Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Nya My Little Pony-rebooten


Citerar Ree:
Fighten mellan han och draken var riktigt skön


Kanske den bästa fighten jag har sett i en västerländsk animerad serie. Inte för att jag är sådär jätteerfaren dock.

Citerar Ree:
Finns en säsong 2 också, väl? .......Väl? I need mah fix man!


Lugn, bara lugn.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Borde jag skärpa mig?

Har de ens släppt några avsnitt sedan dess? Jag minns knappt, i alla fall - ja, det bor'de'ru.

Citerar Turambar400:
Jag kämpar vidare med översättningen förövrigt, bara i ett lägre tempo dock.

Bra, det är bara att stå i. Snart kan hela svenska folket avnjuta de färgglada ponnyernas eskapader på det svenska modersmålet.

Citerar Turambar400:
Själv har jag aldrig rört den serien,

Jag gillade de tre första delarna. Edgeworth/Apollo-spin off-spelen föll mig inte riktigt i smaken, och den fjärde delen har jag faktiskt inte orkat mig på med tanke på vad jag har hört från recensioner och liknande. Jag antar dock att man inte måste ha spelat originalen för att hänga med i MLI.

---

Videoklipp från det där online-spelet Legends of Equestria - fast med Fluffle Puff. Spelet ser estetiskt tillfredsställande ut, även om det fortfarande ser ut att vara väldigt öde. Undrar vad det egentligen kommer gå ut när det är klart.
  • 0
Kommer att bli intressant vad friendships is witchcraft kommer kunna göra med equestria Girls ikväll. Eller när det nu läggs ut
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
Citerar Mr Bestway:
Bra, det är bara att stå i. Snart kan hela svenska folket avnjuta de färgglada ponnyernas eskapader på det svenska modersmålet.


Ett nationellt uppmärksammande vore väl trevligt antar jag, men jag skulle nog inte palla med att ha Aftonbladet efter mig.

Det viktigaste är att syrran uppskattar det hela. vilket hon också gör. När jag kom hem och hälsade på över påsk fick jag höra att serien var bra skit och att det minsann var bråttom att översätta resten av kapitlen. Roligt.

Citerar Mr Bestway:
Videoklipp från det där online-spelet Legends of Equestria - fast med Fluffle Puff.


Jag gillar tanken på att hon springer omkring som en ovanligt tokig NPC och hittar på diverse stolligheter.

Citerar Mr Bestway:
Veckans avsnitt är redan uppe på Hubs hemsida, se det där för att visa dem stöd.


Blir väl till att göra det på måndag när jag kommer hem till lägenheten igen.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Ree:
Hittade lite musik som var lite SGAP/PPS. https://www.youtube.com/watch?v=Ih-izudb6Uo


Hur mycket tror du man kan läsa in i det här? Kan man gå så långt som att kalla det ett sammanträffande? https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t31/1534
703_10202434188609450_456356088_o.jpg
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Fattar inte, vart hittade du det där? =P
  • 0
Citerar Ree:
Fattar inte, vart hittade du det där? =P


Jag gjorde det otänkbara och läste Youtube-kommentarerna. Inte att rekommendera vanligtvis.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
För dem som kanske missat det är Friendship is Witchcraft: Horse Women - Part 1 uppladdad nu. Jag gillade det skarpt, men ack, med en speltid på mindre än nio minuter tar det roliga slut precis när de börjar få upp tempot. Förhoppningsvis tar det inte lika lång tid tills nästa del läggs upp.

---

Veckans avsnitt var bra i det stora hela, om än lite splittrat. Det var ju kul att se hur RD bytte bort Fluttershy i vad som nästan kan beskrivas som slavhandel, eller i den mer moderna bemärkelsen "volontärarbete".

Andra saker som stod ut var ju bl a. den rullstolsbundna ponnyn Stellar Eclipse (japp) som tydligen är en OC (om inte det gick att avgöra från blotta anblicken) tillhörande Sylvain-Nicholas LeVasseur-Portelance från Make-a-Wish Foundation. En liten förtröstan om man lider av SMA.

Och tvillingparet från Bioshock: Infinite som Abb_eliten länkade till.

