Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Black Metal tråden!


Fjällhammer: ja nu när gayniac är ute ur bilden och attilla tillbaka i mayhem kan det ju nästan inte dåligt. Får man hoppas iaf .
Blasphmer sa att den nya skivan låter som en blandning av Deathcrush och wolf lair abyss.
Ge mig den nu xD
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Det måste nog vara den bästa blandningen isåfall =O.
Wolf Lair är klart deras bästa album. Herregud vad jag längtar.

Sen vill jag även att Carpathian Forest ska komma med nytt album, deras förra kom ju inte för alls så längesedan, men vad bra det är, precis som alla deras andra skivor.
Awesome, awesome to the max
  • 0
Det känns som att 2007 blir ett år med bra skivsläpp xD
Mayhem
Carpathian Forest
Dimmu borgir
Nattefrost osv
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Holmfrid: Så det ska alltså komma ett nytt Carpathian Forest album. =O
Det ska bli extra fint med Dimmu Borgir då den nya versionen av Stormblåst var gudomlig.
Sen har jag knappt hört nåt med Nattefrost. =/
Awesome, awesome to the max
  • 0
Ja jag förstår inte varför att gnäller på nyinspelningen av stormblåst : O.
Den är ju hur mäktigt som helst.
Herr nattefrost sa iaf i en interjuv att Carpathian forest ska försöka få sin nya skiva släppt i år.

Och Dimmus nya kommer till europa 8 maj och heter "In sorte diaboli" xD aahhh.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Mycket att se fram emot detta år med andra ord då.

Har du skaffat dig Windir - Sognametal dvdn än? =O
Om icke så säger jag, köööööp! Den perfekta live spelningen.
Awesome, awesome to the max
  • 0
Nej jag har ju inte det >_< alltid när jag ska beställa den så fallar jag för en Carpathian forest eller Bathory vinyl.
Men jag ska ha den xD
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Holmfrid: Men då xD. Nu får du dra dig i kragen och köpa dvdn =D.
Valvfars bror som är med och sjunger är verkligen hur stor som helst. Biffigare person får man leta efter, det sjuka är att han låter exakt som Valfar.
Det är ganska underhållande när han ska headbanga, han ser ut som en trött kyckling, kroppsbyggare är inte gjorda för sånt xD.

Dock är han bara med 2 låtar, sen sjunger Sture dom resterande, det gör även han väldigt bra.

Sen finns det med en massa fint extramaterial från gamla live spelningar. Kvaliten på dom är inte så jätte bra men det är helt klart sevärt.

Sen är det även "bakom kulisserna" där dom själva (med valfar) filmar. Mycket underhållande.
Awesome, awesome to the max
  • 0
Jo jag måste fan ha den =D

Tillagt 2006-12-21 18:32:
Det är ju så många DVD filmer jag vill ha xD
Carpathian forests
Dimmu borgirs
Windirs
Marduks

Ge mig !
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Hade ingen aning att Carpathian forest hade en dvd, måste köpas på momangen. Har dock sett ett klipp där en halvnaken fet tant dansar runt med Cropse Paint, underhållande och vidrigt.
Har Dimmu Borgir en riktig live dvd eller menar du den som följer med Storm Blåst?

Sen varnar jag dig för att skaffa dvdn som följer med The Crown - Crowned unholy, förklara mitt hat mot den lite högre upp.^^

Sen skulle man ju allt vilja se nåt med Sportlov, det hade varit mäktigt. Dock har jag svårt att tro att dom har nån dvd.
Awesome, awesome to the max
  • 0
Mm, har också svårt att tro det, Btw, Fjällis, var det inte din brorsa som hade skådat Sportlov Live?
  • 0
Ja det min bror. Han såg dom i Dalarna under deras sista spelning. Riktigt orättvist xD
Sen har han även sett Mayhem, som tur var köpte han en Mayhem tröja till mig. Mycket vacker är den.
Awesome, awesome to the max
  • 0
Haha, ok hur ser den ut? jag har en med bara loggan, den är också vacker...
  • 0
Samma här. Bara logga. Orkar inte gå runt med en tavla på ryggen eller magen. Räcker helt klart med loggan, och mayhems är ju grymt snygg. =D
Awesome, awesome to the max
  • 0
Fjällhammer: Japps, Carpathians "We´re going to hollywood" DVD verkar riktigt bra xD har också sett de där klippet när feta nakna tanter springer omkring på scenen.
Och ja dimmu borgir har släppt en fet live DVD, den är riktigt underhållande.
Speciellt när shagrath går omkring med en kamera och filmar deras supande.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
the crown med låten satanist är grymm.. så nu vet ni
Raise your fists and walk around, just don't take what you need.
  • 0
Holmfrid: Hahaha låter underbart från båda banden. Ett måste att kolla upp då =D

Claude: Den är riktigt bra ja, men hört Crowned in Terror eller Death is the Hunter? =O
Awesome, awesome to the max
  • 0
Mmh, Carpathian Forest är bra, vad tycker ni om Finntroll då?

Jag vet att Fjällis gillar de, men ni andra då? xD
  • 0
Jag tycker albumet Jaktens tid är jävligt bra xD dock så tyckte jag inte att deras senaste albumt var så bra.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Själv så tycker jag att det är alldeles för mycket stil i Svartmetallen. Finns det något svartmetall band som ser ut som vanliga svenssons eller? De måste verkligen se likada ut allihop! Sen börjar hela satan och antikrist konceptet bli ganska tröttsamt. Synd bara att många bara inte fattar att det är en image.
  • 0
Sen börjar hela satan och antikrist konceptet bli ganska tröttsamt. Synd bara att många bara inte fattar att det är en image.

Det beror väl vilket band du menar.

Homfrid: Jaktens tid och Midnattens widunder är helt klart deras bästa album, har inte riktigt varit samma sak efter dom två.
Awesome, awesome to the max
  • 0
Någon här som har hört Ljå? xD
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Det beror väl vilket band du menar.

Jag menar svartmetall i helhet. Själva grunden med svartmetall är ju att det ska handla om satan och hur häftig han är. Lyssnade mycket på svartmetall förr i tiden, fast efter några år och inga fönyanden så tycker jag att det blir tröttsamt. Men det är mer en smaksak=)
  • 0
Det låter som du varit insnöad på enbart poser Black. Ta Emperor som exempel, deras musik är under och har har inga texter om att satan är "cool".
Skit band som Cradle of Filth påminner om din beskrivning.
Lyssna på nåt från Mayhem, Emperor eller Satyricon. Det är bra allvarliga band.
När man vill ha bra Black Metal ska det vara norsk sådan, dom är gudarna över hela den stilen.

Btw, nån som hört Emperors Emperial Live Ceremony? Underbar.

Holmfrid: Det har jag Icke, bra antar jag?^^
Awesome, awesome to the max
  • 0
Fjällhammer: Hell yes =O Emperors live skiva är störtbra xD
I am the black wizard xD så jävla grym.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!