Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hockeytråden


Mina kvalserienerver står utanför kroppen just nu. Hoppas Leksand vinner ikväll, men Rögle borta är svårt.
Cum cetera fallunt, ludere mortuus
  • 0
Trevligt att Foppa kommenterar Flyers-Jets ikväll.
Svenskarna följer tydligen en klubb som heter Zlatan.
  • 0
Fan vad illa Bryzgalov betedde sig mot Mason, gäspar och låtsas sova när han kom till bänken. Som att det vore Masons fel att han blev utbytt.
Svenskarna följer tydligen en klubb som heter Zlatan.
  • 0
Har sett väldigt (läs: fruktansvärt) mycket NHL den senaste månaden, har några korta tankar jag tänkte dela med mig av:

• Bruce Boudreau är en av ligans bästa coacher (om inte den bästa). Gjorde ett undermåligt Capitals slagkraftigt tidigare, och har denna säsong omedelbart höjt Ducks till skyarna. Gubben är grym!

• Lundqvist har verkligen kommit igång! Starten på säsongen var ingen höjdare, men han visar nu varför han vann Vezina förra året. Innan alla trades så hade Rangers ett USELT anfall, alla poäng som kom in var tack vare Lundqvist.

• Galna trades! Jagr, Forsberg, Bishop, Iginla etc etc! Har varit väldigt underhållande, och i många fall givande för lagen som tradade (Lightnings, Rangers).

• Svenska målvakter: Lundqvist grym, som sagt. Lehner riktigt grym, nu med Bishop borta och skadedrabbade kamrater så ser det bra ut. Markström har fått chansen tack vare skador, men inte riktigt övertygad ännu. Svajig start, har dock blivit bättre och bättre. Lindbäck tog inte chansen. Slapp stå bakom Rinne, kunde blivit förstemålvakt, men spelade kasst, liksom Garon. Sedan blev Lindbäck skadad och Bishop anlände. Synd. Enroth, well, inte mycket speltid. Hedberg, well, mycket speltid! Stabil som vanligt, förutom en period i hans 12 matchers streak där han släppte typ allt.

• Crosby skadad igen. Tråkigt för sporten, yey för alla som avskyr honom.

• Kanadensiska lag till slutspel. Wohoo!

• Bästa svenskar som inte är målvakter? Zetterberg (styr Detroit, som dessvärre går dåligt), Bäckström (fri från skadebekymmer, Ovi vaknar), Hagelin (kämpar 110 % alltid, varje match), Sedinarna (förklaring överflödig).

• Slutspelet? Who knows?! Kort säsong och allt kan hända. Islanders har för fan en bra chans!

Bra säsong än så länge, det här blir bara bättre och bättre!

Tillagt 2013-04-07 23:34:
Oh, glömde en sak: COLUMBUS! Vilken vändning! Mycket tack vare en viss Bobrovsky - #1 Cop on the Force!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
• Slutspelet? Who knows?! Kort säsong och allt kan hända. Islanders har för fan en bra chans!


Citerar torbli79:
En halv säsong, om än hektisk, gynnar lag som inte alltid orkar hela vägen in i kaklet. Vi kan nog få se några oväntade lag komma till slutspel. Förutom Islanders då.

För tidigt för att tippa dock. Är lite känsla av pre-season. Länge sedan lagen spelade, vissa spelare har lirat i andra ligor, vissa inte. Ge det 7-10 omgångar så kanske man kan börja se en trend. Förutom för Islanders då, där vet vi alla redan hur det kommer gå.



Intressant säsong, minst sagt.
Svenskarna följer tydligen en klubb som heter Zlatan.
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe Xx:
Islanders


Haha, jag visste att någon skulle minnas! Men det är inte spikat än, Islanders kan fortfarande torska! Bra för deras franchise om det blir slutspel dock.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Brukar ni aldrig betta på NHL ?
http://nhlbettingblog.se/
  • 0
Citerar jonathannnn:
Brukar ni aldrig betta på NHL ?

Har bettat en del... Är bara kul att betta på slutspelshockey, though. Tycker jag.
  • 0
Okej trevligt. Tänkte för er som gillar att betta så har jag haft en blogg om NHL ett tag där det gått riktigt bra. Ligger på över 40 units Vore kul om ni ville följa och dela med er av era tips osv i kommentarsfälten. Kommer även betta slutspelet såklart!

http://nhlbettingblog.se/
http://nhlbettingblog.se/
  • 0
Slutspels prediction-Tajm!

