Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hockeytråden


Citerar Rockstar1:
Skojar du?

Varför skulle jag? Alltid lika underhållande att se råttan plocka puckar ur nätet.

Sedan ska jag inte påstå att jag "hejade" på Svärjje under turneringen, utan hoppades bara på uselt spel och många insläppta puckar med fasth mellan stolparna. Såg dessutom inte kvällens match. Ryssmatchen däremot, ren njutning.
  • 0
Citerar Geezer:
Citerar Rockstar1:

Såg dessutom inte kvällens match.


Då ska du väl inte uttrycka dig om att han läckte? De målen som gjordes under kvartsfinalen är i princip omöjliga att rädda.
Med det försvaret Sverige hade idag hade det inte spelat någon större roll vilken målvakt som stog.
  • 0
Citerar andersson93:
Då ska du väl inte uttrycka dig om att han läckte?

Hur svårt ska det vara? Det är kul när råttan släpper in puckar bakom sig, oavsett hur det nu än gick till.

Inga puckar är omöjliga. Så små är inte målvakterna, och så stora är inte målen.
  • 0
Citerar Geezer:
Hur svårt ska det vara? Det är kul när råttan släpper in puckar bakom sig, oavsett hur det nu än gick till.


Retard? Bitter Djurgårdare?
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar fbk_fbk:
Retard?

Vad fan yrar du om?

VM i hockey har för mig samma status som Sweden Hockey Games, om den turneringen nu ens finns kvar längre. Med andra ord jävligt långt ner på min lista.
  • 0
Citerar axelsteel:
Rätta mig om jag har fel, men Sveriges förlust i kvarten kan bero på att de tog ut guldet i förväg. Strax innan VM började så sa svenska kommentatorerna samt de flesta spelarna att de skulle ta guld. Med den inställningen kan man ju slappa sig fram, spela sina matcher, ta det lugnt. Sverige hade ju trots allt 16 nhl-proffs. Det skulle bli en barnlek, men just att de tog ut segern, samt guldet i förväg, kan ha varit deras misstag.


Håller helt med. Ifjol hade vi inte nära på lika många NHL-proffs och då gick vi ju som sagt till final. Känns som att det är lagom med ett par proffs som kan leda laget men med för många så blir det plötsligt för många ledare, för många individualister och för höga ambitioner.

Tillagt 2012-05-18 13:45:
Citerar Rockstar1:
Citerar Geezer:

Härligt att se fasth läcka i målet under VM. Turneringens behållning.


Skojar du?

Inte många som skulle gjort sådana tunga räddningar som Fasth faktiskt gjort under detta VM. Visst, han tabbade sig ett par gånger men att bara skylla på Fasth är jäkligt illa. Sverige hade redan från början ett tveksamt försvar som alltför många gånger slarvade och gav motståndarna kontringschanser och öppna lägen. Senaste matchen nu mot Tjeckien så kan jag hålla med om att Fasth borde hållt pucken i slutet, men det var ändå det bristande försvaret som gjorde att Sverige förlorade idag.


Att Sveriges försvar var uselt råder det inga tvivel om men Fasth gjorde trots det ingen bra turnering. Att alltid skylla på backarna funkar inte längre. Dags att leta efter en ny målvakt istället. Eller ge Enroth chansen.
Idag är en helt vanlig dag
  • 0
Citerar Geezer:
VM i hockey har för mig samma status som Sweden Hockey Games, om den turneringen nu ens finns kvar längre. Med andra ord jävligt långt ner på min lista.


Inget hockeyintresse alltså? Vad gör du då här inne?

Citerar Herr Roos:
Eller ge Enroth chansen.


Aldrig! Han hade läckt som ett såll den här kvartsfinalen.
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar fbk_fbk:
Inget hockeyintresse alltså? Vad gör du då här inne?

Bara för att man inte sitter och runkar sig trött till bilden av några avdankade lirare i gulblåa tröjor så betyder det inte att ishockeyintresset saknas. Började se och själv lira lite under 90-talet, så ta det lite lugnt lilla du.
  • 0
Citerar Geezer:
Bara för att man inte sitter och runkar sig trött till bilden av några avdankade lirare i gulblåa tröjor så betyder det inte att ishockeyintresset saknas. Började se och själv lira lite under 90-talet, så ta det lite lugnt lilla du.