Citerar Turambar400:
Ett nationellt uppmärksammande vore väl trevligt antar jag, men jag skulle nog inte palla med att ha Aftonbladet efter mig.

Jag har redan snackat med Aftonbladet och de var inte intresserade, men däremot verkade Haparandabladet väldigt ivriga med en intervju. Kul för dig.

Citerar Ree:
Hittade lite musik som var lite SGAP/PPS. https://www.youtube.com/watch?v=Ih-izudb6Uo

Jag kan definitivt höra likheterna med SGaP (med tanke på hästkommentaren kanske det är han?), men trots det kunde jag inte riktigt uppskatta låten. Verkar som om jag inte kan ta till mig technomusik utan åtminstone en liten gnutta ponny inarbetad, jag antar att jag är lite anthropofobisk/hippomanisk på det viset.
  • 0
Det var ett kul avsnitt. Kändes dock lite att det redan gjort samma sensmoral: dina vänner är viktigare en någon pryl. Dock en viktig poäng så den får gå.

Och Horse woman är alltid lika kul lite tvärt slut dock ingen "in next episode" grej.
Men douch/egoiströv Twilight är alltid lika kul att se.
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
veckans avsnitt var helt ok enligt mej. Crazy Rarity är alltid lika grymm
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
Spike-avsnitt brukar annars vara lite ojämna men det här var bra tycker jag, antagligen för att Crarity bar upp det hela. Visst, det fanns några logiska luckor, men det underhöll i alla fall.

Utav alla de sakerna var det ett tillfälle jag hängde upp mig lite extra på, och det var när Rärity bestämde sig för att "försköna" musikanterna.

Tycker inte Rarity om mexikaner? Behåller de förvandlade ponnyerna sina egna hjärnor? Förvandlade hon just en av dem till tjej?! Bytte de kanske bara plats med tre nya, "bättre" musiker? Varför reagerar de inte på vad som just hände? Är någon av de här frågorna ens viktiga?

Antagligen inte.
  • 0
Äntligen ikapp efter att ha legat efter med tittandet tack vare diverse åtaganden samt hejdlös prokrastinering. Nu kan man delta i tråden med gott samvete igen.

Citerar Abb_eliten:
När man blir spoilad på det nya avsnittet av en regelrät nyhet på GR's startsida är det dags att skärpa sig


Haha, jag har inte spelat Bioshock Infinite, så jag hade inte ens upptäckt det om det inte var för spoilers. Tack GR.

Citerar Mr Bestway:
Veckans avsnitt var bra i det stora hela, om än lite splittrat. Det var ju kul att se hur RD bytte bort Fluttershy i vad som nästan kan beskrivas som slavhandel, eller i den mer moderna bemärkelsen "volontärarbete".


Det var lite märkligt att Fluttershy tydligen var bunden till Rainbows avtal och inte verkade ha något att säga till om i dispyten. Men jag antar att hon inte hade sagt emot i vilket fall som helst.

Hyfsat avsnitt i övrigt. Jag tyckte förvånansvärt synd om Fluttershy när hon förlorade sin bjön-vissla.

Citerar Mr Bestway:
däremot verkade Haparandabladet väldigt ivriga med en intervju.


Jag är alltid beredd att göra ett undantag för Haparandabladet. Jag får ringa upp Jon Stewart och ställa in hans avtal om exklusivitet.

Citerar Mr Bestway:
Spike-avsnitt brukar annars vara lite ojämna men det här var bra tycker jag, antagligen för att Crarity bar upp det hela. Visst, det fanns några logiska luckor, men det underhöll i alla fall.


Jag gillade att se hur Twilight alltmer desperat sprang omkring och försökte lösa problemet. Lite fler sådana inslag hade varit kul. Överlag ett underhållande avsnitt dock.

Citerar Mr Bestway:
Förvandlade hon just en av dem till tjej?!


He's dead, Jim.

Citerar Mr Bestway:
Tycker inte Rarity om mexikaner?


I rätt sammanhang är hon nog väldigt förtjust i dem.

Citerar Mr Bestway:
Det är så man blir tårögd.


Jag älskar den.

---

Jag såg Equestria Girls med syrrorna förresten. De gillade den, särskilt när Twilight betedde sig som en häst, men en jättesuccé var det väl kanske inte.

