Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hiphop-tråden


Citerar Albinmo:
Sen har jag själv gjort en ny låt för att "fira" min 25-års dag!. https://soundcloud.com/thealb/tjugofem-demo


Not bad, not bad at all... och grattis
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar Aesop Rock:
http://www.youtube.com/watch?v=jltN3fLFmTQ

Yep, länkade till den förra sidan

Måste säga att den växer på mig, uppskattar beatet riktigt mycket. Refrängen känns fortfarande så där lame, men inget fel på hans rap. Man märker att denna gjorts för radio i alla fall.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
Måste säga att den växer på mig, uppskattar beatet riktigt mycket. Refrängen känns fortfarande så där lame, men inget fel på hans rap. Man märker att denna gjorts för radio i alla fall.


Tycker kritiken på låten är löjlig. Sen så kommer man precis som i Backseat Freestyle uppskatta låten mer då man hör den i albumet. Kendrick själv har sagt att den kommer innehålla skits som i hans senaste.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Gjorde ett kort blogginlägg om de nyss, kolla in Final fantasy x Wu-tang!
http://kotaku.com/this-final-fantasy-vi-wu-tang-mash-up-is-weird-a
nd-wond-1648495541



Citerar AG Jati:
Sen så kommer man precis som i Backseat Freestyle uppskatta låten mer då man hör den i albumet. Kendrick själv har sagt att den kommer innehålla skits som i hans senaste.

Jo säkert! Men måste säga att det absolut inte är hans bästa låt.

Citerar Gangsta_D:
Heavy Lies the Crown


Lyssnade bara på första låten nu och damn vad tung den var.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Är Example den enda rapparen som låter bra i edm-musik? Här ett exemplar:
https://www.youtube.com/watch?v=HdoP2UmnEBM
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Är Example den enda rapparen som låter bra i edm-musik? Här ett exemplar

No pun intended?


Gillade inte låten, gillar inte edm oftast och detta var inte ett undantag. Rappen var väl helt ok, inte något speciellt
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Nån som ska på Sage på fredag?
Tag: AlBin Laden
  • 0
Protect ya neck
  • 0
Börjat lyssna på The Pharcyde, hade bara lyssnat "Runnin'" förut.
Diggar verkligen deras Best of album, "Cydeways"

Dras bara tillbaka till oldschool-hiphop, även om de finns massor av skitbra rappare nu också...
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Era favorit projekt i år?

För mig är det utan tvekan Run the Jewels 2 följt av Piñata, finns inget som utmanar dessa två möjligen Cilvia Demo som växte på mig en del och Waters.

1. RTJ2
2. Piñata
3. Cilvia Demo
4. Cadillactica
5. Waters
  • 0
Citerar jpkillah:
Era favorit projekt i år?


Kan lätt dra dem absolut sämsta rap-låtarna:

1. The Game - T.H.O.T
2. Iggy Azalea - Booty
3. Lil Kim - Identity Theft
4. Nicki Minaj - Anaconda
5. PLIES - If She Gone Fuck
6. DJ Mustard - Down On Me
7. TeeFLii - 24 Hours
8. Sage The Gemini - 2AM
9. DJ Khaled - Hold You Down
10. Chris Brown - Loyal

Ja, jag lyssnar väl alldeles på för mycket skit.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar jpkillah:
5. Waters

Mick Jenkins eller? Hade inte hört talas om honom tidigare, men blev riktigt överraskad. Riktigt Chill album.

Faktiskt så har jag fastnat för chill album hela året, The Soulution av Epidemic, The Waters av Mick Jenkins och Cilvia Demo av Isaiah Rashad.

Har inte lyssnat på Childish så mycket förut, men "because the internet" har flera låtar jag diggar.

Alla har snackat om Run the jewels 2, så jag har lovat att lyssna på de, men har alltid glömt bort.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
Har inte lyssnat på Childish så mycket förut, men "because the internet" har flera låtar jag diggar.


Asbra album, diggare WORLDSTAR rejält.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Citerar gurage:Har inte lyssnat på Childish så mycket förut, men "because the internet" har flera låtar jag diggar.

Asbra album, diggare WORLDSTAR rejält.


Gillar albumet verkligen. Gillar att de va nästan en bergodalbana med känslor. Först kommer ganska tunga beats med Worldstar och The Crawl, sen kommer värsta sommarlåten typ med The Worst guys, sen långsam lovebeat med Telegraph och 3005.
Och No exit hade så galet mörkt beat.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
Mick Jenkins eller? Hade inte hört talas om honom tidigare, men blev riktigt överraskad. Riktigt Chill album.

