Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar Szreaper:
Ok, aja onödigt o spekulera om folk går på nåt egentligen, inte min ensak


Ja det är väl intressant att doping fungerar. Irl har jag bara sett en snubbe som var bättre på nerdragningar, han hade typiskt preppar-utseende (på 27 år till och från på olika gym). På Youtube finns dock många, som helt enkelt har bättre fysik för det.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
En kille på mitt gamla gym blev stor otroligt fort och förnekade att han tog anabola, men han bytte från Gröndals Hälsocenter till olika gym och nu är han på Delta Gym. Dock så sa en kille som kände honom någorlunda att de köpte samma preparat från samma kille. Så kan det gå!

Fått praktik på Delta Gym förresten, ett prestigefyllt gym men med lite steroids säkert.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Szreaper:
Såg en snubbe på gymmet igår som var jävulskt finnig på axlar och rygg, han hade linne så kunde inte se hela ryggen dock. Ska man misstänka steroider? Han hade inte mycket finnar eller så i ansiktet så känns lite misstänksamt när axlar och rygg ser ut som om nån har spelat dart på. Han var inte så gammal men såg ändå jäkligt biffig ut, dock inte extremt.


Jag fick finnar som satan av whey protein pga växthormonen och skit, är lätt att få acne problem med högt intag av mejeriprodukter.
take it from an old spectator. Life's not a spectator sport. If watchin' is all you're gonna do, then you're gonna watch your life go by without ya.
  • 0
Citerar gnr forever:
är lätt att få acne problem med högt intag av mejeriprodukter.


Det är olika från person till person. Jag har fått det av dagligt glassätande vid något tillfälle men nu kan jag dricka två liter mjölk om dagen utan problem, det har aldrig kommit finnar av mjölk för mig. En del får det av mycket choklad (troligen kakaosmöret), en del får det av ägg tror jag. Jag åt mycket äggprotein utan problem förut, därefter kasein, inga problem. Jag har valt vissa märken av proteinpulver och inte testat alla. Jag har också ätit 6 ägg om dagen under ett halvår, om jag minns rätt var det inte samma period som jag åt en massa glass.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Tjena, behöver lite tips på bra byggar mat? Bulkar nu men vill få i mig bra kcal om ni fattar ;)
Någon som har gjort några pb på sistone ?
  • 0
Citerar oskar935oskar935:
Tjena, behöver lite tips på bra byggar mat? Bulkar nu men vill få i mig bra kcal om ni fattar ;)

Bra beror ju på när. Ska du bli styrkelyftare och precis gå tungt på gymet kanske energidryck är bra. Själv har jag inte använt det (druvsocker) sedan fotbollsmatcherna men jag gillade det då. Annars kanske durumpasta är bättre som middag än vanligt vete om du ska vila.

Citerar oskar935oskar935:
Någon som har gjort några pb på sistone ?


Jag har

Best of 2014

Barbell curl
1*55

Barbell front lifts
8*25 kilo, 6 sets

Barbell pull to chin
6*50, 4 sets

Barbell row
8*100

Barbell shrugs
5*150

Barbell skullcrusher
10*40, 7 sets

Bench press
4*100, 8 sets

Bent arm sidelifts
8*15 kilo dumbbells, 14 sets

Clean & press
1*70

Calves raises, Smith
10*195

Clapping pushups (not behind back)
14

Deadlift
8*150

Dips
14

Dumbbell bench press
5*40

Dumbbell curl
8*35, 2 sets

EZ curl, actual weight bar 8 kilo and 2 0.5 kilo plates therein
1*59

Goodmornings
8*80, 6 sets

Hangclean
5*65, 4 sets

Incline dumbbell press
8*30, 3 sets

Leg curl (Hamstrings machine)
3*100

Military press
8*50, 3 sets

Pendlay row
3*110

Powerclean
1*85

Pulldowns to face
3*100, 2 sets

Quad extensions machine
10*130

Rack pull
1*215

Reverse grip barbell curl
6*40, 6 sets

Rope facepull
8*30, 14 sets

Stiff legged deadlift
1*150

Squat
1*165


Zercher squat
3*3*130

Widegrip pulldowns
8*90, 4 sets

2013
Pushups 50 but looks short-rom, I bend the neck even though trying to fix form

2007
Chin-ups
10, but widegrip pullups much less

Leg press (sled)
10*330 but I was not really ok with how it looked on film, just short of 90 degree angle in the knees
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Jag tycker du är väldigt ojämnt stark, 55 x1 på barbell curl och 35 x 8 på dumbell (?). 3 x 110 i strikt pendlat row är jag osäker på. 100 x 4 i bänk men 30 x 8 i Incline dumbell press (?). Sen så känns dina Barbell front lifts på 25 kg lågt med tanke på vad du gör på andra övningar.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Jag tycker du är väldigt ojämnt stark


Jag säger inte emot, men vidhåller att övningarna jag nämner fungerar

Citerar Ironfist00:
55 x1 på barbell curl och 35 x 8 på dumbell (?)


