Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Fototråden


Och idag kan jag hämta min D300s! Ska bara se till att hinna köpa ett minneskort innan med.
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Vad vet ni om Olympus E-450?
  • 0
Citerar Dr Muu:
Och idag kan jag hämta min D300s! Ska bara se till att hinna köpa ett minneskort innan med.

Vad tycker do "so far"?
  • 0
Citerar Iqaros:
Vad tycker do "so far"?


Grymt nöjd! Den väger inte för mycket, den är sjukt bekväm att hantera, snabb.
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Ungefär det jag misstänkte då, den skiljer sig ju inte så mycket från D300, vilket jag är sjukt nöjd med. Hoppas att få se lite bilder från dig snart då!
  • 0
Citerar Iqaros:
Ungefär det jag misstänkte då, den skiljer sig ju inte så mycket från D300, vilket jag är sjukt nöjd med. Hoppas att få se lite bilder från dig snart då!


Senaste bloggen är en bild från D300sen.
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar FelixNiilsson:
Vad vet ni om Olympus E-450?
  • 0
Härliga bilder Gomer_pyle! Speciellt dom med stolarna på stranden, dock är deviantloggan på varje bild sjukt störande imo.


Har en fråga angående vatten och kameror, hur mycket regn tål en systemkamera? Tål den att vara ute en kort stund när den ösregnar?
  • 0
Citerar Sennah:
Har en fråga angående vatten och kameror, hur mycket regn tål en systemkamera? Tål den att vara ute en kort stund när den ösregnar?



Vad har du för kamera?

Själv kör jag med en 50d och den är hyfsat vattentålig. Har haft den i ösregn och har haft diverse drycker spillda över den och den ser fortfarande ut att vara i nyskick.

En 1Ds kan du typ doppa i en pöl och köra över med en stridsvagn(överdrift) medans dem billigare varianterna såsom 1000d och 550d inte tål vidare mycket väder och vind.

Tillagt 2010-08-27 18:15:
Citerar Sennah:
dock är deviantloggan på varje bild sjukt störande imo.


Sant men det är mycket pålitligare än att ge ut dem för fri nedladdning. Speciellt med tanke på att jag säljer dem för (typ)endollar styck på istockphoto.com
  • 0
Citerar Gomer_pyle:
Vad har du för kamera?


Nikon d60

Citerar Gomer_pyle:
Sant men det är mycket pålitligare än att ge ut dem för fri nedladdning. Speciellt med tanke på att jag säljer dem för (typ)endollar styck på istockphoto.com


Sant
  • 0
  • V
  • V
Är Fotokungen att lita på? Tvivlar mest eftersom namnet är så fult. Men jag har äntligen råd till en 550D.
YAWP!
  • 0
Citerar V:
Är Fotokungen att lita på? Tvivlar mest eftersom namnet är så fult. Men jag har äntligen råd till en 550D.


Fotokungen äger, iaf på söder i Stockholm. Trevlig personal, bra priser osv.

Höhöh, först på sidan 100 :3
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
  • V
  • V
Citerar Dr Muu:
Fotokungen äger, iaf på söder i Stockholm. Trevlig personal, bra priser osv.


Trevligt, trevligt. Då lär jag beställa inom en snar framtid.
YAWP!
  • 0
Citerar Sennah:
Nikon d60

Nikon D60 är inte en vattentät kamera. Du kanske kan fota ute när det duggar eller om du har kameran skyddad i regn, men absolut inte helt öppet i spöregn.
  • 0
Citerar Dr Muu:
Fotokungen äger, iaf på söder i Stockholm. Trevlig personal, bra priser osv.


Akta er dock för fusksidan fotokungen.se

Fotokungen.com är den riktiga butiken som finns på söder i stockholm. Har alltid fått mina grejer utan problem därifrån.
  • 0
Citerar Iqaros:
Nikon D60 är inte en vattentät kamera. Du kanske kan fota ute när det duggar eller om du har kameran skyddad i regn, men absolut inte helt öppet i spöregn.


Too bad, får stanna inne då...
  • 0
  • V
  • V
Citerar Gomer_pyle:
Akta er dock för fusksidan fotokungen.se

Fotokungen.com är den riktiga butiken som finns på söder i stockholm. Har alltid fått mina grejer utan problem därifrån.


Om man går in på fotokungen.se så omdirigeras man till fotokungen.com, så vad är skillnaden? Har inte direkt möjligheten att dra till Stockholm.
YAWP!
  • 0
Citerar V:
Om man går in på fotokungen.se så omdirigeras man till fotokungen.com, så vad är skillnaden? Har inte direkt möjligheten att dra till Stockholm.


Aha då har dem ändrat, en polare till mig åkte på en fusksida som tidigare låg på fotokungen.se.

Förlorade en slant på det köpet.
  • 0
Är det en väldig nackdel om en kamera saknar Live View-funktion? Hur mycket använder man denna?
Till hur många personer räcker 1 liter sås?
  • 0
Citerar virre:
Är det en väldig nackdel om en kamera saknar Live View-funktion? Hur mycket använder man denna?

En systemkamera? Jag använder den aldrig, i princip. Fotar du mycket närbilder så kan den dock vara lysande att ha i kombination med stativ, eftersom du kan ställa in skärpan exakt på millimetern (förutsatt att skärmen på kameran är bra också).
  • 0
Iqaros:

Jajjamensan. Okay. Nej, jag kommer nog inte att fota så mycket närbilder.

Funderar på att köpa en Nikon D3000, men tvekar lite på grund av att den inte har Live View och videofunktion. Annars kommer jag att köpa Panasonic Lumix DMC-TZ10 (som har båda), men det är ju en kompaktkamera. Är det stor skillnad på kvaliteten på bilderna de båda tar?
Till hur många personer räcker 1 liter sås?
  • 0
Citerar virre:
Funderar på att köpa en Nikon D3000, men tvekar lite på grund av att den inte har Live View och videofunktion. Annars kommer jag att köpa Panasonic Lumix DMC-TZ10 (som har båda), men det är ju en kompaktkamera. Är det stor skillnad på kvaliteten på bilderna de båda tar?


Bildkvaliteten är definitivt bättre på en systemkamera, du kan ju ställa in alla parametrar innan slutaren går ner. Och som Iqaros säger så är liveview inget man använder sig av vidare mycket. Kan dock vara bra om du skall fota svårtillgängliga ställen.
  • 0
Jag har en Nikon COOLPIX S8000 kompaktkamera som jag är nöjd med. Bildkvaliten är bra med klara och naturliga färger, sen så fungerar vibrationsreduceringen riktigt bra, speciellt när man zoomar x10. Kameran filmar i HD dessutom.
Kom igen nu Britt-Marie! Kör för fa-an!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!