Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Var levde vi INNAN vi hamnade i ägget?


Citerar The_gunners:
Citerar Snillet:
Människorna utgör en ytterst liten bråkdel av alla själar på Jorden och de andra himlakropparna!

Du har alltså bevis på att det finns liv på andra planeter utanför jorden?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar Heroif:
Suck. Gud har en fast början. Det första som fanns var stekpannan, stekpannan skapade sig först en fru och sedan gud och till slut Jorden. Gud stal dock stekpannans fru och dödade stekpannan och säger sig nu vara Jordens skapare.


Oh dear, It's waterproof!
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Oh dear, It's waterproof!


Jepp, fuck big bang all heil to the stekpannan!
  • 0
Citerar Snillet:
Vänligen berätta för mig exakt vilken fråga jag inte har svart på från någon annan!


Citerar Snillet:
Eftersom all ENERGI är EVIG - energi kan inte skapas eller förintas - så måste ju även vi, Jaget/själen, som består av den medvetna levande andliga energin, vara det; VI ÄR EVIGA!

Den medvetande levande andliga energin?

Vetenskapen har aldrig kommit i kontakt med något sådant. Vad är det för något? Vars kommer den ifrån, vars befinner den sig och på vilket sätt interagerar den med vår värld?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Energi kan skapas ur materia. Fast du kanske menar att allt var energi från första början...
Also known as Pennywise the dancing clown
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Citerar Snillet:Gud är EVIG och håller till i den andliga dimensionen!

Varför måste universum ha en fast början när inte Gud måste det?


Därför att Gud består av den eviga bestående andliga energin, medan det här materiella universumet är en föränderlig temporär materiell manifestation!

Tillagt 2009-04-29 01:50:
<quote author="Witch King"
Vetenskapen har aldrig kommit i kontakt med något sådant. Vad är det för något? Vars kommer den ifrån, vars befinner den sig och på vilket sätt interagerar den med vår värld?</quote>

Det är vi själar och Gud och den andliga världen som består av den medvetna levande andliga energin!

Vi själar är ju LEVANDE, det är ju VI som gör så att våra materiella kroppar verkar LEVA, eftersom vi LEVER i våra kroppar!

När vi själar kilar vidare från vår materiella kroppar när de slutar fungera, så skickas de till bårhuset, då de är totalt värdelösa!

Den materiella vetenskapen har inte kompetensen att detektera den andliga energin, eftersom materiella instrument endast klarar av att detektera den underlägsna materiella energin!

Vårt medvetande är det andliga i våra kroppar som interagerar med vårt sinne och våra geléklumpar i skallen!

MEDVETANDET = Själens eviga perceptionsförmåga. Det är själen som är medveten, och medvetandet genereras givetvis av den medvetna själen!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Medvetandet
http://en.wikipedia.org/wiki/Consciousness

.
HARE KRISNA, kära älskade vänner! UTMANA MIG på min BLOGG: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten
  • 0
ALLTSÅ SJUKT VRICKAT!

KOLLA PÅ MIG, CAPS MED FETS-TIL, ALLA KOLLA PÅ MIG, DET JAG SÄGER ÄR SANT FÖR JAG SKRIVER SÅHÄR!

ENERGI, GUD, BLA BLA BLA, VRICKAT!


Jag gillar inte direkt att du ser alla ickekrstna som idioter, som sjukt vrickade varelser.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Snillet:
Den materiella vetenskapen har inte kompetensen att detektera den andliga energin, eftersom materiella instrument endast klarar av att detektera den underlägsna materiella energin!


Då måste jag först och främst fråga dig vad du vet om vetenskapen?
Du hade onekligen ingen kunskap om Alan Guth's hypotes. Teorin om vakuumfält, kosmologisk inflation eller kvantfysik överhuvud taget. Så hur går du till väga i din bedömning om att dessa individers kompetens inte är tillräcklig? För att dom inte har funnit just det du tror på?

Dessa människor, som många av dom vunnit nobelpriset för sitt angagemang inom fysik, astronomi och annat. Dessa människor som har givit sina liv åt vetenskapen, för att dom och vi ska kunna förstå mer om allt.

