Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Var levde vi INNAN vi hamnade i ägget?


First I:

Then: "Jag finns även på FRAGBITE:"

So I: -
Sällan hostar hackspetten.
  • 0
Citerar The_gunners:
Snillet är tillbaka


Du kan även besöka mig på FRAGBITE!

Där heter jag "Fick en Snilleblixt!


http://fragbite.com/?userID=151928&viewThreads=1#threads

VÄLKOMMEN!, älskade vänner!

Tillagt 2009-04-28 18:37:
Citerar The_gunners:
Det finns djur som föds, parar sig direkt -> lägger ägg och dör direkt efter. Hur ska dessa kunna gå uppåt i den sk reikarnationen?


Det sköter Översjälen om!

Tillagt 2009-04-28 18:39:
Citerar Ezechiehl:
Citerar Mr Bob Gray:Men du skulle ju fortfarande vara du. Bara det att du inte har en aning om att du varit Adolf Hitler i ett tidigare liv.

Det är det som är grejen. Jag vill inte glömma. Jag vill inte bli nollställd och slussad tillbaka till den levande världen bara för att fylla en kvota. Jag vill vara mig själv. Vad är det för mening med att återfödas om jag inte minns det. Nej, säger jag. Hellre evig död än reinkarnation.


Du minns ju inte ditt förra liv (en del minns), och du klagar ju inte över det!

Tillagt 2009-04-28 18:42:
Citerar Andra Bullar:
Citerar Ezechiehl:Men du skulle ju fortfarande vara du. Bara det att du inte har en aning om att du varit Adolf Hitler i ett tidigare liv.

Fast då kan man ju börja fråga sig vad själen verkligen för med sig om hela personen egentligen är borta. Det blir lite "because-I-say-so"-koncept över det


Personen/själen är ju inte alls borta!

Alla dina minnen från dina tidigare liv finns lagrade i ditt undermedvetna, och dessa går att plocka fram med hjälp av tidigare-liv-regression!

Det ska finnas en riktig jäkel på det där i Stockholm!

Se det så här:

Som roller i olika teaterstycken, det är samma person i rollerna, men maskerna byts ut, det yttre byts ut!

Förstår du?

Tillagt 2009-04-28 18:44:
Citerar Ezechiehl:
Exakt! Vad är det för mening med en själ till att börja med om du raderar informationen i den innan du ger den bort den till någon ny kropp?


INFORMATIONEN RADERAS ALDRIG UR!

Informationen följer med oss själar i liv efter liv, i det undermedvetna, där alla minnen från tidigare liv lagras!
HARE KRISNA, kära älskade vänner! UTMANA MIG på min BLOGG: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten
  • 0
Citerar Snillet:
Informationen följer med oss själar i liv efter liv, i det undermedvetna, där alla minnen från tidigare liv lagras!


Om det är undermedvetet, vad är det då för mening? Jag har inte fått några flashbacks från tidigare liv.

Är du medveten om att större delen av alla undermedvetna minnesframkallningar är framkallade av hjärnan som falska minnen?

Citerar Snillet:
Som roller i olika teaterstycken, det är samma person i rollerna, men maskerna byts ut, det yttre byts ut!


Men det blir fler och fler människor på jorden. Det fungerar inte så, lilla vännen.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar Snillet:
Citerar The_gunners nillet är tillbaka

Du kan även besöka mig på FRAGBITE!

Där heter jag "Fick en Snilleblixt!


http://fragbite.com/?userID=151928&viewThreads=1#threads

VÄLKOMMEN!, älskade vänner!


Hur orkar du sitta och kopiera någon annans texter på diverse forum? Du verkar ha vigt en del av ditt liv till det.

Patetiskt.
  • 0
Citerar Snillet:
Du kan även besöka mig på FRAGBITE!

Där heter jag "Fick en Snilleblixt!


Läste ditt "ULTIMATA BEVISET: Gud universums Orsak!!"

En fråga redan på första punkten:

Var kom gud ifrån?
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Snillet:
Du minns ju inte ditt förra liv (en del minns), och du klagar ju inte över det!



Jag tror, och hoppas, att jag inte haft några tidigare liv.


Citerar Snillet:
Personen/själen är ju inte alls borta!