Chicago går vidare efter 5 matcher
Anaheim går vidare efter 4 matcher
Vancouver går vidare efter 7 matcher
Los Angeles går vidare efter 7 matcher

Pittsburgh går vidare efter 5 matcher
Ottawa går vidare efter 6 matcher
Washington går vidare efter 7 matcher
Boston går vidare efter 5 matcher

Vad tror ni grabbar?
  • 0
Vilken läggmatch kändismatchen var! Kändisarna var ungefär i nivå med OS-laget 1978
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
Vilken läggmatch kändismatchen var! Kändisarna var ungefär i nivå med OS-laget 1978


Men eller hur...
http://nhlbettingblog.se/
  • 0
Citerar Äggskal:
Slutspels prediction-Tajm!

Chicago går vidare efter 5 matcher
Anaheim går vidare efter 4 matcher
Vancouver går vidare efter 7 matcher
Los Angeles går vidare efter 7 matcher

Pittsburgh går vidare efter 5 matcher
Ottawa går vidare efter 6 matcher
Washington går vidare efter 7 matcher
Boston går vidare efter 5 matcher

Vad tror ni grabbar?


PLAYOFFS Y'ALL!

Nu är det visserligen redan en ½ omgång spelat, men vafan, jag tippar!

CHI - MIN: 4-2 (hoppas på Wild dock!).
ANA - DET: 4-2 (kluven...)
VAN - SJS: 3-4 (Canucks, snälla, fixa det här! Tror inte på er, men vafan!)
LAK - STL: 2-4 (Go Blues!)

PIT - NYI: 4-1 (Kul att de tog sig till slutspel i alla fall!)
OTW(?) - MON: 4-3 (Hoppas!)
WSH - NYR: 2-4 (Rangers vaknar, sakta men säkert)
BOS - TOR: 3-4 (Hatar Boston, Toronto måste vinna!)

Som vanligt så lär jag väl ha tokfel, men vem bryr sig.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Äggskal:
Anaheim går vidare efter 4 matcher


Häpp! Det var 1 av 8 predictions åt skogen det!
  • 0
Citerar Äggskal:
Häpp! Det var 1 av 8 predictions åt skogen det!


Vågat att tippa den serien till fyra matcher! Skulle själv inte bli förvånad om Detroit tar sig vidare, rutinen i det laget bör inte underskattas.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Vågat att tippa den serien till fyra matcher! Skulle själv inte bli förvånad om Detroit tar sig vidare, rutinen i det laget bör inte underskattas.


Sant... Men jag tror fortfarande inte att de har något att hämta i slutspel until Lidas fått en ersättare. Kronwall funkar inte som första D-man imo.
  • 0
På tal om första D-man, Karlssons mål inatt!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Spion:
Snart två predictions åt skogen.

länge leve noten


Båda matcherna har varit jämna. Två väldigt lika lag, ett med mer djup i försvaret och ett med mycket mer starpower på forwardsidan. Har ingen aning om hur detta kommer att gå, men det kommer att bli ohyggligt spännande. Go Kings go! Haha.

Tillagt 2013-05-03 19:00:
Citerar torbli79:
På tal om första D-man, Karlssons mål inatt!


Helt sjuk den killen. Världens bästa spelare?
  • 0
Citerar Äggskal:
Världens bästa spelare?


Nja, lite väl överdrivet kanske.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Nja, lite väl överdrivet kanske.


Det tycker jag faktiskt inte. Han är utan tvekan världens bästa offensiva back, Subban och Green ain't got shit. Sen blir det svårt om man ska jämföra med spelare på andra positioner (Crosby, Stamkos, Henke) och med andra spelstilar (Weber, Chara).
  • 0
Citerar Äggskal:
Det tycker jag faktiskt inte. Han är utan tvekan världens bästa offensiva back, Subban och Green ain't got shit. Sen blir det svårt om man ska jämföra med spelare på andra positioner (Crosby, Stamkos, Henke) och med andra spelstilar (Weber, Chara).


Absolut en av de tre bästa offensiva backarna, om inte den bästa. Men bäst i världen? Nope. Just nu ligger Crosby före (jag hatar mig själv för att skriva det, men det går inte att ignorera). Karlsson är garanterat topp 5 dock.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Btw, 1-1! Inte för att Islanders kommer ta sig vidare, men ändå! Att tappa 1-3 till 4-3 är tämligen kasst, och Fleury såg inte superstabil ut. Ser lovande ut för det (de) lag som kommer möta Penguins senare.

Två lag jag verkligen inte vill se vinna i år: Chicago och Penguins. Vet inte varför, men jag har ogillat dem ett bra tag nu. Tror det grundar sig i att Chicago är stora rivaler till Detroit, som man självklart älskar. Penguins... well, gissa. Crosby, den gnällspiken (ja, jag vet, det var mer tydligt hans första år i ligan!).
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Detroit, som man självklart älskar.


Vet inte varför, men jag gillar inte Detroit så mycket längre. Ottawa är helt klart det mest spännande "svenska" laget imo. Hoppas att de tar sig långt.

Får se om Sedinarna vill vara med i VM nu efter matcherna i San Jose!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!