Dom har bevis, logik, kunskap och förstånd som tydligt reflekteras i deras förklaringar, teorier och uträkningar.

Du erbjuder inget annat än ditt ord. En förklaring på allt som härstammar från vem vet var. En förklaring som är vattentät eftersom den inte går att motbevisa då den spirituella energin du talar om inte går att finna. Man får helt enkelt blint tro att den finns där.

Trovärdigheten och grunden i din argumentation är i mina ögon obefintlig. Det är sånt här som gjorde mig till en ateist. För att den som skriker högst och mest inte nödvändigtvis har rätt bara för att han gör det.

Så jag skulle vilja veta en sak. Ställa en fråga till dig rakt ut.
Vad har du för rätt? enligt din egen mening, att smutskasta, kritisera och avvisa något som du inte har någon vidsträckande kunskap om? I det här fallet vetenskapen.

Tycker du att du har rätt, att peka ut din väg som den enda riktiga sanna utan någon reflektion för vad motparten erbjudit dig i bevis? Annat än att du avvisat det som ologiskt och dumt, utan att ens ha kollat närmre på det?

Välj dina svar noga.
  • 0
Citerar The_gunners:
Citerar The_gunners:
Citerar Snillet:
Människorna utgör en ytterst liten bråkdel av alla själar på Jorden och de andra himlakropparna!

Du har alltså bevis på att det finns liv på andra planeter utanför jorden?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Du har alltså bevis på att det finns liv på andra planeter utanför jorden?


Tror inte den där grabben kör på bevis är jag rädd. Som der verkar går han fullt ut för en i verkligheten icke fungerande uteslutningsmetod.
Uteslutningsmetoden fungerar bara ifall man har kunskap om vad det är man utesluter, vilket Snillet inte verkar ha.

Dock är ju detta något han inte verkar vilja acceptera.
  • 0
Citerar Mr Bob Gray:
Citerar Poindaxter u vet att celler alltid blir fler va?



Rent teoretiskt blir inte antalet celler fler. De celler som vi växer av tas från till exempel maten.

Stämmer väl inte?
Jag är visserligen inte insatt alls, men det finurliga med celler är väl att de delas?
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
Citerar Snillet:
Det är vi själar och Gud och den andliga världen som består av den medvetna levande andliga energin!

Vad är Gud? Är det en person eller mer av en världssjäl?

Vars kommer denna ifrån?

Citerar Snillet:
Vi själar är ju LEVANDE, det är ju VI som gör så att våra materiella kroppar verkar LEVA, eftersom vi LEVER i våra kroppar!

Våra kroppar verkar leva för att våra kroppar lever. Ingenting tyder på att våra kroppar behöver en själ från en annan värld för att fungera. Inte heller behöver maskiner det...

Citerar Snillet:
När vi själar kilar vidare från vår materiella kroppar när de slutar fungera, så skickas de till bårhuset, då de är totalt värdelösa!

Hört talas om organstransplantation?

Citerar Snillet:
Vårt medvetande är det andliga i våra kroppar som interagerar med vårt sinne och våra geléklumpar i skallen!

Så hur kan man då bli medvetslöst om man ständigt har ett aktivt medvetande?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
ALLTSÅ SJUKT VRICKAT!

KOLLA PÅ MIG, CAPS MED FETS-TIL, ALLA KOLLA PÅ MIG, DET JAG SÄGER ÄR SANT FÖR JAG SKRIVER SÅHÄR!

ENERGI, GUD, BLA BLA BLA, VRICKAT!

Jag gillar inte direkt att du ser alla ickekrstna som idioter, som sjukt vrickade varelser.


Vad i Herrens Namn har HARE KRISHNA med kristna att göra?

Tillagt 2009-04-29 13:39:
Citerar The_gunners:
Du har alltså bevis på att det finns liv på andra planeter utanför jorden?


Ja, Veda-skrifterna är fulla med sån information!

Veda = Veta
HARE KRISNA, kära älskade vänner! UTMANA MIG på min BLOGG: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten
  • 0
Gud skapade oss.
è il momento del Capitano, del nostro Capitano, del simbolo di Roma, del gladiatore giallorosso, del Bimbo d'Oro, con il numero 10, Francesco .. TOTTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0
Citerar TheWii:
Gud skapade oss.

