Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tattoo


Länge funderat på en tatuering En vithaj på ena skinkan är väl det som känns mest lockande bara jag hittar en fin bild
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Funderar på att göra en tattoo när man har fyllt 18. Blir något motiv på "sidan av kroppen" om ni förstår... Måste bara tänka vad man ska ha där, vill gärna att den ska asociera till min Muay Thai träning som börjar efter nyår.

Har dock en fråga till er som har tatuerat er, gör det väldigt ont?
  • 0
Galdir: Det beror på vart du menar... Själv har jag en på axeln, gjorde int speciellt ont.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  • 0
Njae som sagt skall jag göra en på sidan av magen, fan vad svårt att förklara då, men typ som sagt på revbenen och neråt till magen på sidan av kroppen.

Tillagt 2006-11-17 16:19:
Btw, det skulle vara kul om ni skulle lägga upp bilder på era tatueringar.
  • 0
Wow, en streckkod i nacken verkar coolt.
Jag är som mjölkpaketet. Jag har aldrig fel!
  • 0
Det är VÄLDIGT olika från person till person och beroende på var man gör tatueringen.. Plus att det beror på hur djupt tatueraren tatuerar! Han jag går till tatuerar inte så djupt, vilket man inte behöver heller... Vissa tatuerare har fått för sig att man måste det för att den ska behålla färgerna bättre, men det stämmer inte!

Jag själv tycker inte direkt att det gjorde ont (Har ett tribal band runt nästan hela överarmen, och sen en Metallica ninja stjärna på axeln ovanför). Eller ja, på insidan av armen började det göra lite smått ont måste jag säga men=P Det är ju självförvållat så, är inga större problem att det gör lite ont...

Men visst, ont gör det ju, det är ju en jädrans massa nålar som åker in i huden på dig så... Men efter en stund brukar det domna bort och då svir det bara lite och är varmt typ.
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Citerar hockey_robban_:
Men visst, ont gör det ju, det är ju en jädrans massa nålar som åker in i huden på dig så... Men efter en stund brukar det domna bort och då svir det bara lite och är varmt typ.


Ja fan, bara bita ihop isåfall. Kan dock tänka mig att det är jobbigt om tatuerar in nåt en längre stund, upp till flera timmar...
  • 0
ja visst, men tar det flera timmar så brukar man dela upp det på flera tillfällen istället.. Just för att det tar så lång tid
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
jag har en tatuering, gjorde den i maj. tycker väldigt mycket om den.
jag har tänkt göra flera, men jag vet inte vilket motiv i såna fall. är iaf nöjd med den.

tatueringar är skitsnyggt, har alltid tyckt det och kommer alltid att göra!
=)
  • 0
Citerar Resident evil_girl91:
jag har en tatuering, gjorde den i maj. tycker väldigt mycket om den.
jag har tänkt göra flera, men jag vet inte vilket motiv i såna fall. är iaf nöjd med den.


Tillåt mig gissa, den är i svanken?
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Du är 15 år och är tatuerad? Lite tidigt kanske?
  • 0
Citerar hockey_robban_:
ja visst, men tar det flera timmar så brukar man dela upp det på flera tillfällen istället.. Just för att det tar så lång tid


Min kommer ta minst 4 timmar att göra, kanske mer. Allt enligt tatueraren då.
Jag tycker att smärtan är en del av tatuerandet, om det skulle vara smärtfritt skulle väl i stort sett varenda en ha en tatuering. Men nu när det är som det är så blir det lite mindre vanligt eftersom en del är rädda för smärta. Måste säga att jag är lite nervös för hur det kommer kännas men jag har inget problem med att ta smärta. När jag tar sprutor eller gör annat som gör ont brukar jag roa mig med att försöka att inte se ut som att det gör ont. Det vill säga inte röra en min, ibland går det ju inte men oftast
  • 0
Tror inte att det är pga av smärta alla inte har den.
  • 0
Citerar Ziggy:
Min kommer ta minst 4 timmar att göra, kanske mer. Allt enligt tatueraren då.
Jag tycker att smärtan är en del av tatuerandet, om det skulle vara smärtfritt skulle väl i stort sett varenda en ha en tatuering. Men nu när det är som det är så blir det lite mindre vanligt eftersom en del är rädda för smärta. Måste säga att jag är lite nervös för hur det kommer kännas men jag har inget problem med att ta smärta. När jag tar sprutor eller gör annat som gör ont brukar jag roa mig med att försöka att inte se ut som att det gör ont. Det vill säga inte röra en min, ibland går det ju inte men oftast