Ja jag har gjort en video som blev länkad, med två set på 8*30
Jag har i princip tagit uppehåll från stångcurl sedan 2010, har nämnt det

Citerar Ironfist00:
3 x 110 i strikt pendlat row är jag osäker på.

Varför? Det var första försöket. Robin Sjögren tränade på 180 och han gör inte heller den övningen annars.

Citerar Ironfist00:
100 x 4 i bänk men 30 x 8 i Incline dumbell press (?).

Jo det stämmer, jag har tränat bänkpress med stång lika mycket som fotboll, runt 500 ggr. Hantelpress har jag provat några ggr på sistone, för att det är supertrendigt.

Citerar Ironfist00:
Sen så känns dina Barbell front lifts på 25 kg lågt med tanke på vad du gör på andra övningar.


Ja det är sant, det var också första försöket
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Har alltid haft problem att käka frukost, funderar på att skippa det och ta någon pwo eller liknande på morgons innan träning. Tips tankar kring det?

Med vänlig hälsning,
  • 0
Pwo istället för frukost är inte bra skulle jag säga. Däremot kan du ju dricka bcaa innan och under passet eller dricka en proteinshake innan, och kombinera en pwo med detta.

Pre-workouts förhindrar inte den katabola effekten efter en natts sömn och om du inte äter något alls för att hämma nedbrytningen så kommer passet både vara jobbigt och förgäves.

Tillagt 2014-10-26 18:56:
Har beställt två pwo's, har testat pwo's tidigare men inte blivit en vana utan kanske gått igenom tre burkar på 2.5 år.

Assault och Hemavol. Den förstnämnda ska vara en av de bättre och Hemavol ska vara den bästa på marknaden nu. Köpta på Gymgrossisten och Svensktkosttillskott.se.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Ah okej, problemet är att jag kör en hel del morgonpass och har så svårt att få i mig frukost då jag oftast känner mig illamående.
  • 0
Om du äter en rejäl middag dagen innan så borde ju det gå. Det är ganska personligt och jag kan själv inte träna innan frukost för är alltid hungrig. Så länge du får i dig något efter för dina muskler behöver någon form av energi. Mitt tips är bcaa + maltodextrin som ska göra morgonpasset enklare.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
  • mfw
  • mfw
Träningen flyter på väldigt bra just nu, böjde 175x5 i fredags och bänkade 128x5 med stopp. Min lillebror som började gymma i mars i år lyckades böja 160x3 idag, vägandes 82kg. Jag funderar på att sabotera hans cykel så han ramlar och slår sig, vill inte att han ska bli starkare än mig på så kort tid.
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Ah okej, problemet är att jag kör en hel del morgonpass och har så svårt att få i mig frukost då jag oftast känner mig illamående.


Hade själv problemet med att jag inte kunde äta frukost innan, men jag tränade heller aldrig på morgonen. Det är klart det går att träna utan att ha ätit, gör vad som känns bäst bara. Men som Ironfist00 skrev, försök få i dig en proteindrink eller dyl. Kanske en banan eller något?

Citerar mfw:
Träningen flyter på väldigt bra just nu, böjde 175x5 i fredags och bänkade 128x5 med stopp. Min lillebror som började gymma i mars i år lyckades böja 160x3 idag, vägandes 82kg. Jag funderar på att sabotera hans cykel så han ramlar och slår sig, vill inte att han ska bli starkare än mig på så kort tid.


Haha, starkt jobbat av både dig och din bror. 160x3 redan e inte alls dåligt
Mustig som fan
  • 0
Citerar mfw:
Träningen flyter på väldigt bra just nu, böjde 175x5 i fredags och bänkade 128x5 med stopp. Min lillebror som började gymma i mars i år lyckades böja 160x3 idag, vägandes 82kg. Jag funderar på att sabotera hans cykel så han ramlar och slår sig, vill inte att han ska bli starkare än mig på så kort tid.


