Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hockeytråden


Citerar Rockstar1:
Ehh, Crosby klagar fan aldrig.


Vilken sten har du levt under de senaste åren?

Citerar Rockstar1:
Tycker nattens match visade vilket dåligt lag Flyers faktiskt är. Penguins kommer vända detta och vinna hela Stanley Cup, 10-3 säger allt.


Nope. Flyers offense är den bästa i ligan, man kan inte ha en bra match varje kväll. Att göra så många mål på Fleury som har gjorts, gentemot de som Flyers erkänt svaga målvakter släppt in är bra mycket mer beundransvärt. Penguins är på väg ut, med all rätt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Nu laddar vi inför nästa säsong då. Då ska guldet hem till Karlstad igen. Det har varit borta alldeles för många timmar nu.
Hard work has a future payoff. Laziness pays off now.
  • 0
Detroit ute... Ser bättre ut inför vm ;)
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar fbk_fbk:
Detroit ute... Ser bättre ut inför vm ;)


Inte så otippat med tanke på motståndarna. Synd tycker jag, ser hellre en massa svenskar kvar i NHL än i VM. Slentrianturnering som känns lika B varje år.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Flyers måste känna sig riktigt stolta över att ta sig vidare med hjälp av domarna och fult spel. Bara att gratulera bönderna antar ja...
"Ska du ha Browwerhood eller?" - G
  • 0
Citerar Rockstar1:
Flyers måste känna sig riktigt stolta över att ta sig vidare med hjälp av domarna och fult spel. Bara att gratulera bönderna antar ja...


Måste det alltid vara domarens fel? Eller är det bara så att Flyers spelade enligt reglerna? Tror du syftar nog på Giroux's tackling på Crosby i början, vilken var helt enligt reglerna.
  • 0
Capitals vinner sista mot Bruins.

Jag gillar inte Flyers och Bruins
Evil Is Back
  • 0
Citerar Rockstar1:
Flyers måste känna sig riktigt stolta över att ta sig vidare med hjälp av domarna och fult spel. Bara att gratulera bönderna antar ja...


Dude, Penguins sög. Flyers körde över dem.

Citerar HellSpawn:
Capitals vinner sista mot Bruins.


Hoppas på det, har dock tippat Bruins vidare i den matchserien.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Silfverberg spelar ikväll. Ballt.
  • 0
Citerar Christofer Olsson:
Silfverberg spelar ikväll. Ballt.


Hoppas det stämmer, har än så länge inte läst en bekräftelse där tränaren säger det rakt ut.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Zetterberg är klar för VM och Crosby tackade nej.
  • 0
KronwallofPain! Nu blev VM genast intressantare!

Fatta om Karlsson kommer också
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Första rundan klar! Kommande matchserier ser ut såhär:

LAK-STL
NSH-PHX
WSH-NYR
NJD-PHI

Av dessa åtta lag hade jag tippat fem vidare, lite besviken på mig själv, men trots det glad över vilka lag som gått vidare i stort. Synd att Detroit och Vancouver åkt ut, sett med svenska ögon, men glad över att Washington slog ut Boston som jag ogillar. Tippar nu som följer:

LAK-STL - Blues vidare. Kings är bra, men gick vidare på att Canucks sög snarare än att de var bättre (vilket de iofs var). Med en stabil Quick så blir det här en serie om sju matcher, annars så avgör Blues tidigare.

NSH-PHX - Svårt. Trodde faktiskt att Chicago hade mer att komma med, men men. Tror här på Nashville, laget har sett mer stabilt ut genom hela grundserien. Och slår man ut Detroit på sättet som man gjorde så ska Phoenix inte vara för svårt.

WSH-NYR - Wohoo! Bästa fighten i slutspelet hittills. Ett rivigt, snabbt och oberäkneligt lag, mot ett lag med ligans högsta lägstanivå som spelar med en defensiv grund och därifrån pushar framåt. Kommer bli underhållande. Rangers ska bara vinna det här, stänger man ner Washingtons förstakedja så ska saken vara biff.

NJD-PHI - Grattis till Devils, stort att slå ut Florida på deras hemmaplan. Men att slå ut Phillies är inte rimligt. Jag har ju trots allt tippat dem som totalvinnare.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Oerhört tråkigt slutspel i år. Barta gudsförgätna lag vidare i väst.
  • 0
Citerar Christofer Olsson:
Oerhört tråkigt slutspel i år. Barta gudsförgätna lag vidare i väst.


I stort tycker jag det är okej än så länge, men du har rätt i att väst är lite smågrått. Phoenix är ett av de, för mig, mest intetsägande lagen i ligan. Blues gillar man lite för deras svenskar, men annars är det tomt. Hoppas på Nashville i väst, men det är helt klart öst som är intressant. WSH-NYR kommer bli grym!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Christofer Olsson:
Oerhört tråkigt slutspel i år. Barta gudsförgätna lag vidare i väst.


