Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tattoo


Har alltid velat ha en tatuering, har dock inte kommit på något bra motiv. Har dock tre år kvar på mig att fundera ut detta.
Inget Eko utan Drag.
  • 0
Ska göra en ny snart, väntar bara på att få tillräckligt med pengar
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Jag har aldrig förstått poängen med att göra en tatuering eftersom jag alltid varit nöjd med min hud... Däremot har jag inget emot att man gör det så länge det är snyggt och smakfullt. Gärna något som går lite mot strömmen och som har en baktanke. Annars känns det lite som om man bara gör det för sakens skull.

Om man tatuerar in något fult eller exempelvis en swastika så ser jag givetvis ner på den personen, precis som om någon har kläder som jag inte gillar.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Pestolir:
Så vad tycks? (jag vet att det är jag själv som ska bestämma, men vill bara veta vad ni har för åsikter)

Jag tycker att dem är rätt snygga faktiskt.

Btw så är min senaste tattuering nästan helt läkt nu .
Gamer FL <3
  • 0
Jag har precis tatuerat mig, kom precis hem. Jag undrar lite hur man ska ta hand om en tatuering.
Får jag tex träna med den? Min innebandy tränare sa seriöst att man inte fick ha sex ett tag efter man tatt sin tatuering.

Vad ska jag smörja in den med?

Det ända tatueraren sa till mig va att köpa något som hette etnabol (eller något liknande) på apoteket och smörja in med.

Hur länge ska man smörja in osv?

Jag kan givetvis ringa house of pain, dock så är det kväll nu och jag vill veta nu
  • 0
Citerar clibb:
Min innebandy tränare sa seriöst att man inte fick ha sex ett tag efter man tatt sin tatuering


Jag går innebandygymnaset och tränade tre gånger under de två första dagarna, sååå..

Se bara till att ha plast över den i något dygn till att börja med, samt givetvis plasta in den när du tränar (och har sex, vet inte hur vild du är i sängen...)

Tillagt 2008-02-26 21:36:
Citerar clibb:
Hur länge ska man smörja in osv?


Så länge det behövs, dock inte längre än ett par veckor. Du ska inte vänja huden med det hela och därmed torka ut den.

Citerar clibb:
Det ända tatueraren sa till mig va att köpa något som hette etnabol (eller något liknande) på apoteket och smörja in med.


Annars går helosan alldeles utmärkt, billigt och bra
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
Citerar clibb:Min innebandy tränare sa seriöst att man inte fick ha sex ett tag efter man tatt sin tatuering

Jag går innebandygymnaset och tränade tre gånger under de två första dagarna, sååå..

Se bara till att ha plast över den i något dygn till att börja med, samt givetvis plasta in den när du tränar (och har sex, vet inte hur vild du är i sängen...)

Tillagt 2008-02-26 21:36:
Citerar clibb:Hur länge ska man smörja in osv?

Så länge det behövs, dock inte längre än ett par veckor. Du ska inte vänja huden med det hela och därmed torka ut den.

Citerar clibb et ända tatueraren sa till mig va att köpa något som hette etnabol (eller något liknande) på apoteket och smörja in med.

Annars går helosan alldeles utmärkt, billigt och bra


Tack för ett bra svar. Jag går med innebandygymnasium

Nu har jag lite bättre koll inför dagen iaf tog av plasten precis iaf. Smörjde in med klorhyxedin (något liknande) något bakterie dödande.
  • 0
Citerar clibb:
Jag har precis tatuerat mig, kom precis hem. Jag undrar lite hur man ska ta hand om en tatuering.
Får jag tex träna med den? Min innebandy tränare sa seriöst att man inte fick ha sex ett tag efter man tatt sin tatuering.

Vad var det för konstig tattuerare som inte förklarar hur man ska sköta om den.

Som Janis_Joplin sa så är Helosan väldigt bra för tattueringar. Köp det.
Gamer FL <3
  • 0
Ett ankare kanske, under axeln.
"Jag har alltid undrat över den extremvänster som vill avskaffa alla betyg, tror den att det kommer leda till att alla får lika lön eller vad är det frågan om?"
  • 0
Här är min senaste btw. Bilden är tagen från samma dag som när jag gjorde den.

http://www.pici.se/218704/
Gamer FL <3
  • 0
Bild på min nya tatuering finns i min blogg för dem som är intresserade
  • 0
Jag har haft min tatuering i snart en månad, alla skorpor är borta osv, dock är ser den välidgt torr ut, kan det bero på att jag har smörjt in huden där förmycket med helosan?
Och ska jag bara fortsätta att smörja in området, iochmed att det är så tort, ca 1 gång om dagen?
  • 0
Citerar clibb:
Jag har haft min tatuering i snart en månad, alla skorpor är borta osv, dock är ser den välidgt torr ut, kan det bero på att jag har smörjt in huden där förmycket med helosan?
Och ska jag bara fortsätta att smörja in området, iochmed att det är så tort, ca 1 gång om dagen?


