Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tattoo


Citerar hockey_robban_:
Haha precis! På något sjukt sätt så tycker jag faktiskt det är skönt att bli tatuerad! Hela processen är liksom en stor del utan nöjet med tatueringar!


Så sant som det är sagt.
F-U
  • 0
Så jävla ont gör det ju inte, det gjorde det iaf inte på fingrarna som enligt tatueraren skulle vara en av de värsta ställena.
Det känns ju, men vissa man har hört har ju svimmat osv när dom tatuerat sig... Men det beror ju lite från person till person såklart.
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Citerar hockey_robban_:
Citerar No_Refound:
Citerar Ziggy:4 timmars plåga i

Inte plåga, aggressiv njutning


Haha precis! På något sjukt sätt så tycker jag faktiskt det är skönt att bli tatuerad! Hela processen är liksom en stor del utan nöjet med tatueringar!


Det där sa jag innan jag hade gjort min tatuering. Nu vet jag att det är en grymt skön känsla. Helt omöjligt att jämföra med något annat, vilken kick man fick efteråt. Helt sjukt
  • 0
Jag har seriöst funderat på att tatuera in Lady Justice i gråskala på min underarm

För er som inte vet vem det är så kan jag kortfattat säga typ att det är en symbol, en kvinna som står för rättvisan. Finns statyer på henne utanför rättsalar på många ställen här i världen. Sen finns hon med på skivomslaget från Metallica´s ...and justice for all skiva också. Och det är just den bilden jag funderar på.
För jag står för rättvisan, men precis som Metallica´s bild antyder så är rättvisan skippad nuförtiden i förmån för pengar och makt.

Justice Is Lost
Justice Is Raped
Justice Is Gone
Pulling Your Strings
Justice Is Done
Seeking No Truth
Winning Is All
Find it So Grim
So True
So Real

Den texten säger det mesta, och jag håller med om vartenda ord. En av Metallica´s bästa låtar också för den delen (...and justice for all)

Nu ska jag bara hitta en riktigt bra bild också, vill att den tatueringen ska bli så detaljerad som möjligt!
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
har tänkt skaffa en tatuering som går från handen upp över armen och upp en bit på sidan av nacken/halsen.. Men vet inte hur den ska se ut . några förslag ?
Alla snälla flickor kommer till himlen. Ni andra kan komma hem till mej! Grr
  • 0
Citerar Ziggy:
Citerar hockey_robban_:
Man kan inte säga att en tatuering är "fel". Den kanske är fel för dig, men inte för mig och tvärtom... Finns INGA regler när det gäller tatuerningar, alla tatueringar är eller blir personliga, varesig det är tribals, newschool, oldschool, kinatecken, olika texter m.m.


Håller med dig där. Visst kan man säga att någons tatuering är ful men aldrig att den är "fel". En tatuering är något personligt som ingen annan har något med att göra oavsett motiv och stil. Själv kör jag vidare på mitt tema med bara djur/natur motiv. har en varg på höger arm nu men snart kommer det bli ett träd på vaden med lite fåglar och olika varienter av blommor.


Jag tycker inte att man ska säga att någons tatuering är ful. Personen ska ju leva med den hela livet och det får man respektera helt enkelt.

Tillagt 2007-02-12 23:08:
Ska själv skaffa en tatuering i form av red hot chili peppers stjärna på bröstet.
Oskar Nyström / Gamereactor
  • 0
Jag har faktiskt inte gaddat mig än, men jag har tänkt att det ska bli av snart. Just nu är jag jäkligt inne på att tatuera in dom sju dödssynderna, helst på latin eller nåt annat coolt språk - lite här och var på kroppen. Jag tror att det skulle kunna bli jäkligt schyst, faktiskt
wHOOPS, I OD'd!!!!
  • 0
Har själv funderat på att tatuera mig ett tag. Ska göra någonting på sidan av magen. Men vet inte riktigt vad än :/
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
  • 0
Vill också tattuera mig fast är inte säker på vilket motiv än.
Jag är odödlig. Jag har aldrig dött, så ingen kan bevisa att jag inte är det.
  • 0
ahh tattueringar det är snyggt har själv 3st och än så länge är man nöjd.
lite sugen på att göra en till men måste bara hitta nå bra motiv
  • 0
Citerar Mr Player:
ahh tattueringar det är snyggt har själv 3st och än så länge är man nöjd.
lite sugen på att göra en till men måste bara hitta nå bra motiv



