Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Minority Report (2002)

Riktigt bra film där Tom Cruise står för en gedigen insats i huvudrollen. Det finns ett par scener där logiken brister men storyn är sammantaget mycket stark.
Call it.
  • 0
Metropolitan (1990)

Sällan har jag identifierat mig så väl i en film. Fantastiska dialoger och människor. Underbar helt enkelt. En av 90-talets bästa. Förväntningarna är höga på uppföljaren The Last Days of Disco
  • 0
Pokémon: The First Movie

Nostalgisk magi, i perfektion!

En av dom bästa tecknade filmerna jag sett, mest pågrund av soundtracket och Mewtwo.

Ett stort minus är dock de engelska rösterna.
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Garden State

Fortfarande fantastisk.

9/10
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Notorious - 2009

Mästerlig biografisk film om världens kanske största rappare. Visst den var överdriven till max men ibland kan något överdrivet vara bra det med.

9/10
"Then our aims aline."
  • 0
Citerar Edenhorn:
Notorious - 2009

Mästerlig biografisk film om världens kanske största rappare. Visst den var överdriven till max men ibland kan något överdrivet vara bra det med.

9/10


Grym film men han som spela Tupac var värdelös.
  • 0
Into The Wild (2007)

Otroligt inspirerande. Gripande och snyggt berättad. Får mig att vilja göra samma sak, nästan.
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
Despicable me


6/10
LOL på er !!
  • 0
Citerar Chamanor:
Otroligt inspirerande. Gripande och snyggt berättad. Får mig att vilja göra samma sak, nästan.


Grymt bra film. Riktigt bra biroller dessutom. Hoppas Penn fortsätter att regissera i framtiden också.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Phip:
Touch of Evil (1958 )


Citerar Kaonashi:
Touch of Evil (1958 )


Ah, en av mina Hollywoodfavvosar! Framför allt fotot är löjligt snyggt, sen älskar jag också motellägaren.

Tattooed Life (1966) - Seijun Suzuki

Tjusig yakuzafilm, kan verkligen inte få nog av Asiatisk film just nu!

Scent of a Woman (1993) - Martin Brest

Visst, en lagom smörig historia om att stå upp för grabbarna och om platonisk vänskap med en gammal, bitter man, men jag gillade den. Sluttalet är ju dessutom hur episkt som helst!

Den Enfaldige Mördaren (1982) - Hasse Alfredsson

Det blir bara svårare och svårare för mig att förstå varför alla dissar Svensk film, för att vara ett land med ynka nio miljoner till befolkning (och säkert hälften för ett par decennier sen) har vi gjort otroligt mycket bra och viktig film. Det här kan dessutom vara den bästa svenska filmen någonsin, en häpnadsväckande skildring av kampen mellan det goda och det onda.

Kramer vs. Kramer (1979) - Robert Benton

Samtidigt som den slår ett slag för hemmapappan, är det en väldigt föråldrad skildring av den ansvarslösa mamman. Men visst, en okej film.

Att Angöra En Brygga (1965) - Tage Danielsson

Ojojoj vad föråldrad, det enda som lyfter filmen är ju Hasses underbara biroll som fiskaregubbe.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Ojojoj vad föråldrad, det enda som lyfter filmen är ju Hasses underbara biroll som fiskaregubbe.


Introt är ju dock kul och lite oväntat.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Entourage, fjärde säsongen.

"It's either going to be genius or it's going to f******* suck. Until I see the first cut, i have no idea. But you know what? Neither does anybody else."
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Return of the Jedi

Sett alla 6 filmer under ett par dagar. Episode 1 och 2 är de sämsta. Första delen introducerar Jar Jar Binks och man vill slita öronen av sig. I andra delen rullar Christensen och Portman runt i gräset och man vill slita ögonen ur sig.

Den tredje filmen fungerar bättre men håller tyvärr inte ett ljus mot A New Hope, Empire Strikes Back och sista filmen. Mycket går att säga (är ändå 6 jäkla filmer) men mer orkar jag inte. Fint hur jag inte nämner de första (nej, inte originalen) vid namn utan som episoder. Kul.
Pussinussisötisnoffsen
  • 0
The Thing

Taxi Driver

Garden State
  • 0
Rösten från andra sidan

Förstod verkligen inte vad som var så läskigt med den här filmen.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
The Other Guys

Charmig film även om humorn inte alltid föll mig i smaken.
Let's hug it out, bitch.
  • 0
The Karate Kid (2010)

Den var rätt så bra faktiskt.
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Allt flyter

Rätt okej, antar jag. Fast man kanske inte ska förvänta sig för mycket från en svensk film. Slutet har jag dock blandade åsikter om. På ett sätt så känns det lite "meh", men samtidigt så är det bra på något sätt.

7/10
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
The Social Network

Hört väldigt mycket gott om denna sen den hade premiär. Och tro på fan, den var ju bra också.
Pussinussisötisnoffsen
  • 0
Moon

Väldigt bra.
  • 0
007:Med rätt att döda

Superb bondfilm som utspelar sig i en läcker miljö i Jamaica där storyn är snillrikt gjord av Ternece Young.
Joseph Wiseman gör half-android voice perfekt som Dr.No vilket gör att spänningen ryser mera, dock så tycker jag att John Kitzmiller fick lite grann för enkelt då han spelade med.

7/10
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Såg precis Garden State igen.

Underbar film, precis som första gången.

Och märkte hur underbar Natalie Portman är i filmen!
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
One Flew Over the Cuckoo's Nest

Donnie Darko
  • 0
Crash (2004)

Hur denna film lyckades kamma hem en Oscar för bästa film kommer jag aldrig förstå. Visst uppskattade jag segment av filmen, (om de fokuserat på en eller två av historierna kunde det ha blivit en bra film) men helhetsintryck är helt enkelt... För mycket. Det är för mycket av allt i filmen. För mycket dramatik, för många olika historier, för många dåliga bilförare... Rasism är dåligt och du ska inte vara fördomsfull, men dina fördomar är korrekta i 90% av fallen. Det är min sammanfattning av filmen

2/5
Call it.
  • 0
Citerar Kratos666:
Hur denna film lyckades kamma hem en Oscar för bästa film kommer jag aldrig förstå.


Håller med, förstod verkligen inte vad som var så bra med den.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!