Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Fototråden


Citerar Dr Muu:
Ska du framkalla svartvitt eller färg?


Jag har inte tänkt på det så mycket, jag gillar nästintill båda lika mycket angående tycke.
Jag är helt nybörjare på detta och kan knappt någonting alls, vart framkallar man till exempel om man ska göra det själv? Hos en fotoaffär, eller liknande?
Aliquando et insanire iucundum est.
  • 0
Citerar A Rayas Negro Ovejas:
Jag är helt nybörjare på detta och kan knappt någonting alls, vart framkallar man till exempel om man ska göra det själv? Hos en fotoaffär, eller liknande?


Hm, antingen brukar det finnas en lokal på skolan som man ibland kan få låna... Eller hos en lokal fotoklubb C: Lämnar du den till en fotoaffär så framkallar de åt dig, och då blir man ju av med det roliga.
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Dr Muu:
antingen brukar det finnas en lokal på skolan som man ibland kan få låna... Eller hos en lokal fotoklubb


Hm, ok, jag får kolla upp det - för lite sugen på analogt är jag allt!
Aliquando et insanire iucundum est.
  • 0
Kameran i iPhone är faktiskt inte så dum.

http://farm3.static.flickr.com/2726/4125916638_a428b2d62b_b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2684/4125916180_8553feef02_b.jpg

Några testbilder för att testa kameran i bra solljus.
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
Citerar Att Heta Fredrik:
Kameran i iPhone är faktiskt inte så dum.


Snygga färger. Känns verkliga, om man nu kan säga så.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Att Heta Fredrik:
Några testbilder för att testa kameran i bra solljus.


I bra ljus ska den ju vara helt ok, lite dålig i detaljerna, men i andra förhållanden än det så ska den vara rätt dålig... Men som sagt, den bästa kameran är den du har med dig!
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
nu ska jah ta en bild på mej sjelv, hoppass den blr braaa (: (: <333
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
nu ska jah ta en bild på mej sjelv, hoppass den blr braaa (: (: <333


Ladda upp den här så kan du få lite kritik. ;D
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Dr Muu:
Ladda upp den här så kan du få lite kritik. ;D

Bild- eller utseende-kritik.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Fan vad jag är irriterad just nu. Vi ska åka på en skidresa med klassen, och vi blev indelade i olika grupper som ska göra olika saker under resan. Själv så var jag riktigt sugen på vara med i dokumentationsgruppen. Jag hade verkligen sett fram emot det. Och nu fick jag reda på att jag ska få bygga ett vindskydd istället. Jag funderar däremot på att ta med kameran ändå. För att visa vilket dåligt val de gjorde, helt enkelt.
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
Citerar Att Heta Fredrik:
För att visa vilket dåligt val de gjorde, helt enkelt.


Fight the power!
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Ja, eller hur!
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
Nu var det längesen någon skrev i den här tråden, ännu längre sen jag gjorde det.

Så...

vintermysig bump
  • 0
Ja, är sugen på ett nytt objektiv, har tänkt mig ett telezoom. Har inte sådär jättemycket pengar så har tittat på 55-200. Har nu ett 18-55, är det någon idé att köpa detta, eller ska jag vänta lite och köpa ett 70-300?
  • 0
  • Phip
  • Phip
Funderar på att köpa mig en ny webbkamera. Tyvärr så är ekonomin begränsad. Hade funderat på att köpa den här. Ska mest använda filmen till Stop motion och liknande. Inte så att jag tar "art" foton eller vad man kallar det.

Någon som har något bra tips på en webbkamera?
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Har en portfolio-hemsida ni kan ta en kik på.

http://jimiphoto.tk/

Tillagt 2010-01-10 22:52:
Citerar Sennah:
Ja, är sugen på ett nytt objektiv, har tänkt mig ett telezoom. Har inte sådär jättemycket pengar så har tittat på 55-200. Har nu ett 18-55, är det någon idé att köpa detta, eller ska jag vänta lite och köpa ett 70-300?


Hag har ett 55-200VR till min Nikon D60. Sjukt härligt objektiv

Tillagt 2010-01-10 22:57:
Citerar Phip:
Funderar på att köpa mig en ny webbkamera. Tyvärr så är ekonomin begränsad. Hade funderat på att köpa den här. Ska mest använda filmen till Stop motion och liknande. Inte så att jag tar "art" foton eller vad man kallar det.

Någon som har något bra tips på en webbkamera?