De är nog snarare att den sitter där för alltid som gör att många inte tatuerar sig...
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
  • Missing Avatar
  • Pulp
Coolt att du ska skaffa en tatuering. Ska själv också fixa en tatuering när jag blir äldre. Ett kort på min höga arm tror jag.
If you want knowledge, go get yourself a scientist - Ich bin ein pöjkspoling!
  • 0
Citerar navyseal:
De är nog snarare att den sitter där för alltid som gör att många inte tatuerar sig...


Kan vara det också

Pulp:
  • 0
Citerar Pulp:
Coolt att du ska skaffa en tatuering. Ska själv också fixa en tatuering när jag blir äldre. Ett kort på min höga arm tror jag.


hahaha. Har också varit där. Ville ha ett spader ess på armen. Tills jag började titta runt och insåg att endast Alkisar och Vaktisar har de. Fast dem två kanske är samma sak?
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
  • Missing Avatar
  • Pulp
Lol! Menade ett kors. Inte för att jag är religös eller nåt men de är coola. Och Ziggy, jag bor också i Uppsala, (xD) vart ligger RoughStuff?
If you want knowledge, go get yourself a scientist - Ich bin ein pöjkspoling!
  • 0
Nja, navyseal, inte riktigt. Om en vakt är djupt berusad på jobbet så kan han nog inte utföra sitt arbete så bra... Men jag ska naturligtvis inte uttala mig om alla vakters privata supande, det får de berätta om själva.

Hursom, det gällde tattueringar.

Nu blir jag avundsjuk för säkert tionde gången. Jag vill verkligen ha en tattuering nu, direkt, sådär typiskt "vill-ha-nu-utan-att-fundera-över-alternativen-omoget". Det bevisar (tydligen) att jag inte har tänkt igenom det hela ordentligt, bla,bla,bla. Jag har hört allt det där förut. Jag vet. Men jag vill verkligen ha en triforce-symbol på vänster axel. Jag har lekt med tanken på en Fullmetal alchemist-symbol, Mark of orobourus (ja, det är svårt att stava till), på högra axeln också. Suck... Artonårsdagen kan inte komma snabbt nog...
Nitwit Dune har lämnat sidan
  • 0
Citerar Pulp:
Lol! Menade ett kors. Inte för att jag är religös eller nåt men de är coola. Och Ziggy, jag bor också i Uppsala, (xD) vart ligger RoughStuff?


Det ligger på Salagatan. Vid Vaksala Torg, i källaren på huset bredvid Kvarnen. http://www.roughstufftattoo.com/
  • 0
Citerar TemplarPaladin:
Tillåt mig gissa, den är i svanken?


fel, den sitter på högra skulderbladet!
=)
  • 0
skulle gärna tatuera in något riktigt nördigt typ "massan*tempraturen*specefik värmekapacitet= antal KJ till viss tempratur"
eller klassikern "E=M*C2"
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar dr muu:
skulle gärna tatuera in något riktigt nördigt typ


En bild på Tore i FCZ som täcker hela ryggen?
  • 0
hehe nää han är ju inte nördig. men albert mannen själv kanske skulle gå.
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Jag har aldrig gillat tatueringar. Tycker bara inte om konceptet att ha en bild ritat på sig, permanent...

Men, på äldre dagar (...) har jag ändrat mig, aningen. Kommer nog inte skaffa en, men skulla jag skaffa en, skulle det vara med A Perfect Circle's "logo"; http://en.wikipedia.org/wiki/Image:A_Perfect_Circle_-_Mer_de_No
ms.jpg


Så jävla snyggt.
Black n Pink
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!