är till största delen baserad på hur vi växte upp.
Med andra ord så har du rätt, det finns något man kan KALLA för själ men det är inte en själ på det sättet du tänker på utan snarare bara det du har i huvudet just nu. Ingen själv som återfödhela tiden utan bara dina egna erfarenheter som person som du sedan ahr utvecklat vidare till dina egna tankar och känslorna som har följt dig genom livet har ju också varit en del av det hela. Men det faktum att vi skulle återfödas hela tiden det låter ju bara löjligt... det är som att säga att vi levde innan dinosaurierna... ojsan förlåt det ahr du visst redan tagit upp....
Men om vi säger så här då.. på dinosaurernas tid så har man starka bevis på att det var 12% syre i atmosfären i luften som vi kunde ta upp och andas... Idag har vi 21% syre detta säger ju en heldel eftersom detta bevisar att våra lungor inte kan föra ut syret i blodet tillräckligt effektivt för att överleva då.

Men vad du försöker säga är kanske att du tror som budisterna att vi återföds som djur helatiden?

Det hela är för mig löjeväckande...
Se hur många hål du kan hitta där Snillet så ska jag se om ajg kan fylla i dem åt dig.
Kunskap är Makt!
  • 0
En annan sak man kan fundera över: Hur kommer det sig att alla dinusarier plötsligt dog ut men inte människorna? Säg inte att människan utrotade dem alla för att dem levde enligt dig tillsammans under hundratals miljoner år...
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
En annan sak man kan fundera över: Hur kommer det sig att alla dinusarier plötsligt dog ut men inte människorna?


Är inte det en självklarhet? Dinosaurierna fick slut på själar så att celldelningen slutade och deras hjärnor blev gelé
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Jag tror faktiskt jag kommer ihåg ett av svaren på den frågan. Då levererad av *host* Doktor *harkel* Kent Hovind.

Det hade att göra med den globala översvämningen som ägde rum för några tusen år sedan. Ni vet den där med Noaks Ark. Jo dom tror ju faktiskt att det bokstavligt talat hände, och att exempelvis Grand Canyon kunde ha skapats inom loppet av fem minuter, trots löjligt synliga och tydliga lager av sten som argumenterar för ett händelseförlopp av många och åter många miljoner år.

Nu vet jag ju dock inte vad Snillets syn på det hela är, eftersom han inte har exakt samma religiösa syn som Evangelisterna borta i USA. Men där är i alla fall en sida av myntet.
  • 0
Det här borde du titta på ikväll

På resa med Homo sapiens
Föregående Nästa

TID: 19:30 - 20:00, Idag, 7 maj 2009

Vetenskapsserie. Avsnitt 3 av 3. Vart är vi på väg?. Många evolutionsbiologer menar att Homo sapiens är färdigutvecklad som art. Men stämmer det verkligen? Här redogörs för nya rön som visar att vi fortfarande utvecklas - och att det sker snabbare än någonsin.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Vilken kanal går det på?
Kunskap är Makt!
  • 0
Citerar The_gunners:
Det här borde du titta på ikväll

På resa med Homo sapiens
Föregående Nästa

TID: 19:30 - 20:00, Idag, 7 maj 2009

Vetenskapsserie. Avsnitt 3 av 3. Vart är vi på väg?. Många evolutionsbiologer menar att Homo sapiens är färdigutvecklad som art. Men stämmer det verkligen? Här redogörs för nya rön som visar att vi fortfarande utvecklas - och att det sker snabbare än någonsin.

Skit. Missade hela serien och de visar den heller inte på SVTs hemsida.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Jag spelade in typ halva av det sista avsnittet, såg det i morse riktigt bra men ett bra tips på fakta program om framtiden är Framtidens värld och går på Discovery Channel vid kl 23.00-0.00 tror jag.. jag brukar spela in det. Men tipsar verkligen om de för de är faktiskt riktigt intressanta.
Kunskap är Makt!
  • 0
Låter som om du vill bli bannad från sidan eller varför inte prata om andliga/filosofiska ämnen på en annan sajt istället för denna sajt som handlar om spel.
  • 0
Jag tror att vi var ett inavlat toffeldjur 1000000 ljusår härifrån, men råkar inte ha bevis som räcker för att det ska fastställas.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Jag skulle aldrig ha tryckt på detta forum, nu mår jag dåligt.