Precis en webcamen jag har... grymt bra
Get metal, Be metal, Stay metal!
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar _deathbox:
Har en portfolio-hemsida ni kan ta en kik på.

http://jimiphoto.tk/

Tillagt 2010-01-10 22:52:
Citerar Sennah:Ja, är sugen på ett nytt objektiv, har tänkt mig ett telezoom. Har inte sådär jättemycket pengar så har tittat på 55-200. Har nu ett 18-55, är det någon idé att köpa detta, eller ska jag vänta lite och köpa ett 70-300?

Hag har ett 55-200VR till min Nikon D60. Sjukt härligt objektiv

Tillagt 2010-01-10 22:57:
Citerar Phip:Funderar på att köpa mig en ny webbkamera. Tyvärr så är ekonomin begränsad. Hade funderat på att köpa den här. Ska mest använda filmen till Stop motion och liknande. Inte så att jag tar "art" foton eller vad man kallar det.

Någon som har något bra tips på en webbkamera?

Precis en webcamen jag har... grymt bra



Vad heter den då?
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar _deathbox:
Ja, är sugen på ett nytt objektiv, har tänkt mig ett telezoom. Har inte sådär jättemycket pengar så har tittat på 55-200. Har nu ett 18-55, är det någon idé att köpa detta, eller ska jag vänta lite och köpa ett 70-300?



Hag har ett 55-200VR till min Nikon D60. Sjukt härligt objektiv


Ok, är det bra som reseobjektiv, som jag har tänkt använda det till, räcker 200 eller känner du att 300mm är värt pengarna?
  • 0
Citerar Sennah:
Ok, är det bra som reseobjektiv, som jag har tänkt använda det till, räcker 200 eller känner du att 300mm är värt pengarna?


Har använt det när ja reser.. funkar kanon.

Tillagt 2010-01-14 11:34:
Citerar Phip:
Vad heter den då?


Vad heter vad?!
Get metal, Be metal, Stay metal!
  • 0
Citerar _deathbox:
Har en portfolio-hemsida ni kan ta en kik på.

http://jimiphoto.tk/


Såg ju bra ut det där, utom att det var lite segt att komma till en ny sida för att kolla de stora versionen av bilderna. Testa att använda dig utav Lightbox eller om du använder iframes; Lytebox


Var på universeum i helgen, tog några bilder. Inte kollat igenom bilderna så noga men en favorit i olika versioner:

Nr 1
Nr 2
  • 0
Är ute efter en billig och bra kamera med bra batteritid och som tar bra bilder även och ljuset inte är toppen. (min digitalkamera vill helst fota med blixt men det blir så fult då). Den ska inte vara för advancerad och är inte till för att ta proffsbilder så att säga. Kan någon tipsa mig om en?
Pwnxorz
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
Såg ju bra ut det där, utom att det var lite segt att komma till en ny sida för att kolla de stora versionen av bilderna. Testa att använda dig utav Lightbox eller om du använder iframes; Lytebox


Man tackar.. Den är under uppbyggnad fortfarande.. så det tillkommer mer
Get metal, Be metal, Stay metal!
  • 0
Citerar Maki-Liin:
Är ute efter en billig och bra kamera med bra batteritid och som tar bra bilder även och ljuset inte är toppen. (min digitalkamera vill helst fota med blixt men det blir så fult då). Den ska inte vara för advancerad och är inte till för att ta proffsbilder så att säga. Kan någon tipsa mig om en?


Om du ska ha en system så är en Canon 1000D mycket bra och billig att starta med, dessutom kompatiblel med Canons alla objektiv om du skulle villa gå högre.
Om du ska ha en mellankompakt så tipsar jag ännu en gång med Canon - de har mycket bra lite större kompakter kallade Powershot, den senaste, G11 har blivit prisad nästan överrallt.


Citerar Jabu-Jabu:
Nr 1
Nr 2


Nummer ett, utan tvekan, sepia är bara så överanvänt (och svåranvänt), och här passar det inte, på ettan är färgerna mer levande och... ja, man ska väl inte slänga sig med ett ord som "realistiskt", men just att sepia-bilden blev så platt och... livlös.
---

Jag har haft ett litet avbrott från fotograferingen, både tidsbrist och inspirationsbrist, men jag har känt mig inspirerad då jag har sett på Planet Earth (fantastisk på Blu-Ray!) och drog idag på mig täckbyxorna och tog en tur, blev väl... okej, eller?

Burning Needles

Buster

Dead sprig

Pride
Life is Soon.
  • 0
Citerar ApollonDeux:
Jag har haft ett litet avbrott från fotograferingen, både tidsbrist och inspirationsbrist, men jag har känt mig inspirerad då jag har sett på Planet Earth (fantastisk på Blu-Ray!) och drog idag på mig täckbyxorna och tog en tur, blev väl... okej, eller?


Jag tyckte att Dead Sprig var bäst, du fick med både omgivning och motiv på en lagom bildyta...
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!