Hur har du kommit fram till denna slutsats?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Crassi:
Stämmer väl inte?
Jag är visserligen inte insatt alls, men det finurliga med celler är väl att de delas?


Ja, såklart. Byggstenarna får vi från maten bland annat.
  • 0
Citerar Snillet:
Det var de tankar och minnen du hade i tidigare liv, i de kroppar du hade då!


Inte jag. Andra personer. Andra personer vars gamla minnen jag i så fall skulle gå och släpa på undermedvetet.
Wham! Bam! Thank you, mercenary!
  • 0
Citerar Crassi:
Stämmer väl inte?
Jag är visserligen inte insatt alls, men det finurliga med celler är väl att de delas?


Jo, men maten vi innehåller består också av celler och de måste offras för att våra celler ska kunna dela sig. Materian i världen ökar alltså inte.
Also known as Pennywise the dancing clown
  • 0
We will never know...Cosmic man.
Prying open my third eye.
  • 0
Citerar Witch King:
Vad är Gud? Är det en person eller mer av en världssjäl?

Vars kommer denna ifrån?

Våra kroppar verkar leva för att våra kroppar lever. Ingenting tyder på att våra kroppar behöver en själ från en annan värld för att fungera. Inte heller behöver maskiner det...

Hört talas om organstransplantation?

Så hur kan man då bli medvetslöst om man ständigt har ett aktivt medvetande?


Gud är ytterst sett en Person, men man kan även se Honom som den opersonliga Brahman!

Gud kommer från den eviga andliga världen!


JAGET/SJÄLEN är ägaren, SUBJEKTET, den som ÄGER!

KROPPEN är ägodelen, OBJEKT, det som ÄGS!


Ägaren är alltid skild från objekten som den äger...en ägodel kan aldrig äga sig själv, vilket ju bevisar att vi inte är kroppen eller hjärnan, utan själva själen, dvs vårt medvetna upplevande Jag!


JAGET/SJÄLEN = Medveten och den som upplever = ANDLIG ENERGI, levande varelsen, subjektet!

KROPPEN = Omedveten och det som upplevs = MATERIELL ENERGI, föremål, objekt!


Själen ingjuts i äggcellen vid befruktningsögonblicket!

Utan själ, ingen celldelning!

Vi är alltså själen, vi som lever i kroppen; utan oss, inget liv i kroppen!

Jag pratar om kropparna som ligger i bårhusetm, efter det att själenn lämnat kroppen, kilat vidare!

Själens medvetenade är alltid aktivt, även om människan till det yttre är medvetslös, själen inne i kroppen är fortfarande medveten, även om inte utomstående märker det!
HARE KRISNA, kära älskade vänner! UTMANA MIG på min BLOGG: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten
  • 0
Citerar Snillet:
Vad i Herrens Namn har HARE KRISHNA med kristna att göra?

Vad är HARE KRISHNA, och när nämner jag något om kristna? Jag skrev ickekristna, och torts mitt stavfel borde man kunna se det.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Snillet

Kan du svara på mina frågor??

Tillagt 2009-04-29 15:41:
Citerar Snillet:
Själen ingjuts i äggcellen vid befruktningsögonblicket!

Utan själ, ingen celldelning!


Jag tar då för givet att du är mot abort på den grunden?
Sen måste jag också ifrågasätta lite snabbt din syn på celldelning.

Om jag samlar ihop stamceller från navelsträngar för att på artificiell väg skapa exempelvis ett öra. Åker då en själ in i den cellklumpen så fort den börjar forma ett organ? Vad händer då när jag sedan transplanterar detta öra på en person som av en olycka förlorat sitt eget?

Att kroppen stöter ifrån organet är inte ett giltigt svar. Det finns medicin för sådant, och det är inte en bråkdel så stort av ett problem när det handlar om stamceller.

P.S. Jag väntar fortfarande på svar angående mina tidigare frågor.
  • 0
Citerar Snillet:
När vi själar kilar vidare från vår materiella kroppar när de slutar fungera, så skickas de till bårhuset, då de är totalt värdelösa!