Alla dina minnen från dina tidigare liv finns lagrade i ditt undermedvetna, och dessa går att plocka fram med hjälp av tidigare-liv-regression!

Det ska finnas en riktig jäkel på det där i Stockholm!

Se det så här:

Som roller i olika teaterstycken, det är samma person i rollerna, men maskerna byts ut, det yttre byts ut!

Förstår du?



Om det krävs en tidigare liv-session spelar det ingen roll. Då är inte tankarna och minnena mina, utan tillhör någon person som levt innan mig och som sedan raderats ut för att jag ska få ta hans livsenergi. Det är ondska och då är det inte bara masker som bytts ut, utan en själ som gröpts ur för en ny persons skull.


Citerar Snillet:
INFORMATIONEN RADERAS ALDRIG UR!



Raderas eller begravs för djupt. Samma sak.

Om jag reinkarnerats innebär det att jag stulit en annan människas själ... Vilken fruktansvärd tanke.
Wham! Bam! Thank you, mercenary!
  • 0
Från att diskutera med kristna till att diskutera med reinkarnationstroende kommer att bli en utmaning, främst för att pånyttfödare har generellt bättre argument och för att de inte behöver försvara dogma och myter.

Citerar Snillet:
INGENTING kan komma från INGENTING!!!

Jo det kan det. Däremot kan "Någonting inte komma från ingenting"!

Citerar Snillet:
Eftersom all ENERGI är EVIG - energi kan inte skapas eller förintas - så måste ju även vi, Jaget/själen, som består av den medvetna levande andliga energin, vara det; VI ÄR EVIGA!

Den medvetande levande andliga energin?

Vetenskapen har aldrig kommit i kontakt med något sådant. Vad är det för något? Vars kommer den ifrån, vars befinner den sig och på vilket sätt interagerar den med vår värld?

Tillagt 2009-04-28 18:56:
Citerar Snillet:
Det ska finnas en riktig jäkel på det där i Stockholm!

Du menar Jörgen Sundvall?

http://www.sseah.se/

Tillagt 2009-04-28 19:06:
Citerar Snillet:
Inte så konstigt med tanke på det, att hunden kallas för "människans bästa vän", eftersom hundar ju precis varit människor i sitt föregående liv, och därför känner en sådan frändskap med människor!

Eller för att vi medvetet avlat dem för att lyda oss under tiotusentals år...
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Låt mig berätta var vi levde innan vi hamnade i ägget....

Innan levde du och jag i en annan värld. I denna världen var det krig. Det fanns då dem som enbart ville fly från detta kaos av krig. Sedan fanns det några som ville erövra. Kriget pågår fortfarande. Innan var du då en av dessa som försökte fly. Varje gång två personer har samlag och försöker få barn så öppnas en portal i den andra världen där flyktingarna kan hoppa in. Om då 2 st hoppar in tillsammans blir det tvillingar. Sedan stängs porten. Denna port öppnas endast vid ett berg där månen alltid lyser. Kriget har inte nått dit än. Men det är fortfarande lång kö för att få hoppa in i porten och också en lång väg dit. Sedan när du får din chans och hoppar in i portalen så ser du ett starkt ljus och en man i vitt.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Snillet:
Det sköter Översjälen om!

Vilken dålig förklaring. Förklara nu hur det fungerar.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar Phip:
Om då 2 st hoppar in tillsammans blir det tvillingar.

Ett ägg kan inte ta emot två spermier. Tvillingar blir det antingen då två ägg befruktas eller om äggcellen delas till två separata individer.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Witch King:
Citerar Phip m då 2 st hoppar in tillsammans blir det tvillingar.
Ett ägg kan inte ta emot två spermier. Tvillingar blir det antingen då två ägg befruktas eller om äggcellen delas till två separata individer.


2st små monster som lever i världen kroloyx. Det kan dem. Det lovar jag.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Var levde vi innan vi hamnade i ägget är ungefär lika lätt som att svara på som frågan vad fanns innan Big Bang.
  • 0
Citerar Mr Bob Gray:
Jäkla intressant det där. Men sen är det så att den partikel som uppstått slumpmässigt ur vakuum kort därefter förintas igen. Så ingenting "beständigt" kan uppstå ur ingenting. Sen har väl inget praktiskt experiment kunnat bevisa den där tesen ännu.


