Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Jäkla rolig händelse idag på gymmet när en kille failade i knäböj och hans tjej skulle hjälpa till. Först började hon att lyfta bara i ena sidan, jag kollade och tänkte "OMG vad fan kommer nu hända? Vickar den?", men killen sa "Nej nej nej!" varpå hon slutade. Sen började hon att lyfta av en av vikterna vilket hade resulterat i en ännu galnare utgång. Som tur är(jävla synd egentligen, hade sett roligt ut) så var det en på andra sidan som hoppade in och hjälpte.


Det absolut dummaste i hela historien är att killen körde i en ställning så att han när som helst hade kunnat bara böja sig någon decimeter djupare så hade han varit fri.

Aja, alla kan ha en dålig dag på gymmet.
  • 0
Costae: Hahaha vafan, alltid kul när det händer lite speciella saker på gymmet, eller när man ser riktiga discogymmare
  • 0
Citerar razzor:
eller när man ser riktiga discogymmare


Vafan är det för fel på mig då!?


Skämt å sido, mycket disco på sistone. Men inget fel i det. Man får ju börja lugnt, särskilt när magen krånglar. Som den för övrigt nu har slutat med.

Funderar på att ta med tjejen till gymmet på söndag eller måndag. Trots det jag fick se idag. Vi kan köra lite ben och mage och sådär. Inte för tungt så att hon aldrig mer vill träna utan lättsamt och kul. Passar mig bra med, börja lugnt.



Angående bänken så har jag väl tappat lite under vilan och allt det där men jag gjorde fyror på 85 kg åtminstone. Lär komma igång rätt fort igen däremot.
  • 0
Costae: Syftar såklart på sådana som kör disco seriöst, och inte bara gör det för att dom inte kan köra ben
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Costae Cavea:
Det absolut dummaste i hela historien är att killen körde i en ställning så att han när som helst hade kunnat bara böja sig någon decimeter djupare så hade han varit fri.


Hahah, varför var det ingen som sa det då?

Citerar razzor:
Syftar såklart på sådana som kör disco seriöst


Det finns ett par sådana grabbar på mitt gym i 20-års åldern. De ser förjävliga ut, bara massa bröst och armar. Inga ben, och ingen rygg.
  • 0
Det bästa är de som enbart kör övre delen av varje rep och gungar samtidigt när de kör stångcurls. Eller folk som kör dips men bara gör en tredjedel av en riktig rep, och sedan fortsätter göra så fast med vikter.
"Gentlemen, we just seized an airfield. That was pretty fucking ninja!" - Brad "Iceman" Colbert
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar ica:
Hur många här ska till Sveriges starkaste man 2011?


Och delta?
  • 0
Citerar Felx:
Det finns ett par sådana grabbar på mitt gym i 20-års åldern. De ser förjävliga ut, bara massa bröst och armar. Inga ben, och ingen rygg.


Ser mer och mer giraffer på gymmet. Överallt för den delen. Ni vet dem människorna som har en rak kropp men där nackpartiet börjar så böjer det sig avsevärt.

Sjukt alltså, sträck på er för fan människor!

Längtar till måndag.. äntligen träning igen, woho! Idag blir det lite Lax tror jag, längesedan. Slänger på craime fraiche blandat med dill på laxen sen in i ugn.. det med kokt potatis och mer craime friache sås är gott som fan!
  • 0
Citerar Felx:
Hur mycket tar folket i benpress?


Har inte maxat på ett tag nu, men kör intervaller på 180x10x3 i alla fall så runt 220-240kg kanske.

Har en del på gymmet som inte heller kör ordentligt, dock så tränar jag i Scania's gym så det kan komma in vältränade unga män men även 50+ som kör rehab. Har hittills av någon anledning lagt märke till att syrianerna som kommer och träna faktiskt har smalast underdel, knappt någon benstyrka men de kör som fan på överkropp.

Såg i går en kille som inte hade ryggmuskler men massa bröst, det såg förjävligt ut.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Nizyo:
Idag blir det lite Lax tror jag, längesedan. Slänger på craime fraiche blandat med dill på laxen sen in i ugn.. det med kokt potatis och mer craime friache sås är gott som fan!


Offtopic: Låter riktigt gott. Skulle man kunna få recept?

Hur ser ni om de har ryggmuskler eller inte. Säger absolut inte emot er bara undrar. Kör de i linne/utan tröja eller syns det så väl?
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Hur ser ni om de har ryggmuskler eller inte. Säger absolut inte emot er bara undrar. Kör de i linne/utan tröja eller syns det så väl?


Har du inte sett en V-formad rygg någon gång?