Faktiskt så har jag fastnat för chill album hela året, The Soulution av Epidemic, The Waters av Mick Jenkins och Cilvia Demo av Isaiah Rashad.

Har inte lyssnat på Childish så mycket förut, men "because the internet" har flera låtar jag diggar.

Alla har snackat om Run the jewels 2, så jag har lovat att lyssna på de, men har alltid glömt bort.


Mick Jenkins ja, riktigt glatt överraskning fick man när man först lyssnade. Lägger den på 5:e plats då det ändå inte känns som en projekt man bara kan plöja igenom utan behöver oftast långa pauser för att ta mig igenom hela men det finns ingen direkt dålig låt.

Angående Run The Jewels 2 så är det nästan en synd att du inte lyssnat på den ännu. Vet ej om du tyckte om eller hört första men denna är flera mil bättre, första albumet var grymma beats och tunga bars men utan någon riktig röd tråd. RTJ2 däremot är mer av en riktig album. Längden på den är mindre än 40 minuter så det händer inte sällan att man lägger en replay 3-5 gånger. En solklar 10a för mig.
  • 0
Citerar jpkillah:
Angående Run The Jewels 2 så är det nästan en synd att du inte lyssnat på den ännu.


Jag lyssnade på albumet efteråt, och jag gillar starkt! Hårda beats, diggar snubbarnas flow.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
Jag lyssnade på albumet efteråt, och jag gillar starkt! Hårda beats, diggar snubbarnas flow.


Checka in den här intervjun:
https://www.youtube.com/watch?v=5rwYGXIJdVM&list=UUwNzLpk3
3dblyY2Gg-SyPxw
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Checka in den här intervjun:
https://www.youtube.com/watch?v=5rwYGXIJdVM&list=UUwNzLpk3
3dblyY2Gg-SyPxw


Inte sett den men är subscribad till DEHH. Myke måste ha hållit tillbaka sin inre fangirl ganska hårt
Märks på El-P att han verkligen älskar det han gör
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Har folket lyssnat på J coles nya? Vad tycker ni?

Jag har lyssnat i genom det en gång, och jag vet inte riktigt. Finns flera låtar jag gillar, men resten kändes lite meh. Typ en riktigt svag 7 eller en 6
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
Har folket lyssnat på J coles nya? Vad tycker ni?

Jag har lyssnat i genom det en gång, och jag vet inte riktigt. Finns flera låtar jag gillar, men resten kändes lite meh. Typ en riktigt svag 7 eller en 6


Har alltid haft svårt för J Cole. Grym rappare men sjukt tråkiga beats. Låten Fire Squad har skapat mycket kontrovers kring bland annat dessa rader:

"History repeats itself and that's just how it goes/ Same way that these rappers always bite each other's flows/ Same thing that my n*gga Elvis did with rock and roll/ Justin Timberlake, Eminem and then Macklemore."

och

"While silly n*ggas argue over who gon' snatch the crown/ Look around, my n*gga, white people have snatched the sound/ This year I'll probably go to the awards dapper down/ Watch Iggy win a Grammy as I try to crack a smile. I'm just playing, but all good jokes contain true shit."


Vad säger ni? Håller ni med? Jag tycker att har har en poäng. Hur kan en vit person vinna när typ över 99 procent eller nåt är icke-vita?
  • 0
Jag uppfattar det som en diss mot Eminem , men han sa i en intervju att det inte var det.
http://www.rap-up.com/2014/12/11/j-cole-reveals-his-top-5-rapper
s/

Känns lite som att han försöker skydda sig mot arga fans mer. Jag menar varför skulle han annars namedroppa honom sådär.
Eller så är det bara att han observerar hur "White people" tar svarta musik när den blir populär.

Alltså jag vet inte om Iggy vann för att hon är en av de få vita kvinnliga rapparna i mainstream. Jag tycker att hon inte alls är bra eller unik. känns mest att hon härmar svarta från sydstaterna, de är som att hon är en karaktär. Hon låter inte likadant när hon pratar normalt alls.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Vad tycker ni om Nicky Minajs nya album? Själv tycker jag det är ett klart bättre projekt än hennes Roman-sequals. Speciellt "All Things Go" som skulle blivit bättre av en feature från Chance The Rapper.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
PHryme är bra skit, för er som ej lyssnat!

Har väldigt svår för Cole, han är för tråkig för min smak helt enkelt, vet ej om jag orkar höra hans nya.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!