Kolla upp "Casimir effekten".
Du har rätt i att dessa artificiella partiklar inte kan bestå under normala omständigheter, då dom skapas i par och förintar varandra kort därefter för att hålla balansen i ett "noll energi nät". Det finns dock omständigheter som ska kunna bryta processen. Som exempelvis då ett par kommer till vid händelsehorisonten till ett svart hål. Det är den grundläggande principen som Steven Hawkins använder i sin teori om "dunstande svarta hål".


Angående dig Snillet så anser jag inte att jag behöver skriva så mycket då du tragiskt nog redan förlorat diskussionen. Just eftersom du förbisett mina argument, visat illvilja att ta in den information jag erbjudit dig och istället hållit dig till din egna trångsynta lilla världsbild utan att visa hänsyn till någon annan information än den du redan besitter. Hur begränsad den än må vara.

Låt mig avsluta med att definiera ett par ord jag finner lämpliga i sammanhanget.

Idiot: mindre begåvad eller intelligent person
Trångsynt: Som endast förefaller se saker ur en synvinkel

Detta enligt Wiktionary

I rest my case.
  • 0
Åååhhh, Snillet, har du kommit hit? LotusLove på Fragbite!
Låt oss ta ett universumbad
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Om det är undermedvetet, vad är det då för mening? Jag har inte fått några flashbacks från tidigare liv.

Är du medveten om att större delen av alla undermedvetna minnesframkallningar är framkallade av hjärnan som falska minnen?

Men det blir fler och fler människor på jorden. Det fungerar inte så, lilla vännen.


Det är en YNNEST av Gud att inte låta oss minnas allt vi har gjort i alla våra tidigare liv!

Det skulle bli mycket svårt att leva här och nu och ta itu med det aktuella karmat, ifall vi mindes alla våra tidigare personligheter och allt traumatiskt man gått igenom!

Guds Nåd!

Vad har du för belägg för att majoriteten av minnena från tidigare liv skulle vara falska?

Tillagt 2009-04-28 21:16:
Citerar 348:
Citerar Snillet:Citerar The_gunners nillet är tillbaka

Du kan även besöka mig på FRAGBITE!

Där heter jag "Fick en Snilleblixt!


http://fragbite.com/?userID=151928&viewThreads=1#th
reads


VÄLKOMMEN!, älskade vänner!

Hur orkar du sitta och kopiera någon annans texter på diverse forum? Du verkar ha vigt en del av ditt liv till det.

Patetiskt.


Jag har ju min FULLA RÄTT att kopiera mina egna texter hur mycket jag vill!

DE ÄR MINA!
HARE KRISNA, kära älskade vänner! UTMANA MIG på min BLOGG: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten
  • 0
Citerar Snillet:
Vad har du för belägg för att majoriteten av minnena från tidigare liv skulle vara falska?


Att minnena är så totalt olika och kan spegla saker som aldrig inträffat ens historiskt?
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Men det blir fler och fler människor på jorden. Det fungerar inte så, lilla vännen.


Människorna utgör en ytterst liten bråkdel av alla själar på Jorden och de andra himlakropparna!

Reinkarnation pågår alltså till/från djur, till/från andra himlakroppar, och även till/från den andliga världen!

Tillagt 2009-04-28 21:19:
Citerar Andra Bullar:
Var kom Gud ifrån?


Kom ifrån?

Gud är EVIG och håller till i den andliga dimensionen!

Tillagt 2009-04-28 21:23:
Citerar Ezechiehl:
Om det krävs en tidigare liv-session spelar det ingen roll. Då är inte tankarna och minnena mina, utan tillhör någon person som levt innan mig och som sedan raderats ut för att jag ska få ta hans livsenergi.


Det var de tankar och minnen du hade i tidigare liv, i de kroppar du hade då!

Skulle det INTE ha varit fråga om dina minnen, så skulle ju ingen kunna minnas händelser från tidigare liv!

Tillagt 2009-04-28 21:26:
Citerar Witch King:
Ett ägg kan inte ta emot två spermier. Tvillingar blir det antingen då två ägg befruktas eller om äggcellen delas till två separata individer.