Tillagt 2011-11-26 15:12:
Citerar Nizyo:
Citerar mmmaarcus:
Fairing Sloow Protein (kasein) + mjölk = mums <3


Testat chokladpudding? Gör det varje dag Gäller att hitta rätt mängd mjölk till rätt mängd kasein för att få den fast och goooooooood. Guds egen efterrätt.


Hur gör du för att få rätt konsistens på det?
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar razzor:
http://customer.hammerkit.qrodo.com/styrkelyft/index/30?eventid
=2043

SM i bänkpress pågår nu för er som inte visste


Tre... Trehundrafemjävlakilo?!?!
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Har du inte sett en V-formad rygg någon gång?


Det var därför jag undrade om de körde utan tröja. Vet hur en vältränad rygg ser ut men inte med tröjan på ;)
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Det var därför jag undrade om de körde utan tröja. Vet hur en vältränad rygg ser ut men inte med tröjan på ;)


Man ser ju formen ändå ;)
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Citerar mmmaarcus:Har du inte sett en V-formad rygg någon gång?

Det var därför jag undrade om de körde utan tröja. Vet hur en vältränad rygg ser ut men inte med tröjan på ;)


Ganska lätt att se när man är inne i det. Jag ser allt nu. Rygg kan man t.ex se i mitten partiet av ryggen med och hur t-shirten / linnet formar sig.

Citerar Horse_of_game:
Offtopic: Låter riktigt gott. Skulle man kunna få recept?


Det är gott som fasiken med. Väldigt simpelt.. Lax.. jag gör endast med färsk från fiskbil. Blanda creme fraiche med dill (majonäs med om man vill, skippar det idag för har inte tillräckligt med energi kvar och tbh käkar jag hellre lite polar bröd med ost), blanda det och smeta på över laxen. In i ugnen på typ 200* lr ngt. Koka potatis och anv samma sås vid sidan om. Jag brukar smeta sås över alla potatis, så mkt de bara går.

Sen slänger du i dig maten och blir besviken att den tog slut för det var så jäkla gott

Citerar mmmaarcus:
Hur gör du för att få rätt konsistens på det?


Provade mig fram. Kör just nu med ett annat kasein som kostade typ 30kr mindre per paket. Samma innehåll mer lr mindre men detta är chocolate almond.

Hursom, just nu är det 170g mjölk på 30g pulver, 180g mjölk på 40g typ.
Minns att det var lite mer mjölk på 30g pulver @faring lr vare hette. Bara att ta 170g mjölk och lägga till 10g åt gången.

Min blir krämig sen ställer jag den bara i frysen / kylskåpet. Alltid i frysen innan jag äter dock så att jag kan hälla på mjölk utan att de bryter igenom hehe Blir fast och gott som fan. Älskar!
  • 0
  • ica
  • ica
Citerar Felx:
Citerar ica:
Hur många här ska till Sveriges starkaste man 2011?


Och delta?


Haha! Ja, eller bara titta på går ju också bra! En vecka kvar nu bara!
Hälsa din syster tack för senast!
  • 0
Väger 75 kilo nu, börjar bli en bra vikt för mig. Växer inte på längden i alla fall! En förbättring sen i somras då jag vägde runt 72-73. Mer muskler, mindre fett då den här säsongen har varit mycket påfrestande. Grundträningsperiod ftw.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Så, vad tar alla i "de tre stora?"
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar pBEAR:
Så, vad tar alla i "de tre stora?"


Inte maxat sedan i vintras, men kan ju alltid skriva vad jag klarar ett vanligt pass.

Bänkpress: 8 reps á 70 kg
Knäböj: 8 reps á 112,5 kg
Marklyft: 5 reps á 127,5 kg

Vad tar du själv?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Bänkpress: 85 kg sist jag prövade, tar nog några kilon mer nu.

Knäböj har jag aldrig maxat i: men tränade med 130 kg sist, fast det var i en ställning. Med stång skulle jag säkert bara orka något runt 100 kg.

Marklyft har jag pinsamt nog undvikit... (ska börja träna i mark nästa vecka)



För övrigt så är jag ny i tråden. Jag kommer säkerligen posta här ganska ofta.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar pBEAR:
För övrigt så är jag ny i tråden. Jag kommer säkerligen posta här ganska ofta.


Trevligt! Du får gärna posta lite dagsformsbilder/längd/vikt/träningshistoria.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Bänkpress: 8 reps á 70 kg
Knäböj: 8 reps á 112,5 kg
Marklyft: 5 reps á 127,5 kg

Vad tar du själv?


Endast ett set då eller tre set?
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Bankar:
Endast ett set då eller tre set?


Såhär gick det under denna veckas pass i alla fall:

Bänkpress: 8-6-5
Knäböj: 8-7-7
Marklyft: 5-5-4
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!