Du pratar om logik, men hur logiskt är det att vi ska ha någon slags magisk själ eller kraft inom oss? Vad består den av, och hur kan den vara vårt medvetande? Sen tror du att det finns en slags gud. Vad finns det för bevis att den finns? Och vad består han av?

Enligt mig är religion den största katastrofen som hänt människan, någonsin. Religion hindrar människan att tänka logiskt. Tror man på själar och gud kan man väl inte tänka logiskt och ifrågasätta? En människa som tänker logiskt förstår ju ganska snabbt att magi och andliga väsen inte är möjligt. En religiös person skulle ju t.ex. aldrig ifrågasätta svarta hål och vad som finns i dom, och börja forska om det.

Tänk om alla skulle börja tänka logiskt, då skulle vi få massor med fler forskare.
Människan hade kanske varit långt fram i utvecklingen utan religion. När jag tänker runt rymden och dom olika teorierna som finns blir jag extremt sugen på att bli forskare själv. Jag vill ha svar på alla dessa frågor, som svarta hål och andra av rymdens mysterier.
  • 0
Citerar Black_prod:
Jag tror inte på en själ, eller kan du inte läsa Snillet ? Jag tror att vi bara är kombinationer av celler som samarbetar jävligt bra. För det andra så tror jag att medvetandet växer fram och inte att det finns där från början.


1. Celler är inte medvetna, alltså är vi inte kroppens celler!

Vi själar är däremot medvetena, och det är vi själar som kilar vidare från våra dödsdömda jordiska kroppar, efter att de slutat fungera!

DU ÄR ODÖDLIG!

2. Medvetandet växer fram?

Ur vadå?

Geléklumpen i skallen är ju fullständigt omedveten...

Givetvis är vårt medvetande lika evigt som vi själar, eftersom det är själens egenskap att vara medveten!

Medvetandet är själens energi!

OK?

Tillagt 2009-05-23 16:50:
Citerar EscChaos:
Varför har vi perioder som den kambriska explosionen eller fossilfynd som tyder på en kontinuerlig utveckling á la Evolution snarare än Dronter i T-Rex-magar?


Tvärtom!

Den kambriska explosionen utgör ju ett bevis för att det INTE kan ha skett någon flummig evolution!

Dessutom bevisar ju all världens fossil att alla livsformer är skapade till att se ut så som de gör, eftersom livsformerna aldrig har flummat iväg till något annat än vad de var skapade som!

http://living-fossils.com

YES!
HARE KRISNA, kära älskade vänner! UTMANA MIG på min BLOGG: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten
  • 0
Citerar Snillet:
Dessutom bevisar ju all världens fossil att alla livsformer är skapade till att se ut så som de gör!


Va!? Menar du att det annars skulle finnas livsformer som skulle se ut som de inte gör? Cooolt!
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar MetalChef:
Något värt att notera som slutkläm på mitt förra inlägg om livets ursprung så är det här en process som haft flera hundra miljoner år på sig att komma till. Så det är absolut inget som ploppar fram bara sådär, utan något som gradvis, långsamt byggs på med hela vår jord som laboratorium.


Men för att det ska komma något intelligent ur ett laboratorium, så krävs det en intelligent laborant som laborerar...men enligt den helflummiga evolutionsteorin så fanns det ju vare sig någon med IQ eller någon information överhuvudtaget, varför evolutionsteorin bara är en enda stor MYT...en SAGA!

En saga för vuxna!

TÄNK OM, TÄNK RÄTT!

Tillagt 2009-05-23 16:55:
Citerar The_gunners:
När dinusarierna levde var koldioxidhalten i atmosfären mycket högre än vad den är idag. En sådan hög nivå så att vi inte skulle kunna leva där - hur ställer du dig till dettta SNILLET?


Människan anpassar sig!

OK?