TACK kära vän för denna information!

Detta BEVISAR ju att vi inte finns i spermien, med tanke på att det bara är EN SPERMIE som kan tränga igenom ett ägg, men att ändå TVÅ INDIVIDER kan börja växa i livmodern!

YES!
HARE KRISNA, kära älskade vänner! UTMANA MIG på min BLOGG: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten
  • 0
  • Bohm
  • Bohm
Citerar Snillet:
Gud är EVIG och håller till i den andliga dimensionen!


Citerar Snillet:
Både energikällan och energierna är lika eviga!


Nu säger du emot dig själv igen. Det var ju du som sade att ingenting kan uppstå ur ingenting. Hur kan då gud eller själarna vara eviga? Energi kan inte skapas eller försvinna, endast omvandlas.

Förklara dig.
I dont need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives!
  • 0
Citerar Snillet:
Människorna utgör en ytterst liten bråkdel av alla själar på Jorden och de andra himlakropparna!

Du har alltså bevis på att det finns liv på andra planeter utanför jorden?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar Snillet:
TACK kära vän för denna information!

Detta BEVISAR ju att vi inte finns i spermien, med tanke på att det bara är EN SPERMIE som kan tränga igenom ett ägg, men att ändå TVÅ INDIVIDER kan börja växa i livmodern!

YES!
HARE KRISNA, kära älskade

Du har iaf fattat att vi inte blir besjälade vid befruktningsögonblicket, till skillnad från vad diverse kristna tror.

Jag tänker dock inte fortsätta diskutera med dig om du inte besvarar andras inlägg! Fan vad jag är trött på dem som endast skriver på forum för att konvertera andra och utan att svara på deras motargument!

Genom att diskutera - och inte bara propagera - så utvecklas man som människa. Dina argument har inte utvecklats på två år men du kommer få ut mycket mer av din tid om du vågar ta till dig den information som inte bekräftar din nuvarande världsbild!
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Ængel:
Åååhhh, Snillet, har du kommit hit? LotusLove på Fragbite!


Kul att se dig här LotusLove!

Tillagt 2009-04-28 22:14:
Citerar Andra Bullar:
Att minnena är så totalt olika och kan spegla saker som aldrig inträffat ens historiskt?


Det är fråga om minnen från flera olika liv!

Tillagt 2009-04-28 22:15:
Citerar Bohm:
Nu säger du emot dig själv igen. Det var ju du som sade att ingenting kan uppstå ur ingenting. Hur kan då gud eller själarna vara eviga? Energi kan inte skapas eller försvinna, endast omvandlas.

Förklara dig.


Är man evig så har man ju existerat i all evighet; alltså har man inte uppstått från ingenting!
HARE KRISNA, kära älskade vänner! UTMANA MIG på min BLOGG: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten
  • 0
Citerar Snillet:
Det är fråga om minnen från flera olika liv!


Som aldrig har inträffat historiskt?
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Witch King:
Jag tänker dock inte fortsätta diskutera med dig om du inte besvarar andras inlägg! Fan vad jag är trött på dem som endast skriver på forum för att konvertera andra och utan att svara på deras motargument!

Genom att diskutera - och inte bara propagera - så utvecklas man som människa. Dina argument har inte utvecklats på två år men du kommer få ut mycket mer av din tid om du vågar ta till dig den information som inte bekräftar din nuvarande världsbild!


Jag har HUNDRATALS frågor och kommentarer att bevaka varje dag, och då kan det hända att jag missar någon!

Vänligen berätta för mig exakt vilken fråga jag inte har svart på från någon annan!
HARE KRISNA, kära älskade vänner! UTMANA MIG på min BLOGG: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten
  • 0
Citerar Snillet:
Gud är EVIG och håller till i den andliga dimensionen!


Varför måste universum ha en fast början när inte Gud måste det?
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Varför måste universum ha en fast början när inte Gud måste det?


Suck. Gud har en fast början. Det första som fanns var stekpannan, stekpannan skapade sig först en fru och sedan gud och till slut Jorden. Gud stal dock stekpannans fru och dödade stekpannan och säger sig nu vara Jordens skapare.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!