Jag måste däremot personligen erkänna att jag numer är lite mer accepterande av de svenska rösterna. Skådespelarna gör för det mesta en hyfsad insats. Twilight är helt OK, Spike är riktigt bra, Fluttershy duger, Pinkie likaså(åttaåringen tycker hon är bättre på svenska, men vad vet hon egentligen), Rarity kunde ha varit sämre och Rainbow Dash försöker åtminstone låta lite tuff. Problemet med RD är däremot att de kör med en djupare röst istället för att göra den sådär lite raspigare som i originalet, vilket nästan gör att jag kan förstå hur femåringen återigen utbrast "är Rainbow Dash en flicka?" Översättningen var dock forsatt värdelös. Att 'muzzle' lyckades bli 'muskler' gav mig däremot i alla fall ett gott skratt.

Det var även kul att se femåringen bli väldigt konfunderad över det annorlunda introt för EqG. Det hade de ju aldrig spelat förut, och det var mycket svårt att komma över.

---

Jag vill förövrigt att den här skivan kommer till Spotify snart.

Ett par bilder från en snubbe vid namn Frali. Han har en ganska cool stil.

Två fina skisser:
#1
#2

En fin bonusbild.

Plus en animation som på något sätt verkar höja temperaturen i min lägenhet. Märkligt.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Tror det senaste avsnittet är min favorit hittills den här säsongen. Får se om det ett par gånger för att vara säker. Spike klämmer ett par grymma one-liners. Men framförallt Derpy och Lyra!. Det var en bra sensmoral också tro på dej själv. Perfekt för Sverige med våran gammal hederlig jantelag
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
Var i butiken idag. Står och browsar lite filmer med dottern och frågar om hon hade hittat något hon gillar. Har vinterjacka på mig och svettas som tusan. Så i all hast antyder jag på att "den här ser mysig ut" och pekar på my little pony och snöstormen.

- Eeh, pappa, jag är för stor för sånt där.

Min dotter är 6 år.

Just sayin.
  • 0
Citerar FamousGrouse:
my little pony och snöstormen.


Gen 1? Din dotter har bra smak, det är nämligen gen 4 som gäller. Min syster fyller snart 9 och vi brukar alltid se ett par avsnitt tillsammans vid de tillfällen som jag hälsar på familjen.

Jag vet att ditt inlägg var ett taffligt försök till ett personangrepp(vi är vana vid sånt i den här tråden), men jag hoppas du förstår att jag inte kommer ompröva vilka TV-serier jag ser på enbart för att någon jeppe var passiv-aggressiv på internet.

Citerar vipereas:
Tror det senaste avsnittet är min favorit hittills den här säsongen.


Låter trevligt. Ska se till att se det innan jag går och lägger mig ikväll.

Var ett tag sedan Ree sa något i tråden förresten. Men jag antar att han är upptagen med sånt som vetenskapsmän gör.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Citerar FamousGrouse:my little pony och snöstormen.



men jag hoppas du förstår att jag inte kommer ompröva vilka TV-serier jag ser på enbart för att någon jeppe var passiv-aggressiv


Ok? Inget jag frågade om heller.
  • 0
Citerar FamousGrouse:
Ok? Inget jag frågade om heller.


I så fall får du ursäkta mig, dina inlägg verkar vara något svårtolkade. Jag fick nästan för mig att du insinuerade att vi här i tråden borde känna någon form av skam inför vilka tecknade serier vi följer. Löjligt, jag vet, men Poes lag kan verkligen vara ett gissel ibland.

---

Veckans avsnitt var förövrigt, som sagt, bra. Jag skulle nog inte kalla det ett av säsongens allra bästa, men det fanns helt klart en del att glädjas åt. Definitivt ett av de bästa Spike-avsnitten. Den här säsongen har haft flera bra sensmoraler men den här skulle jag trots det vilja säga var en av de bättre. Anti-magi-apparaten var ganska cool, men spelade däremot en märkligt liten roll. Jag antar att den fanns där för att ge en ursäkt till varför endast Spike kunde rädda dagen, men eftersom de enda närvarande som var mäktiga nog att göra något knappast behövde gå igenom den så kändes den en smula meningslös.

