Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tattoo


Citerar Galdir:
Don_Rico, måste bara tacka dig för att posta deras logo. Funderar på att fixa de två halv cirklarna och sen skriva något i mellan dem med den text typen, som mitt namn eller typ "peace" eller nåt. ^^ Så tack som faen!


Lugnt, glad att jag kunde hjälpa ^^. Speciellt när det gäller A Perfect Circle... (1. Tool, 2. A Perfect Circle). Lyssnar du på deras musik? Härligt sköna låtar de gör alltså ^^ *röstar positivt på Galdir*. Allt som har med A Perfect Circle ska fan premieras!
Black n Pink
  • 0
Citerar Don_Rico:
Lyssnar du på deras musik?


Inte än, får väl börja snart. ;) De är väl typ Alternative Metal, va? Isåfall så gillas det. ^^ Och tack för rösten, *röstar tillbaka*.
  • 0
Citerar Galdir:
Inte än, får väl börja snart. ;) De är väl typ Alternative Metal, va? Isåfall så gillas det. ^^ Och tack för rösten, *röstar tillbaka*.


Typ alt. metal ja ^^. De är assköna... Tool är också ett band jag rekommenderar varmt (Samma sångare, Maynard James Keenan i båda).
Black n Pink
  • 0
Tack allesammans!

Den där gick på 2500 kr, ska annars gå på runt 6000 kr men jag känner tatueraren.

Nu är i princip hela underarmen täckt, och jag har lite fler TOOL-influenser där, bland annat ögat med två iris, ænima någon?


Kan lägga upp en rel. gammal bild, work in progress om ni vill. Samma arm som förra bilden, dock undersidan.
Gamertag: Svamptastisk
  • 0
Citerar Steppo4u:
ænima någon?


JAAA FÖRFAN!!!

Vill se dina Tool tatureingar! xD
Black n Pink
  • 0
Steppo4u: Visst, visa upp den! Förresten var din tatuering väldigt snyggt, men att den kostade så mycket!

Don_Rico: Oki, får väl titta lite närmare som sagt. ;)
  • 0
Rel. gammal bild, work in progress. Dagen efter. Ända från handleden till armvecket. Kommer posta mer bilder när ALLT är klart...


Postar kanske bilder när allt är klart istället. ;P

Tillagt 2006-12-02 16:48:
Citerar Galdir:
Steppo4u: Visst, visa upp den! Förresten var din tatuering väldigt snyggt, men att den kostade så mycket!

Don_Rico: Oki, får väl titta lite närmare som sagt. ;)


Tja, det är grymt mycket arbete och detalj som går ner i en sådan. Tog kanske 8 timmar totalt.
Gamertag: Svamptastisk
  • 0
Fy fasen vad snyggt

Den tatueraren har ju riktigt med skillz ^^

När beräknas allt vara klart, btw?
Black n Pink
  • 0
Tja, det är olika tatuerare faktiskt, en gjorde lateralus och en annan resten av armen.


Allt är typ klart om nån månad, ska dit på onsdag och fortsätta.

För övrigt, handleden och armvecket är riktigt, RIKTIGT sköna ställen. ;)
Gamertag: Svamptastisk
  • 0
Fan Steppo, då har fått mig att vilja skaffa tatueringar som fan nu! xD
Black n Pink
  • 0
Hehe, trevligt. Men det där med smärta... Alla är extremt olika, jag har väldigt hög smärttröskel medan vissa skriker över lilla minsta.


Tatuerarn berättade medan han tatuerade min handled, jag sa inte ett knyst btw utan satt bara och iakttog, att när han för ett tag sedan tatuerade en stöddig kille som vile ha "döskallar över hela armen" så skrek, spydde och svimmade killen innan han ens var klar med en liten sak på handleden.


Så det är som sagt helt olika. Jag har tur gällandes tatueringar också, för jag har tydligen grymt bra läkekött, senast så var det ihopläkt dagen efter, dvs ömmade inte ens.
Gamertag: Svamptastisk
  • 0
Själv ska jag ha HIMs symbol , altså ett heartagram ( sådan symbol jag har som visningsbild). Ska nog även ha finska lejonet (Jag är finsk, sry)
Men vet ej vart jag ska ha dom?,Men jag har fortfarande tid kvar att tänka, (är 15 år så att jag har massor av tid kvar).
Zombies ate my fridge, and stole my liquor!
  • 0
Inte så vanligt med tatueringar på fingrarna. Vet en del tatuerare som inte gör på fingrarna alls.

Min första tatuering har nu läkt helt och jag är sjukt nöjd med resultatet(bild finns i min blogg, orkar inte lägga upp på imageshack nu) . Har planer på att göra en större grej på vaden i april nån gång. Kommer nog bli riktigt tufft när det är klart. Snackade med John på Studio Pärleporten och han trodde att det skulle ta 2 sittningar att göra
  • 0
Citerar Ziggy:
Inte så vanligt med tatueringar på fingrarna. Vet en del tatuerare som inte gör på fingrarna alls.


Nuförtiden gör många det, dom jag har kollat med gör det iaf. Funderar dock på att tatuera över födelseåret och ersätta det med 4st stjärnor eller nåt.
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Citerar Steppo4u:
Så det är som sagt helt olika. Jag har tur gällandes tatueringar också, för jag har tydligen grymt bra läkekött, senast så var det ihopläkt dagen efter, dvs ömmade inte ens.