Jag tror att du skulle få mer, och bättre, hjälp om du gick till din lokale tatuerare och bad om råd.

Citerar butcherMPB:
Jag fattar inte varför nästan alla tatueringar är så extremt jävla smaklösa!? Ankare, vargar, kinestecken, döskallar, drakar, tribaler och skitfult tecknade dessutom.


För att folk är idioter. Fördelen med detta är att man ser direkt vilka det är.
Föds du till arbetare, då kan du hälsa hem. Du ska göda kapitalet, du ska offra liv och lem. Och när du går i graven, bruten av din värk, väntar andra maskar att få fullborda sitt verk.
  • 0
Om jag skulle tatuera mig vore det till att bli något bands logga. Men förmodligen kommer jag aldrig tatuera mig.
Heil.
  • 0
Det blir nog ingen tatuering för min del. Men om det nu skulle komma sig att jag skulle låta nålen måla på mig, så skulle det nog bli en Snes-logga eller något liknande.
Goats who stare at men.
  • 0
Jag funderar på att tatuera in star wars logo nån stans
I have a bad feeling about this.
  • 0
Ska också tatuera mig snart Ska bara komma på nått unikt
/S/i/g/n/a/t/u/r/
  • 0
Jag har ska skaffa en tatuering väldigt snart, jag vill ha en half sleeve runt underarmen,men vettefan vad för motiv,någon som vet någon hemsida där man kan hitta inspiration? Det sjuka är att jag får tatuera mig men inte pierca mig : S
Gasp indeed!
  • 0
Citerar K thx bai:
Jag har ska skaffa en tatuering väldigt snart, jag vill ha en half sleeve runt underarmen,men vettefan vad för motiv,någon som vet någon hemsida där man kan hitta inspiration? Det sjuka är att jag får tatuera mig men inte pierca mig : S


Att pierca sig kan man göra på egen hand. Det är bara onödigt att betala för det.
Föds du till arbetare, då kan du hälsa hem. Du ska göda kapitalet, du ska offra liv och lem. Och när du går i graven, bruten av din värk, väntar andra maskar att få fullborda sitt verk.
  • 0
  • V
  • V
Citerar Heiskanen:
Att pierca sig kan man göra på egen hand. Det är bara onödigt att betala för det.


Fram med spikpistolen!
YAWP!
  • 0
Nu får vi blåsa liv i denna tråden!!

Själv funderar jag på at tatuera mig. Även ifall jag inte har åldern inne så kan jag ju fundera ut vad jag vill ha.

Kom på en häftig sak som jag dock inte kommer att genomföra då jag inte är kristen: Skulle det inte vara jävligt snyggt att tatuera in konturerna från målningen den sista nattvarden på underarmen?
Grannens kor mjölkar alltid bäst.
  • 0
Vill ha något unikt och symboliskt, vet bara inte vad.

Symboliskt men inte unikt är ju hammaren och skäraren.
Kanske trots allt blir Modo Hockey loggan någonstans
Man blir jävligt rädd för döden om livets mening är att ta!
  • 0
Jag har en del tattos och mer kommer det bilder hittar ni inne på profilen =)
Bidra till växthuseffekten för ett varmare Sverige!
  • 0
Fan vad jag vill tatuera mig just nu. Jag suktar verkligen efter tips. Jag vill ha en svart/grå tatuering på vänster axel som ska helöst vara ett mönster av något slag. Liknande tribals fast ändå inte.

Jag har nämligen ett litet ärr där som jag vill gömma på något sätt. Sen är det ju snyggt med.

Jag ska tatuera mig på left hand tattoo i Piteå där de sägs vara riktigt bra.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Tog tattoo oskulden med denna. Kan berätta att de gjorde åtahelvete ont! Dock inte läkt än då de fortfarande är skorpor här o där
http://img174.imageshack.us/my.php?image=tattoo002lc3.jpg
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!