Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Illuminati


http://www.youtube.com/watch?v=m89SB59DT34

Från wikipedia:
Illuminati is a name that refers to several groups, both historical and modern, and both real and fictitious. Historically, it refers specifically to the Bavarian Illuminati, an Enlightenment-era secret society founded on May 1, 1776. In modern times it is also used to refer to a purported conspiratorial organization which acts as a shadowy "power behind the throne", allegedly controlling world affairs through present day governments and corporations, usually as a modern incarnation or continuation of the Bavarian Illuminati. In this context, Illuminati is often used in reference to a New World Order (NWO). Many conspiracy theorists believe the Illuminati are the masterminds behind events that will lead to the establishment of such a New World Order.

Writers such as Mark Dice, David Icke, Ryan Burke, Jüri Lina and Morgan Gricar have argued that the Bavarian Illuminati survived, possibly to this day. Many of these theories propose that world events are being controlled and manipulated by a secret society calling itself the Illuminati. Conspiracy theorists have claimed that many notable people were or are members of the Illuminati, including Winston Churchill, the Bush family, Barack Obama, the Rothschild family, David Rockefeller and Zbigniew Brzezinski.



Så vad tror ni, är Illuminati bara en falsk konspirationsteori eller sanning? (sökte för övrigt, men hittade ingen tråd om ämnet)
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=acLW1vFO-2Q

George Carlin brukade tro på sådant här. Kan vara sant, dem håller på att göra ett spel om det här också, kommer inte ihåg namnet dock.

Tror att det kan vara sant faktiskt.
  • 0
En blogg för er som hellre läser om det på svenska. Den här snubben har skrivit riktigt mycket om illuminati, tryck på "Illuminati" under "Kategorier" och läs på http://marrecares.blogg.se/
Better to be pissed off then pissed on.
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
(Moderna) Illuminati (NWO) är, föga förvånande, trams. Precis som alla andra konspirationsteorier. Deus Ex handlar delvis om Illuminati. Värdelös blogg där för övrigt.
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Ja de senaste inläggen har varit väldigt ointressanta, men själv tycker jag att det finns en hel del intressant läsning i Illuminati-kategorin.
Better to be pissed off then pissed on.
  • 0
Mycket intressant ämne det här. Även om jag inte är 100% på detta så kan vissa videos på youtube och liknande övertyga en. Den där ögat är med i princip i varje amerikansk film ju, skrämmande.
  • 0
Citerar Arcade:
Den där ögat är med i princip i varje amerikansk film ju, skrämmande.


Japp, den symbolen syns ganska ofta: http://www.youtube.com/watch?v=PBKDZhu-EZw
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Bra att ni blandar ihop frimurarna med Illuminati...
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Citerar M83:
Bra att ni blandar ihop frimurarna med Illuminati...


Som jag har förstått det påstår konspirationister att dessa ledarna är freemasons som vill ha en "New world" order, har inte det med både Illuminati och freemasons att göra? Är inte särskilt insatt i detta, du får gärna rätta mig
Better to be pissed off then pissed on.
  • 0
Hoho, konspirationsteorier. Sånt är kul.
  • 0
Citerar M83:
Bra att ni blandar ihop frimurarna med Illuminati...


Frimurarna?
  • 0
Citerar M83:
(Moderna) Illuminati (NWO) är, föga förvånande, trams. Precis som alla andra konspirationsteorier.


...
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Purity:
Frimurarna?


I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
Citerar Hemligt:
Citerar Purity:Frimurarna?


Det är väl freemasons?
Better to be pissed off then pissed on.
  • 0
Citerar nowan:
Det är väl freemasons?


Nope.

Frimurarna heter de i Sverige.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Visste ni att Illuminati baklänges, dvs Itanimulli, leder till National Security Agencys hemsida? Det är en myndighet av någon form. Hursomhelst, testa själva.

www.itanimulli.com
Min bil är jättebra. Jag ligger alltid först i bilköerna.
  • 0
Citerar Jeramo:
Visste ni att Illuminati baklänges, dvs Itanimulli, leder till National Security Agencys hemsida? Det är en myndighet av någon form. Hursomhelst, testa själva.

www.itanimulli.com


Det där kan ha varit någon jävel som skapat en sida som automatiskt länkar till National Security Agency
Better to be pissed off then pissed on.
  • 0
Citerar nowan:
Det där kan ha varit någon jävel som skapat en sida som automatiskt länkar till National Security Agency


Ändå roligt att notera.
Min bil är jättebra. Jag ligger alltid först i bilköerna.
  • 0
Jadå
Better to be pissed off then pissed on.
  • 0
Citerar Jeramo:
Visste ni att Illuminati baklänges, dvs Itanimulli, leder till National Security Agencys hemsida? Det är en myndighet av någon form. Hursomhelst, testa själva.

www.itanimulli.com


Skriver du aftonhoran.se länkas du automatiskt till aftonbladet.se.

Citerar Purity:
Japp, den symbolen syns ganska ofta: http://www.youtube.com/watch?v=PBKDZhu-EZw


Herregud. Majoriteten av filmerna där hade ju någonting med det ockulta/konspirationer/mystik att göra och resten var ju bara lol.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Citerar Fishy10:
Herregud. Majoriteten av filmerna där hade ju någonting med det ockulta/konspirationer/mystik att göra


Även om några av filmerna handlar om det ockulta/konspirationer/mystik så är det ju ändå lite skumt att dom har med symboler som förknippas med illuminati.
  • 0
Citerar Purity:
Även om några av filmerna handlar om det ockulta/konspirationer/mystik så är det ju ändå lite skumt att dom har med symboler som förknippas med illuminati


Verkligen? Frimurarsymbolerna är väl det första många tänker på när mystiska organisationer och dylikt kommer på tal.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Citerar Fishy10:
Frimurarsymbolerna är väl det första många tänker på när mystiska organisationer och dylikt kommer på tal.


Har illuminati & frimurarna samma symboler?
  • 0
Citerar Purity:
Har illuminati & frimurarna samma symboler?


Frimurarna har väl sina rötter i tempelriddarna?

Har varit vid en av deras byggnader här i Sverige. Utanför finns det symboler och innanför är det mesta reserverat åt frimurare, det vill säga off limits för alla andra.

Så frimurarna finns fortfarande...
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!