Tillagt 2009-05-23 17:04:
<quote author="oggas">Till att börja med så är du ditt jag inte någonting befintligt som din såkalade själ exsisterar inte. För isåfall varför skulle vi behöva lära oss att prata och läsa och skriva och allt annat om och om igen om vi bara återföds. VÅr personlighet är till största delen baserad på hur vi växte upp.
Med andra ord så har du rätt, det finns något man kan KALLA för själ men det är inte en själ på det sättet du tänker på utan snarare bara det du har i huvudet just nu. Ingen själv som återfödhela tiden utan bara dina egna erfarenheter som person som du sedan ahr utvecklat vidare till dina egna tankar och känslorna som har följt dig genom livet har ju också varit en del av det hela. Men det faktum att vi skulle återfödas hela tiden det låter ju bara löjligt... det är som att säga att vi levde innan dinosaurierna... ojsan förlåt det ahr du visst redan tagit upp....
Men om vi säger så här då.. på dinosaurernas tid så har man starka bevis på att det var 12% syre i atmosfären i luften som vi kunde ta upp och andas... Idag har vi 21% syre detta säger ju en heldel eftersom detta bevisar att våra lungor inte kan föra ut syret i blodet tillräckligt effektivt för att överleva då.

<quote>

Varför?

Därför att Gud ser till att vi får börja på ny kula i varje liv!

Men givetvis finns allt vi lärt oss i våra tidigare liv kvar i vårt undermedvetna, för hur skulle vi annars kunna plocka fram gamla minnen och lärdomar med hjälp av tidigare liv-hypnos?

Människan anpassar sig efter miljön, så det är inga som helst problem med syret!

Om vi INTE är själen, vem är det då som är medveten i kroppen, med tanke på att våra geléklumpar i skallen inte är medvetna för 5 öre...?

Förresten så är ju Nära Döden-Upplevelser ett bevis på att vi är själen, för vem är det annars som kan uppleva saker och ting utanför sin fysiska kropp, när hjärnan är kliniskt död?

Och hur förklarar du alla dessa tusentals människor med starka klara minnesbilder från sina tidigare liv?

TÄNK OM, TÄNK RÄTT!
HARE KRISNA, kära älskade vänner! UTMANA MIG på min BLOGG: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten
  • 0
Citerar Snillet:
Dessutom bevisar ju all världens fossil att alla livsformer är skapade till att se ut så som de gör!

Läs det där igen och fundera på vad det var du just skrev... ._.
  • 0
Citerar The_gunners:
En annan sak man kan fundera över: Hur kommer det sig att alla dinusarier plötsligt dog ut men inte människorna? Säg inte att människan utrotade dem alla för att dem levde enligt dig tillsammans under hundratals miljoner år...


Därför att Människan till skillnad mot dinosaurierna hade IQ:n att börja förbereda sig för syndafallet!
HARE KRISNA, kära älskade vänner! UTMANA MIG på min BLOGG: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten
  • 0
Citerar Snillet:
Människan anpassar sig!

OK?


Evolution var ju lögn nyss. Bestäm dig.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Snillet:
Människan anpassar sig!

Ah, du menar genom naturlig selektion, det som evolutionsteorin bygger på?
  • 0
Citerar Snillet:
Därför att Människan till skillnad mot dinosaurierna hade IQ:n att börja förbereda sig för syndafallet!


Vad fan snackar du om? Ena sekunden är du hindu, andra är du abrahamitist, tredje är du evolutionist och fjärde är du... Jag vet inte vad dumheten heter.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Pontus Pontus:
Jag skulle aldrig ha tryckt på detta forum, nu mår jag dåligt.

Du pratar om logik, men hur logiskt är det att vi ska ha någon slags magisk själ eller kraft inom oss? Vad består den av, och hur kan den vara vårt medvetande? Sen tror du att det finns en slags gud. Vad finns det för bevis att den finns? Och vad består han av?

Enligt mig är religion den största katastrofen som hänt människan, någonsin. Religion hindrar människan att tänka logiskt. Tror man på själar och gud kan man väl inte tänka logiskt och ifrågasätta? En människa som tänker logiskt förstår ju ganska snabbt att magi och andliga väsen inte är möjligt. En religiös person skulle ju t.ex. aldrig ifrågasätta svarta hål och vad som finns i dom, och börja forska om det.

