Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hockeytråden


Hm ska bli intressant att se hur det går för Islanders inatt.

Jag hoppas Anaheim slår ut Detroit, dock så tvekar jag på om de klarar det.
http://nhlbettingblog.se/
  • 0
Tänkte kanske starta en NHL-Blogg, skulle dock behöva läsare för att orka starta den! Finns det något intresse?

http://www.gamereactor.se/blog/marxx71/544651/

Tillagt 2013-05-11 15:37:
Citerar jonathannnn:
Jag hoppas Anaheim slår ut Detroit, dock så tvekar jag på om de klarar det.


Nej det får vi ju inte hoppas!


Bara jag som hoppas på förlängning i Game 7?
http://www.gamereactor.se/blog/marxx71/
  • 0
Citerar jonathannnn:
Hm ska bli intressant att se hur det går för Islanders inatt.


Hemmaplan, kniven på strupen, det kan bli bra. Var ju inte direkt så att de inte hade chanser i förra matchen, styrde stora delar och dominerade vissa. Oturlig och smått snöplig förlust, resultatet speglar inte matchbilden enligt mig.

Citerar jonathannnn:
Jag hoppas Anaheim slår ut Detroit, dock så tvekar jag på om de klarar det.


Nu när Detroit faktiskt vaknat så börjar jag tveka. Innan slutspelet gick igång så hoppades (och tippade) jag på Ducks, men nu vet i fan...

Citerar marxx71:
Finns det något intresse?


Kan aldrig bli för mycket hockey på GR.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar jonathannnn:
Jag hoppas Anaheim slår ut Detroit


Kan inte heja på "Ducks" eftersom att de inte är mäktiga längre.
  • 0
Vet inte vad som hänt med Sverige i detta VMet. Fruktansvärd effektivitet och sjukt tråkiga att kolla på.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar Äggskal:
Kan inte heja på "Ducks" eftersom att de inte är mäktiga längre.


Haha, tycker det är bra att de skippade den cirkusen, blir bra i längden. Är bra redan nu, faktiskt.

Citerar ZchmeKko:
Vet inte vad som hänt med Sverige i detta VMet. Fruktansvärd effektivitet och sjukt tråkiga att kolla på.


Stor rink, halvdana spelare, VM varje år. Meh.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Haha, tycker det är bra att de skippade den cirkusen, blir bra i längden. Är bra redan nu, faktiskt.


Ducks låter bara fånigt... Mighty Ducks är i alla fall komiskt. Dessutom var Mighty Ducks loggan en av de snyggaste sport-logotyperna någonsin, while den "nya" suger.
  • 0
Citerar torbli79:
Stor rink, halvdana spelare, VM varje år. Meh.


Tycker det blir bättre spel på stor rink, kanske inte lika snabbt och fysiskt men det kräver bättre passningsspel osv.

Vilket är era favoritlag i NHL? Har alltid hållt på Buffalo Sabres av nån konstig anledning men annars gillar jag Detroit, mest pga att typ halva laget är svenskar
  • 0
Citerar Szreaper:
Vilket är era favoritlag i NHL? Har alltid hållt på Buffalo Sabres av nån konstig anledning men annars gillar jag Detroit, mest pga att typ halva laget är svenskar


Håller på Kings, men gillar också lag som Ottawa, Tampa Bay, Winnipeg etc.
  • 0
Citerar Äggskal:
Håller på Kings, men gillar också lag som Ottawa, Tampa Bay, Winnipeg etc.


Det var mig en konstig skara.

Höll förr i tiden (när jag var pytteliten) på Hartford Whalers, så nu har jag inget direkt favoritlag. Följer dock "svensklag" mer noggrant och med större intresse (NYR, OTT, DET, osv).
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Det var mig en konstig skara


Ah jo... Men det är lag jag har gillat sen jag var liten av diverse anledningar (Gretzky, lila (!) matchtröjor, Alfie... Blixtar och jetflygplan är coola osv...)
  • 0
Citerar torbli79:
Nu när Detroit faktiskt vaknat så börjar jag tveka. Innan slutspelet gick igång så hoppades (och tippade) jag på Ducks, men nu vet i fan...


Tvekade på om Anaheim skulle klara det hela tiden... Fan synd att de fick Detroit direkt, som de haft lite svårt för denna säsong.. Menmen!

Boston-Rangers kommer gå till game 7 någon? Känns som det kommer bli en jämn serie iaf...
http://nhlbettingblog.se/
  • 0
Citerar jonathannnn:
Boston-Rangers kommer gå till game 7 någon? Känns som det kommer bli en jämn serie iaf...


Verkligen! Hoppas på sju matcher, eller att Rangers sopar banan fungerar det med...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Szreaper:
Citerar torbli79 tor rink, halvdana spelare, VM varje år. Meh.

Tycker det blir bättre spel på stor rink, kanske inte lika snabbt och fysiskt men det kräver bättre passningsspel osv.

Vilket är era favoritlag i NHL? Har alltid hållt på Buffalo Sabres av nån konstig anledning men annars gillar jag Detroit, mest pga att typ halva laget är svenskar


Smaksak, själv så hatar jag stora rinkar. När jag själv spelade hockey en gång i tiden(totalt 10 år) så sade min tränare alla möjliga fel som man INTE ska göra. Så händer det hela tiden i Elitserien, så lätt att förutspå misstagen. Övriga spelare på planen glider medan puckföraren åker, saknar intensitet. Skillnad mot NHL, smäller så fort man minst anar det. Samt att rinken är mindre och bjuder på tajtare spel och en hel del slagsmål(vilket publiken älskar, inklusive jag) FIGHT FIGHT FIGHT.

Nåja min bild på det hela, somnar själv åt svensk hockey, för enkelt att se vad som händer näst. Ska bli spännande och se OS i vinster dock! Kanada och Ryssland i finalen kanske om inte Sverige tar plats. Beror givetvis på vilka spelare som ställer upp. Murray ska med iaf! Så man få se slagsmål, Lundqvist måste också med bara för att nämna några få. Sen såklart övriga stjärngänget allt vad de heter..
  • 0
Citerar torbli79:
Verkligen! Hoppas på sju matcher, eller att Rangers sopar banan fungerar det med...

Känns som att Boston alltid spelar sju matcher - oavsett motstånd...

EDIT: Och RepZi har helt rätt!
  • 0
Spelar NHL13 lite då och då. Om någon vill spela mot mig så adda!

GT: RepLicA 34
  • 0
Reklamen på tv 4 tar död på mig. Framförallt nu under VM. Vad fan...
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Fan... Edler vilken jävla sopa. Löjligt fult mot Staal.
  • 0
Citerar Äggskal:
Fan... Edler vilken jävla sopa. Löjligt fult mot Staal.

Jovisst. Visst såg det ut som om Edler gjorde det hela med flit? Onödigt, vi behöver honom.

1-0 nu också...
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Typexempel på svensk kommentator (alla idrotter)

Verkligheten: Sedin, till Louie Eriksson, som tappar pucken direkt
Kommentator: Sedin, till Louie Eriksson, som bara blir bättre och bättre
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
Typexempel på svensk kommentator

Får hoppas att Wikegård byter ut Leffe i OS
  • 0
Citerar Williamo:
Reklamen på tv 4 tar död på mig. Framförallt nu under VM. Vad fan...


Trist men det är ju ändå power break två ggr varje period så dem kan lika gärna ha reklam då.
  • 0
Fy fan va fint med vinst!
  • 0
Kan TSN(NYR vs Bruins) anställa en kommentator som INTE läspar, så irreterande..
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!