Jävla best din bror med dessutom

Praktiserar på Delta Gym i Stockholm nu by the way, ett riktigt gym om man vill träna hårt. Man ska inte vara naiv men det är ju lite fuffens som pågår där men jag påverkas inte än så länge.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Tack! Ja en shake borde jag kunna få i mig men är det någon energi i en shake?
  • 0
Beror ju på vad det är i shaken men såklart det finns energi. Beroende på om du har maltodextrin, kasein, vassle eller gainer så är energimängden och upptaget olika.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Hejhopp! Galet många sidor här i tråden, vilket gör att jag inte orkar leta mig igenom efter svar på det jag kommer fråga. Hoppas ni har överseende!

Kort bakgrund: Har haft en del bekymmer i mitt liv, depression och även hamnat i en situation då jag och min familj levt under hot (lång historia och inget jag vill dela med mig utav, men man får passa sig för psykiskt instabila grannar..) vilket lett till att jag levt ganska isolerad och instängd. Detta har pågått i flera år. Men jag vill få ändring på mitt liv nu.

Jag är ingen expert på träning, men tränade ändå mycket förr, så jag vet hur jag ska börja, sakta men säkert, inte gå från 0-100 osv.

Det jag dock skulle vilja ha lite tips och råd om är om kost.

Jag har ju en del kunskap såklart, men fantasin och kreativiteten ligger på noll. Så om någon vänlig själv kan tipsa lite om vad man bör äta till frukost, lunch, middag osv, även vad man ska dricka om man tröttnar på vatten.

Sedan om det inte är alltför krångligt eller för dyrt så är det ett plus.

Tack på förhand!
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar mfw:
130 x 5 i bänken
http://youtu.be/zx68XHufbwE
Snyggt!

Tillagt 2014-11-17 14:55:
Citerar ICApåse:
Kort bakgrund: Har haft en del bekymmer i mitt liv, depression och även hamnat i en situation då jag och min familj levt under hot (lång historia och inget jag vill dela med mig utav, men man får passa sig för psykiskt instabila grannar..) vilket lett till att jag levt ganska isolerad och instängd. Detta har pågått i flera år. Men jag vill få ändring på mitt liv nu.
Låter otäckt. Jävla galningar det verkar finnas.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Låter otäckt. Jävla galningar det verkar finnas.


Tyvärr...

Som sagt, söker inte "sympati" från folk. Utan helt enkelt, regelrätta och nyttiga, tips från folk. Främst gällande kost. Alternativ osv, så man kan ta sig dit. Inte gå från "superdålig kost - supernyttig. Utan mer, en transition. Man tar lite i sänder. Aja.... Hjälp för god kost, bra lternativ för "goda/nyttiga" maträtter osv. Vore uppskattat.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Tittar just nu på GPA World Powerlifting Championships 2014

https://www.youtube.com/watch?v=C7rcO8mBzmQ#t=3351

Finns ingen magisk diet. Men lär dig så mycket som möjligt av näringslära om du vill bli elit, annars spelar det mindre roll. Psykisk och/eller fysisk press ökar förstås behovet av näring, men också känsligheten, det är en belastning att få i sig för mycket av något. Vad du behöver kan du ju försöka ta reda på. Ett sätt är att testa prestationsförmågan på träning, på olika dieter.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar mfw:
130 x 5 i bänken
http://youtu.be/zx68XHufbwE



Ser galet lätt ut. Samma tips som vanligt att bara köra på med progression och äta för att gå upp i vikt? Riktigt snyggt hur som helst.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Är på ett "24-timmarsgym" just nu, men kommer nog aldrig försöka bli "stor". Kör det mest för att ha nån slags motion på vinterhalvåret då det inte går att cykla.

Har inga vikter att skryta om, och kommer nog aldrig ha det. Så länge man är smal och snygg är jag nöjd. =D

Kör inga splits heller, vet inte om det är bra dock? Kör "allt" varannan dag som mest. Dvs. biceps, triceps, mage, rygg, ben osv. Enda jag märkt är att jag kan bli riktigt trött efter dryga timmen. =3
  • 0
Citerar Ree:
vet inte om det är bra dock?


Det spelar nog ingen roll vad du gör om du inte vill bli större. Smal blir man väldigt lätt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!