Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

TOOL!


Kan inte säga att jag är ett jätte fan av Tool. Men jag diggar några låtar.
Har deras Ænema platta och den spelas då och då. Stinkfist är min favoritlåt.

Jag och polaren satt och checka igenom deras muskvideos när vi va höga som hus.
Fan vilken tripp man fick. x)
Lite tråkigt bara att Maynard står i bakgrunden och sjunger live.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Vilken Toollåt har ni lyssnat på mest enligt Last Fm?

Tillagt 2013-03-02 13:06:
Låtarna från AEnima är låtarna som syns på LastFM bl.a. Stinkfist och Eulogy.
Rihanna <3
  • 0
Tror jag har hört Vicarious och The Pot mest. Eller kanske Rosetta Stoned, vilket driv det är i den.
  • 0
Undertow har endel bra låtar.
Rihanna <3
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Williamo:
Jag och polaren satt och checka igenom deras muskvideos när vi va höga som hus.
Fan vilken tripp man fick. x)


Det där var ju en rätt töntig och opassande kommentar dock.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Citerar Williamo:Jag och polaren satt och checka igenom deras muskvideos när vi va höga som hus.
Fan vilken tripp man fick. x)

Det där var ju en rätt töntig och opassande kommentar dock.

Dårå? Det är väll inte så konstigt eller? Jag menar, det är trots allt en ganska psykedelisk musik? Ser inte varför det skulle vara opassande.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Williamo:
Dårå? Det är väll inte så konstigt eller? Jag menar, det är trots allt en ganska psykedelisk musik? Ser inte varför det skulle vara opassande.


Man kan fortfarande diskutera musiken utan att skylta med sina drogvanor (;
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
The Grudge eller Stinkfist tror jag.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Ser fram emot nästa platta. We're getting there.
  • 0
Citerar kraz:
Man kan fortfarande diskutera musiken utan att skylta med sina drogvanor (;

Mm. Fick en varning så jag får väl lära mig av mina misstag.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Ænima är nog min favoritskiva numer. Älskar varenda låt.

Citerar Scalpz:
Ser fram emot nästa platta. We're getting there.


Känns som om den aldrig kommer att bli färdig.
  • 0
Citerar Lurkman:
Känns som om den aldrig kommer att bli färdig.

Enligt Maynard har de inga låtar alls, medan Danny säger att den kommer att släppas i år. Vem ska man tro på?;)
  • 0
Citerar PsychicWars:
Enligt Maynard har de inga låtar alls, medan Danny säger att den kommer att släppas i år. Vem ska man tro på?;)


Det kan man fråga sig. Men Maynard verkar vara en ganska jobbig kollega.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Citerar Lurkman:Känns som om den aldrig kommer att bli färdig.
Enligt Maynard har de inga låtar alls, medan Danny säger att den kommer att släppas i år. Vem ska man tro på?;)


Tror jag såg 2009 en nyhet om att de arbetade på ett nytt album och så har det sedan fortsatt varje år med små hintar om att det kommer, men fortfarande inget konkret.

Och även om jag skulle kunna ge min högra pungkula för ett nytt album, så hoppas jag innerligt att ifall nu motivationen inte finns där och de inte har något vettigt att framföra så är det bättre att låta bandet vila i fred.
  • 0
Det "kommande" albumet konfunderar mig. Jag såg filmen Blood Into Wine för några år sedan och -- jag parafraserar bara nu, men -- jag vill minnas att Keenan sa ngt i stil med:

Citerar Maynard James Keenan:
"Jag kan bara skriva riktigt bra texter om jag mår dåligt. Och just nu mår jag ganska bra."

Å andra sidan förstår jag inte varför flera medlemmar skulle hypa ett luftslott. Ett nytt album bör rimligtvis vara på väg.
  • 0
Tänka sig, här sitter man ännu och väntar, mer än två år efter att man först skrev i denna tråd efter att ha läst nyheten om den kommande skivan.
  • 0
Nu får dem faktiskt pallra sig till Sverige snart (samt släppa nya skivan)
It Can't Rain All the Time
  • 0
När man såg denna tråden blev man ju bara sugen på att köra ett TOOL-marathon nu. AEnima tycker jag är deras bästa skiva sedan kommer 10.000 Days och Lateralus på tredjeplats, men AEnima är alltid etta.
  • 0
Ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte nämnvärt om att se Tool live längre. Det har varit lite av en dröm under ett flertal år, men ska utan vidare erkänna att intresset svalnat. Deras skivor är fortfarande helt magiska, men av vad jag sett på enstaka youtube-klipp så verkar de vara helt tafatta live. Angående den nya "skivan" så har det väl bekfräftats 900 gånger att det skrivs på nytt material, men inget officiellt uttalande har gjorts från bandet. Känns som skivan lika gärna kan släppas imorgon såvitt vi vet.

Om tex Sweden Rock (de har ju ett erkänt bra rykte internationellt) krossar spargrisen och bokar Tool till någon upplaga så kommer jag självfallet se dem ifall jag befinner mig på festivalen i fråga. Däremot får de gärna sätta upp en ordentlig speltid på minst en och en halv timme och faktiskt visa att de vill framföra sin musik live...
It Can't Rain All the Time
  • 0
Tool måste vara ett lat band som tar så lång tid mellan varje album. Bra band men mycket långsamma är dem. Det drar ner bandets värde.
  • 0
Citerar Misternice:
Tool måste vara ett lat band som tar så lång tid mellan varje album. Bra band men mycket långsamma är dem. Det drar ner bandets värde.

Skivbolagsstrul ala grande + vintillverkning har gjort att det tagit 11 år att göra nya skivan. Det ökar bara bandets värde i mina ögon.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Började lördagen med kaffe och Tool. The Grudge har världens kanske bästa outro i en låt med det galna och dramatiska trumpiskandet, de cymbalerna var med om en del. Lateralus, Stinkfist, Intolerance, Right In Two, det går att hålla på hur länge som helst då bandets låtskatt fortfarande slår det mesta. När den nya skivan väl anländer är det väl bara att krypa till korset igen..

Petter, om jag inte missminner mig såg du Tool på Metaltown 2006? Hur var spelningen?
It Can't Rain All the Time
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!