Samma här! Eller ja, mitt ömmade liite kasnke, men jag blödde typ ingenting nästan och han var riktigt impad över hur bra hud jag hade att tatuera i!! Märks nu ett tag efteråt också, för det är fan inte mycket han missat alltså! Fastnade väldigt bra på min hud =)

Sen är det VÄLDIGT olika från tatuerare till tatuerare, vissa (väldigt många) har fått för sig att dom måste tatuera djupt för att det ska fastna, men det behöver man verkligen inte. Han jag går hos tatuerar inte djupt alls (vilket resulterar i långt kortare läkperiod och mindre smärtsamt när han tatuerar) och det fastnar skitbra och blir skitsnyggt.

Jag funderar på att göra något motiv på underarmen inom snar framtid, något porträtt/bild i gråskala på underarmen! Sen funderar jag på någon snygg tribal på bröstet.

Jag har förstått att många är emot tribals, kasnke för att det är vanligt jag vet inte men. Jag själv tatuerar in sånt som JAG tycker är snyggt, sen om andra tycker det är skitsnyggt eller skitfult skiter jag fullständigt i. Visst finns det många som tatuerar in tribals för att andra tycker sånt är snyggt, men jag tror ju aldrig att nån skulle tatuera in något som den inte tyckte var snyggt själv.

Är så himla olika vad man vill tatuera på sig och vad man själv tycker om.. Vissa vill tatuera in en varg eller nått för att dom gillar vargar, vissa vill tatuera in sina namn eller stjärntecken, just för att det betyder något för dom...
Jag själv är inte sån, utan jag vill ha snygga motiv/tecken/tribals ja allt sånt... Visst har jag funderat på att tatuera in mitt efternamn (Rasch) med snygg text i gråskala på underarmen, just för att det är så ovanligt och i min mening snyggt namn.

Så jag tycker verkligen inte att man ska klaga över folk bara för att man själva inte gillar motivet.
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Jag har faktiskt en Mario tattoo.
You gotta know when to fold em.
  • 0
Någon som vet ett ställe man kan tatuera sig billigt på? funderar på att göra det till sommarn om min läkare inte misstycker. Killen som tatuerar här är galen och tar 1000/45 minuter eller nåt det är väl för dyrt?

Tillagt 2007-02-02 11:45:
man ska lätt ha loove tecknet i pannan som gaara!
The blackest eyes
  • 0
Jaghar en gammaldags Elvismikrofon på insidan av överarmen(inte för att jag direkt diggar Elvis, tycker bara att mikrofonen är så jävla cool). Sen har jag en bandlogga från mitt första band vilket är bokstaven E med en gubbe som är hängd längst ute på översta sträcket. Jag har funderat på att göra en draktatuering som slutar precis under armbågen.

Jag klar inte av folk som har tribal tatueringar och tycker det är så jäääävla snyggt. Det är opersonligt och fult. Tycker man ska göra tatueringar för någon man står för. Och taggtrådar är även så jävla fult. Bara massa gymbögar(inget illa menat om bögar) och alkisbrudar som har det
  • 0
Citerar Evilcid2:
Jag klar inte av folk som har tribal tatueringar och tycker det är så jäääävla snyggt. Det är opersonligt och fult. Tycker man ska göra tatueringar för någon man står för. Och taggtrådar är även så jävla fult. Bara massa gymbögar(inget illa menat om bögar) och alkisbrudar som har det

word.

Ett gammaldags rekblad med handtag vid armbågen (insidan av armen), så det fälls in när man spänner in armen typ....såg det nångång....så jäääkla snyggt!
Mmm.
  • 0
Citerar Evilcid2:
Jag klar inte av folk som har tribal tatueringar och tycker det är så jäääävla snyggt. Det är opersonligt och fult. Tycker man ska göra tatueringar för någon man står för. Och taggtrådar är även så jävla fult. Bara massa gymbögar(inget illa menat om bögar) och alkisbrudar som har det


Det är ju givetvis ditt tycke... Men det är inte det tatueringar handlar om, det är opersonligt för dig kanske. Det är olika saker som är personliga för olika personer, mina tatueringar (som kasnke inte är rena tribals men) har blivit en "del av mig" och på så sätt blivit personliga för mig.

Man kan inte säga att en tatuering är "fel". Den kanske är fel för dig, men inte för mig och tvärtom... Finns INGA regler när det gäller tatuerningar, alla tatueringar är eller blir personliga, varesig det är tribals, newschool, oldschool, kinatecken, olika texter m.m.

Och det där med taggtråd tycker jag bara är fjantigt.. Känner massa folk som har taggtrådar intatuerade och dom är varken bögar, gymbögar eller alkisbrudar. Utan helt vanligt jävla folk som tycker sånt är snyggt helt enkelt..
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Citerar hockey_robban_:
Man kan inte säga att en tatuering är "fel". Den kanske är fel för dig, men inte för mig och tvärtom... Finns INGA regler när det gäller tatuerningar, alla tatueringar är eller blir personliga, varesig det är tribals, newschool, oldschool, kinatecken, olika texter m.m.


Håller med dig där. Visst kan man säga att någons tatuering är ful men aldrig att den är "fel". En tatuering är något personligt som ingen annan har något med att göra oavsett motiv och stil. Själv kör jag vidare på mitt tema med bara djur/natur motiv. har en varg på höger arm nu men snart kommer det bli ett träd på vaden med lite fåglar och olika varienter av blommor.
  • 0
Citerar Ziggy:
4 timmars plåga i


Inte plåga, aggressiv njutning
F-U
  • 0
Citerar No_Refound:
Citerar Ziggy:4 timmars plåga i

Inte plåga, aggressiv njutning


Haha precis! På något sjukt sätt så tycker jag faktiskt det är skönt att bli tatuerad! Hela processen är liksom en stor del utan nöjet med tatueringar!
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!