Hockeyintresset lär inte vara allt för stort om man inte gillar att se världens bästa hockeyspelare lira, tjocka du..
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar fbk_fbk:
Hockeyintresset lär inte vara allt för stort om man inte gillar att se världens bästa hockeyspelare lira, tjocka du..

Är du verkligen såhär korkad vanligtvis, eller låtsas du nu bara?

Får ana att du även endast ser filmer belönade med Oscarsstatyetter och lyssnar på album av prisbelönta artister. Och varför följa fbk, ni är ju inte bäst? Eller väljer du kanske färger beroende på hur tabellen ser ut för dagen?
  • 0
Citerar Geezer:
Får ana att du även endast ser filmer belönade med Oscarsstatyetter och lyssnar på album av prisbelönta artister


Väldigt konstig jämförelse... Folk kan ha olika filmsmak men det går inte att förneka att Malkin, karlsson, zetterberg och Pavel D är några av världens bästa spelare.

Citerar Geezer:
Och varför följa fbk, ni är ju inte bäst? Eller väljer du kanske färger beroende på hur tabellen ser ut för dagen?


Är du så korkad att du säger emot dig själv här? Jag följer dem för att jag är uppväxt med det och jag skulle aldrig kunna byta lag, det är alltid oavsett som gäller.
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar fbk_fbk:
Väldigt konstig jämförelse... Folk kan ha olika filmsmak men det går inte att förneka att Malkin, karlsson, zetterberg och Pavel D är några av världens bästa spelare.

Då kan man väl även ha annan smak vad gäller hockeyn man gillar att se, inte sant?

Jag struntar helt i om spelarna råkar vara "världens bästa", kunde vara universums bästa, hade inte gjort mig mer intresserad för det. Dock får nhl gärna falla ihop likt ett korthus.

Citerar fbk_fbk:
Jag följer dem för att jag är uppväxt med det och jag skulle aldrig kunna byta lag, det är alltid oavsett som gäller.

Nyss var det ju så viktigt att se "världens bästa" lira för att vara hockeyintresserad, så du hade alltså inte valt en relativt betydelselös landslagsmatch före en match med färjestad?
  • 0
Citerar Geezer:
Då kan man väl även ha annan smak vad gäller hockeyn man gillar att se, inte sant?


Jarå fortsätt du att kolla på division 1 om det är det du anser roligare.


Citerar Geezer:
Nyss var det ju så viktigt att se "världens bästa" lira för att vara hockeyintresserad, så du hade alltså inte valt en relativt betydelselös landslagsmatch före en match med färjestad?


Behöver inte välja eftersom de aldrig spelar samma dag
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Nu får Finland banne mig ta ett brons i alla fall! Go go go.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Nu får Finland banne mig ta ett brons i alla fall! Go go go.


Tjeckien ser tyvärr lite för starka ut..
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Det är snarare Finland som inte kommit igång. Det enda de gör är att slarva och fumla med pucken. ;/
  • 0
  • kraz
  • kraz
Finland var ju sega som fil, tråkigt! Bra att de kom igång mot slutet men vafan, de hade två powerplay och massvis med chanser och lyckades inte sätta något...
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Bra att Finland förlora så man slipper alla malliga finnar (och delvis svenskar) som härjade förra året.
"Ska du ha Browwerhood eller?" - G
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Rockstar1:
Bra att Finland förlora så man slipper alla malliga finnar (och delvis svenskar) som härjade förra året.


Jamen vafan, 6-1 i en VM final.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Jamen vafan, 6-1 i en VM final.


2-6 (?) i en vm-semi på hemmaplan är fan värre ;P
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar fbk_fbk:
2-6 (?) i en vm-semi på hemmaplan är fan värre ;P


Hur är det värre? Sverige förlorade ju med lika många mål när de spelade mot Ryssland dessutom.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Hur är det värre? Sverige förlorade ju med lika många mål när de spelade mot Ryssland dessutom.


Gruppspelsmatcherna är ganska betydelselösa. Det märkes defentivt för Finland när de blev totalt krossade av USA.
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Har Brown någon som helst chans att vinna Conn Smythe, eller är det Quick för hela slanten? Förutsatt att LA vinner, såklart.
  • 0
Giroux på omslaget till NHL 13! Rättvisa!
God is a concept by which we measure our pain
  • 0
Grattpis till Hank för Vezina, han gjorde en bra säsong och bar Rangers långt in i slutspelet. Hoppas laget kommer längre nästa år.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!