Ja, för det har ju absolut inget att göra med att våra organ kanske lägger av?

'Sides, det är bevisat att det första som levde var encelliga organismer. Hade dessa en själ? Jag menar, det enda de var kapabla av att göra var äta och röra på sig, vilket gjordes mer eller mindre omedvetet.

Och om 'medvetandet' inte har någonting att göra med hjärnan, förklara då varför man förlorar detta när hjärnan tar skada?
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Snillet:
Gud är ytterst sett en Person, men man kan även se Honom som den opersonliga Brahman!

Gud kommer från den eviga andliga världen!


JAGET/SJÄLEN är ägaren, SUBJEKTET, den som ÄGER!

KROPPEN är ägodelen, OBJEKT, det som ÄGS!


Ägaren är alltid skild från objekten som den äger...en ägodel kan aldrig äga sig själv, vilket ju bevisar att vi inte är kroppen eller hjärnan, utan själva själen, dvs vårt medvetna upplevande Jag!


JAGET/SJÄLEN = Medveten och den som upplever = ANDLIG ENERGI, levande varelsen, subjektet!

KROPPEN = Omedveten och det som upplevs = MATERIELL ENERGI, föremål, objekt!


Själen ingjuts i äggcellen vid befruktningsögonblicket!

Utan själ, ingen celldelning!

Vi är alltså själen, vi som lever i kroppen; utan oss, inget liv i kroppen!

Jag pratar om kropparna som ligger i bårhusetm, efter det att själenn lämnat kroppen, kilat vidare!

Själens medvetenade är alltid aktivt, även om människan till det yttre är medvetslös, själen inne i kroppen är fortfarande medveten, även om inte utomstående märker det!

Du bara rabblar upp en massa påståenden utan någon som helst grund i något annat än din fantasi eller ditt önsketänkande.

På vilket sätt är detta övertygande för någon annan än dig själv?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar MetalChef:
Snillet

Kan du svara på mina frågor??

Jag tar då för givet att du är mot abort på den grunden?
Sen måste jag också ifrågasätta lite snabbt din syn på celldelning.

Om jag samlar ihop stamceller från navelsträngar för att på artificiell väg skapa exempelvis ett öra. Åker då en själ in i den cellklumpen så fort den börjar forma ett organ? Vad händer då när jag sedan transplanterar detta öra på en person som av en olycka förlorat sitt eget?

Att kroppen stöter ifrån organet är inte ett giltigt svar. Det finns medicin för sådant, och det är inte en bråkdel så stort av ett problem när det handlar om stamceller.

P.S. Jag väntar fortfarande på svar angående mina tidigare frågor.


Givetvis är jag emot abort!

Max 2 frågor åt gången, tack!

Finns en själ i varje cell, alla celler är besjälade!

Tillagt 2009-04-30 11:00:
Citerar Inarion:
Ja, för det har ju absolut inget att göra med att våra organ kanske lägger av?

'Sides, det är bevisat att det första som levde var encelliga organismer. Hade dessa en själ? Jag menar, det enda de var kapabla av att göra var äta och röra på sig, vilket gjordes mer eller mindre omedvetet.

Och om 'medvetandet' inte har någonting att göra med hjärnan, förklara då varför man förlorar detta när hjärnan tar skada?


Ja, precis som föraren i en bil stiger ur den, när den lägger av, så kilar vi själar vidare från vår dödsdömda jordiska stofthydda när den lägger av!

Alla levande organismer har en själ!

Sedan har du fullständigt fel i att den encelliga organismen var först, eftersom den inte kan ha varit före vår skapargud Brahma (avatar av Gud), som ju skapade alla livsformer!

För övrigt skapade Brahma, vår skapargud, Människan före amöban!

Medvetandet förloras aldrig, enär medvetandet är själens perceptionsförmåga, och vi själar är ju eviga andevarelser!

Det är bara medvetandets förbindelse till den jordiska kroppen som förloras, men vi själar är ju fortfarnde medvetna, oavsett om man kan detektera det i vår temporära jordiska kropp eller inte!
HARE KRISNA, kära älskade vänner! UTMANA MIG på min BLOGG: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!