Eller hur, suger utan Pens.

Citerar torbli79:
NJD-PHI - Grattis till Devils, stort att slå ut Florida på deras hemmaplan. Men att slå ut Phillies är inte rimligt. Jag har ju trots allt tippat dem som totalvinnare.


Dream on.
"Ska du ha Browwerhood eller?" - G
  • 0
Citerar torbli79:
Första rundan klar! Kommande matchserier ser ut såhär:

LAK-STL
NSH-PHX
WSH-NYR
NJD-PHI

Av dessa åtta lag hade jag tippat fem vidare, lite besviken på mig själv, men trots det glad över vilka lag som gått vidare i stort. Synd att Detroit och Vancouver åkt ut, sett med svenska ögon, men glad över att Washington slog ut Boston som jag ogillar. Tippar nu som följer:

LAK-STL - Blues vidare. Kings är bra, men gick vidare på att Canucks sög snarare än att de var bättre (vilket de iofs var). Med en stabil Quick så blir det här en serie om sju matcher, annars så avgör Blues tidigare.

NSH-PHX - Svårt. Trodde faktiskt att Chicago hade mer att komma med, men men. Tror här på Nashville, laget har sett mer stabilt ut genom hela grundserien. Och slår man ut Detroit på sättet som man gjorde så ska Phoenix inte vara för svårt.

WSH-NYR - Wohoo! Bästa fighten i slutspelet hittills. Ett rivigt, snabbt och oberäkneligt lag, mot ett lag med ligans högsta lägstanivå som spelar med en defensiv grund och därifrån pushar framåt. Kommer bli underhållande. Rangers ska bara vinna det här, stänger man ner Washingtons förstakedja så ska saken vara biff.

NJD-PHI - Grattis till Devils, stort att slå ut Florida på deras hemmaplan. Men att slå ut Phillies är inte rimligt. Jag har ju trots allt tippat dem som totalvinnare.


Inte mycket att anmärka på här tycker jag. Solklart rakt igenom, skulle i så fall vara Kings-Blues. Skulle jag verkligen satsa pengar på det hade jag nog med sagt Blues, men jag kommer samtidigt inte bli överraskad om Kings tar det.
Hard work has a future payoff. Laziness pays off now.
  • 0
Tycker att Brynäs var grymma!
  • 0
Citerar Rockstar1:
Dream on.


Spöade ju skiten ur Pengiuns, visserligen inte så svårt men ändå...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Spöade ju skiten ur Pengiuns, visserligen inte så svårt men ändå...


Inte så svårt då dom hade domarna på sin sida nästan hela tiden. Pens vann stort de matcher som domarna var någorlunda rättvisa.
"Ska du ha Browwerhood eller?" - G
  • 0
Citerar Rockstar1:
Inte så svårt då dom hade domarna på sin sida nästan hela tiden. Pens vann stort de matcher som domarna var någorlunda rättvisa.


Seriöst... Penguins hade inget att komma med, handlar inte om något annat. När storstjärnorna inte levererar när det behövs som mest säger allt, vilket för Philly var helt tvärtom. Bra hockey spöar dålig hockey, simpelt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar Rockstar1:
Inte så svårt då dom hade domarna på sin sida nästan hela tiden. Pens vann stort de matcher som domarna var någorlunda rättvisa.


Seriöst... Penguins hade inget att komma med, handlar inte om något annat. När storstjärnorna inte levererar när det behövs som mest säger allt, vilket för Philly var helt tvärtom. Bra hockey spöar dålig hockey, simpelt.


Vänta nu, kanske har missat vad ni har snackat om, men sa du just att Philly hade domarn på sin sida? Haha...

Tillagt 2012-04-28 17:20:
Citerar Christofer Olsson:
Oerhört tråkigt slutspel i år. Barta gudsförgätna lag vidare i väst.


Kan väl hålla med till viss del men matchserien mellan Philadelphia och Pittsburgh var ju helt magisk! Synd bara att dem skulle möta varandra så tidigt, hade blivit en grym conference final!
  • 0
Citerar Christofer Olsson:
Oerhört tråkigt slutspel i år. Barta gudsförgätna lag vidare i väst.

Håller verkligen inte med och antar att du inte såg Phoenix Nashville igår, en riktigt underhållande match och måste säga att Phoenix är riktigt underskattade. Taggar nu inför den förmodligen bästa serien Rangers mot Washington. Tror Rangers vinner efter 6 matcher men de har verkligen ett svårt motstånd, borde bli lättare än Ottawa dock.
  • 0
Jag håller lite med Christofer, måste jag säga. I det stora hela har det varit ett ganska lamt hockey-år. SM-slutspelet var inte heller lika bra som i fjol. Får hoppas på att det tar sig nu mot slutet.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!