En av mina favoritstunder var annars att Celestia och Cadance ler stort när elden väl tänds, medan Luna får ett begrundande och misstänksamt ansiktsuttryck.

Och Spikes sång var en pina att ta sig igenom. Jag har verkligen svårt för att se karaktärer i så pinsamma situationer. Vi får se ifall jag kan njuta mer av scenen när jag ser om avsnittet.

---

Ukulilia på deviantart har en ganska trevlig stil. Även om det är imponerande att rita ponnyerna med vad som känns som ännu större ögon än vad de redan har.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
dina inlägg verkar vara något svårtolkade. Jag fick nästan för mig att du insinuerade att vi här i tråden borde känna någon form av skam.


Nej men gud, vilket missförstånd (=. Min intention var att insinuera att min dotter är för gammal för my little pony.
  • 0
Citerar FamousGrouse:
Nej men gud, vilket missförstånd (=. Min intention var att insinuera att min dotter är för gammal för my little pony.


Naturligtvis, jag förstår det nu. Och jag förstår din dotter också, som sagt. Generation 1 är inte direkt populär här inne heller.

Det är förövrigt alltid trevligt när någon ny kommer och rör om lite här i tråden, så kom gärna tillbaka ifall du har några frågor eller så.

---

Jag är nästan lite delad inför Sophiecabra på deviantart. Hon är uppenbart riktigt skicklig, och hon har en distinkt stil som är lätt att känna igen. Jag skulle inte ens ha något emot ifall hon fick illustrera en av de officiella serietidningarna. Men det är ändå någonting svåridentifierat med hennes stil, någonting jag inte kan sätta fingret på, som gör att jag inte riktigt kan älska den. En av de bästa är hon dock fortfarande.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Ja minsann, trevligt avsnitt den här veckan. Ett av de bättre Spike-avsnitten också.

Lite synd att det fanns sidohistorier som jag tycker förbisågs en smula. Twilights sida av historien hade varit intressant att se, hur hon reagerar på att på att sitta på en egen tron och behandlas som en prinsessa, något som jag tycker aldrig riktigt utforskades ordentligt i "Trade Ya!".

Och RD/Fluttershy som deltog i ett enormt sportevenemang, det hade varit kul att se lite mer från deras sida, tänk boufbowl-avsnitten från Wakfu. De har ju pratat om Equestrian Games så länge nu i serien att när de plötsligt var över så fort kunde jag inte hjälpa att känna mig lite besviken.

Nåja, det var kul att se Spike som Enrico Pallazzo.

Citerar Turambar400:
Översättningen var dock forsatt värdelös. Att 'muzzle' lyckades bli 'muskler' gav mig däremot i alla fall ett gott skratt.



Citerar Turambar400:
Jag är nästan lite delad inför Sophiecabra på deviantart.

När du säger det så. Hennes design är charmig och det finns egentligen ingenting fel i utförandet, men jag har faktiskt inte ens följt henne på dA och hon är lätt att glömma bort när man tänker på ponnytecknare. Får råda bot på det nu.

---

Jag har inte mycket till övers för 'Human in Equestria'-grejor, men en tecknare jag ändå gillar är TEX:
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
  • 0
Citerar Mr Bestway:
De har ju pratat om Equestrian Games så länge nu i serien att när de plötsligt var över så fort kunde jag inte hjälpa att känna mig lite besviken.


Jo, lite så känner jag också. De hade lätt kunnat göra det till en säsongsavslutning egentligen, men jag antar att de ville ha något mer... världsomvälvande.

Citerar Mr Bestway:
hon är lätt att glömma bort när man tänker på ponnytecknare.


Hon hör väl inte riktigt till mina personliga favoriter, men jag reagerar alltid på hennes teckningar när jag skummar förbi EqD's Drawfriends. Det är uppenbart att hon har en väletablerad stil.

Citerar Mr Bestway:
Jag har inte mycket till övers för 'Human in Equestria'-grejor, men en tecknare jag ändå gillar är


Riktigt bra skit. Vad hette han sa du?

---

Betyder det här att Equestria Girls helt kommer övergå till att bli en TV-serie? Och betyder det i sin tur att det finns en chans för en renodlad ponny-film? Hoppas kan man ju.

Här är en gullig cosplay.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!