bild!
Alla snälla flickor kommer till himlen. Ni andra kan komma hem till mej! Grr
  • 0
Har nu bokat tid på Studio Pärleporten för att göra en till tatuering i april, första sittningen i början och den andra i slutet. Kommer bli ett motiv som symboliserar livet, döden och friheten. Ett träd med blommor som slingrar upp längs med stammen och sen ett par fåglar ovanför
  • 0
Citerar Ziggy:
Har nu bokat tid på Studio Pärleporten för att göra en till tatuering i april, första sittningen i början och den andra i slutet. Kommer bli ett motiv som symboliserar livet, döden och friheten. Ett träd med blommor som slingrar upp längs med stammen och sen ett par fåglar ovanför


Låter bra hörru!
Oskar Nyström / Gamereactor
  • 0
Smärta är bara den högsta graden av njutning.
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
Citerar Deathsoul:
Smärta är bara den högsta graden av njutning.


Det gör mer ont att raka sig med en ovass hyvel än vad det gör att tatuera sig... Jag tycker inte det är så skönt att raka sig med en slö hyvel
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Tycker det är dags att dra upp min gamla tråd igen.

Började i tisdags på en ny tatuering, den här gången är motivet 2 fåglar som sitter i en gren och runt grenen slingrar sig en växt med ett par blommor i. Placeringen är på vaden där den vrider sig från utsidan på foten, strax ovanför fotknölen, till mitten på knävecket ungefär. Kan säga att det gör för jälvigt ont att tatuera i knävecket. Det gör definitivt mer ont än att raka sig med en slö hyvel iaf. Hittills har jag suttit 3 timmar och ar ca 5 timmars arbeet kvar. Det är en massa färg som ska i blommorna, fåglarna och växten.

Slänger upp en bild på det hela också: http://img404.imageshack.us/img404/9281/fglarna3001gz5.jpg
  • 0
  • LDD
  • LDD
För det första, hur gamla är alla ni som har tatueringar och ni som skall skaffa er tatueringar? Själv anser jag att det borde lagstadgas att man inte får bli tatuerad innan man har blivit myndig. Det finns för många barn som anser att tatueringar är coolt och sedan går och gaddar sig för att sedan ångra det till tusen när de har vuxit upp. Tänk er för innan ni gaddar er!
www.jaskamas.blogspot.com
  • 0
Jag har inget emot tatueringar , ska själv skaffa en när jag fyller 18.
Det är farligt att leva , man kan dö.
  • 0
  • LDD
  • LDD
merbzz, låter som en sund inställning.
www.jaskamas.blogspot.com
  • 0
Citerar LDD:
merbzz, låter som en sund inställning.


Om jag gjorde det innan så skulle min mor inte bli särskilt glad
Det är farligt att leva , man kan dö.
  • 0
Citerar Ziggy:
Tycker det är dags att dra upp min gamla tråd igen.

Började i tisdags på en ny tatuering, den här gången är motivet 2 fåglar som sitter i en gren och runt grenen slingrar sig en växt med ett par blommor i. Placeringen är på vaden där den vrider sig från utsidan på foten, strax ovanför fotknölen, till mitten på knävecket ungefär. Kan säga att det gör för jälvigt ont att tatuera i knävecket. Det gör definitivt mer ont än att raka sig med en slö hyvel iaf. Hittills har jag suttit 3 timmar och ar ca 5 timmars arbeet kvar. Det är en massa färg som ska i blommorna, fåglarna och växten.

Slänger upp en bild på det hela också: http://img404.imageshack.us/img404/9281/fglarna3001gz5.jpg


Nice
  • 0
  • LDD
  • LDD
Hehe, nä det tror inte jag heller. Det är synd att inte lika många personer som är under 18 är lika förnuftiga som dig merbzz
www.jaskamas.blogspot.com
  • 0
Jag ska skaffa mig minst en tatuering. Den ska föreställa en amerikansk och en svensk flagga som smälter ihop som en flagga, efter min nationalitet. Jag funderar på att ha den på min vänstra skuldra.
  • 0
ja tog min första nu i mars o är 20 bast så hoppas ja kommer trivas me min i alla fall. jo smärta kände man ju en del högre upp på bröstet men annar tycker ja de var ganska gött. blir nog fler i framtiden. om ni inte ser vad de föresäller så är de rammsteins loga ja har på bröstet.
  • 0
NukeHenk: Släng upp en bild på imageshack.us istället!

Ziggy: Väldigt snyggt!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!