Tänk om alla skulle börja tänka logiskt, då skulle vi få massor med fler forskare.
Människan hade kanske varit långt fram i utvecklingen utan religion. När jag tänker runt rymden och dom olika teorierna som finns blir jag extremt sugen på att bli forskare själv. Jag vill ha svar på alla dessa frågor, som svarta hål och andra av rymdens mysterier.


Ha en själ?

DU ÄR SJÄLEN!

DU ÄR EVIG!

Vad du har är din dödsdömda jordiska stofthydda, som du själen bebor!

Ska det behöva vara så svårt att fatta?

I ditt nästa liv får du en ny materiell kropp (och knopp), beroende på ditt individuella karmakonto, dina handlingar under livet!

För till skillnad mot djuren, så är Människan ansvarig inför sina handlingar, eftersom vi har skänkts den gudagivna fria viljan!

Både Gud och vi själar, vi minigudar, består av den medvetna levande andliga energin (vi är medvetna levande individer), till skillnad mot våra temporära materiella kroppar, som består av den omedvetna livlösa materiella energin!

DU ÄR ODÖDLIG!

INGET KAN TA KÅL PÅ DIG!

Bevisa de påstådda svarta hålens existens, tack!

Konkreta bevis vill vi ha!
HARE KRISNA, kära älskade vänner! UTMANA MIG på min BLOGG: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten
  • 0
Citerar Snillet:
Bevisa de påstådda svarta hålens existens, tack!


Faktum är att svarta håls existens är sedan länge bevisade. Vintergatan har faktiskt ett i mitten.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Faktum är att svarta håls existens är sedan länge bevisade. Vintergatan har faktiskt ett i mitten.


Bevisa det, tack!
HARE KRISNA, kära älskade vänner! UTMANA MIG på min BLOGG: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten
  • 0
Citerar Snillet:
Bevisa det, tack!


Lille gubben, du är inte rätt person att be om en källa efter att du inte gett en enda giltig själv

Men om du insisterar:

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_hole

"It is now widely accepted that the center of nearly every galaxy contains a supermassive black hole. The close observational correlation between the mass of this hole and the velocity dispersion of the host galaxy's bulge, known as the M-sigma relation, strongly suggests a connection between the formation of the black hole and the galaxy itself."
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Evolution var ju lögn nyss. Bestäm dig.


Anpassning har absolut ingenting med den påstådda organiska evolutionen att göra!

Människan fortsätter nämligen att vara Människa, vilket vi varit ända sedan vi skapades vid skapelsens begynnelse av vår gemensamma Skapare!

Ingen evolution med andra ord, fortfarande är vi MÄNNISKOR!

OK?

Tillagt 2009-05-23 17:33:
Citerar Viktor:
Citerar Snillet:
Människan anpassar sig!

Ah, du menar genom naturlig selektion, det som evolutionsteorin bygger på?


Naturlig eller icke-naturlig, vi är fortfarande MÄNNISKOR och ingenting annat, vilket vi varit sedan skapelsens begynnelse!

Det STORA MISSFÖRSTÅNDET kring den s.k. EVOLUTIONEN!

http://www.fragbite.com/?threadID=733553

LÖS och LÄR..!!!

Tillagt 2009-05-23 17:34:
Citerar Andra Bullar:
Citerar Snillet:
Bevisa det, tack!


Lille gubben, du är inte rätt person att be om en källa efter att du inte gett en enda giltig själv

Men om du insisterar:

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_hole

"It is now widely accepted that the center of nearly every galaxy contains a supermassive black hole. The close observational correlation between the mass of this hole and the velocity dispersion of the host galaxy's bulge, known as the M-sigma relation, strongly suggests a connection between the formation of the black hole and the galaxy itself."


Det där var ju bara en massa flummigt snack, utan några som helst handfasta bevis!

Pict or it didnt happen!

Då kan man ju lika gärna tro på Jultomten...
HARE KRISNA, kära älskade vänner! UTMANA MIG på min BLOGG: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten
  • 0
  • piwu
  • piwu
Hörru Snillet, det där med att människor har belönats med ett fritt liv...
BULLSHIT, vi gör i princip samma sak varje dag.

Citerar Snillet:
Konkreta bevis vill vi ha!


Har du några konkreta bevis på att "gud" existerar då???
You`re hard now, but UBISOFT!!!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!