Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tattoo


Citerar NukeHenk:
om ni inte ser vad de föresäller så är de rammsteins loga ja har på bröstet.

Min vännina avgudar dej för tillfället.. Eller hon vet inte om det än, men jag vet att hon skulle ifall hon visste
I've seen the universe in your eyes, I've seen the beauty that never dies
  • 0
Usch, det ser ut som om du fått huden bortbränd!
  • 0
Citerar zombiegamer:
Usch, det ser ut som om du fått huden bortbränd!

Vem?
  • 0
Citerar NukeHenk:
ja tog min första nu i mars o är 20 bast så hoppas ja kommer trivas me min i alla fall. jo smärta kände man ju en del högre upp på bröstet men annar tycker ja de var ganska gött. blir nog fler i framtiden. om ni inte ser vad de föresäller så är de rammsteins loga ja har på bröstet.


Rammstein var väl ingen höjdare direkt. Konstigare band får man leta efter.
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
Citerar navyseal:
Rammstein var väl ingen höjdare direkt. Konstigare band får man leta efter.


Kan bara hålla med, tröttnade på dem för två år sedan trots att jag bara är 15. Men det är självklart tillåtet att ha olika smak!
  • 0
Citerar Tailgunner:
Kan bara hålla med, tröttnade på dem för två år sedan trots att jag bara är 15.

Vad skulle åldern ha med nått att göra?
I've seen the universe in your eyes, I've seen the beauty that never dies
  • 0
Citerar frökenvinter:
Vad skulle åldern ha med nått att göra?


Väldigt väldigt mycket.
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
Citerar frökenvinter:
Vad skulle åldern ha med nått att göra?


Navyseal hann före med att svara.
  • 0
Citerar LDD:
För det första, hur gamla är alla ni som har tatueringar och ni som skall skaffa er tatueringar? Själv anser jag att det borde lagstadgas att man inte får bli tatuerad innan man har blivit myndig. Det finns för många barn som anser att tatueringar är coolt och sedan går och gaddar sig för att sedan ångra det till tusen när de har vuxit upp. Tänk er för innan ni gaddar er!


Jag är 18 år så jag får tatuera mig utan att nån lägger sig i. Angående åldersgränser så tror jag, eller jag vet, att 99% av Sveriges tatuerare inte tatuerar folk under 18 år. På de flesta ställen ska du skriva på papper och visa leg på att du är 18. Fast det finns ju de som är oseriösa och gör på de som är under 18 vilket är väldigt fel.

Angående att ångra sig så får man vara väldigt säker på att det verkligen är ett motiv man kan stå för hela livet. jag var först inne på att göra en döskalle men tänkte lite mera och insåg att det är coolt när man är ung men inte när man är 45+.
  • 0
Citerar Ziggy:
jag var först inne på att göra en döskalle men tänkte lite mera och insåg att det är coolt när man är ung men inte när man är 45+.


En dödskalle är inte ens cool när man är ung...
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
Citerar navyseal:
En dödskalle är inte ens cool när man är ung...


Det har du rätt i. Är otroligt nöjd med mina två tatueringar, vargen och grenen på benet med fåglar och blommor i. Det jag gillar mest med min nya (grenen) är att den är så jävla "o-tuff" som det kan bli, vilket representerar mig väldigt bra. Jag skulle inte passa i döskallar, taggtråd och sån skit. Skulle bara verka som jag försöker kompensera för nåt jag saknar. Vilket man inte kan säga om mina fåglar och blommor direkt
  • 0
jo den kanske ser lite dålig ut men han är precis klar med konturerna på den bilden. har ingen bra på när den är klar för tänkte att sårskorpan ska få lossna helt innan ja tar ny bild. o rammstein äger, aldrig tröttnat på dom sen ja hörde dom 1:a gången i högstadiet.
  • 0
ahhaha, jo de var en skön sida. men o tatuera sig i ansiktet är nog lite väl hårt. man lär ju ha ångrat sig många gånger innan man fyllt 40.
  • 0
Haha, trevligt att sälja sin panna på eBay.
Jag är odödlig. Jag har aldrig dött, så ingen kan bevisa att jag inte är det.
  • 0
Mahahaahahhahahah, killen som har tatuerat in mat ovanpå skallen tar ju någon form av pris, helt klart. Har två tatueringar själv, en streckkod från ett 2-liters lättmjölk-paket på höger axel, och ett tigerhuvud på vänster skulderblad. Håller för ögonblicket på att fundera på en smalbenstatuering. Tusekskönor eller körsbärsblom står på önskelistan
  • 0
Jag ska tattuera in mina barns namn (om jag får några)
Upp med fingret, ge de till svinen, hela landskrona hatar polisen !!
  • 0
  • LDD
  • LDD
Jag fattar inte sidan med de 'dåliga' tatueringarna. Allting är ju relativt som man säger. Saker som ser fasligt ut i vissa ögon är i andras ögon hur fint som helst. Känns otroligt onödigt och tramsigt att skapa en hel hemsida för 'fula' tatueringar. Förmodligen så skulle många av de tatueringar som vi här inne på GR bär kunna platsa inne på den hemsidan. Trams.
www.jaskamas.blogspot.com
  • 0
Citerar LDD:
Jag fattar inte sidan med de 'dåliga' tatueringarna. Allting är ju relativt som man säger. Saker som ser fasligt ut i vissa ögon är i andras ögon hur fint som helst. Känns otroligt onödigt och tramsigt att skapa en hel hemsida för 'fula' tatueringar. Förmodligen så skulle många av de tatueringar som vi här inne på GR bär kunna platsa inne på den hemsidan. Trams.


Precis. Det är ganska dålig stil att säga att en tatuering är ful utan att veta bakgrunden till den. Den kanske står för något väldigt viktigt för personen som har den men det kanske inte är så uppenbart. En tatuering är personlig och inget man ska "förkasta" som ful eller dålig utan att veta bakgrunden...

Tillagt 2007-04-08 22:59:
Citerar Jesper:
Mahahaahahhahahah, killen som har tatuerat in mat ovanpå skallen tar ju någon form av pris, helt klart. Har två tatueringar själv, en streckkod från ett 2-liters lättmjölk-paket på höger axel, och ett tigerhuvud på vänster skulderblad. Håller för ögonblicket på att fundera på en smalbenstatuering. Tusekskönor eller körsbärsblom står på önskelistan


Dina tatueringar verkar vara lite lika mina. Har en varg på armen istället för tiger men djur som djur, och så har jag blommor på benet. Sitter på baksidan av vaden, ser mest ut som äppelblomster, små röd/rosa saker. Riktigt nöjd med dom.
  • 0
Kommer troligtvis tatuera mig i framtiden, har två motiv jag skulle kunna tänka mig att tatuera in.
Första är en bengalisk tiger för jag tycker det är ett mäktigt djur, och jag är halv-bengal. Vet att det inte är så orginellt men men..

Andra är denna bild som en grafittimålare som går under pseudonymen Banksy gjort, ganska känd;
http://gamereactor.se/minabilder/Juicy/?id=1369
Tycker det är difinitivt en av världens snyggaste bilder,
och så har den annan relevans med mig som inte är värt att gå in på här.

Tillagt 2007-07-17 21:33:
Btw så är Method Mans Life/Death tatuering jävligt fräsch.
Står Life, men om man kollar från andra hållet står det Death (rotera tautering 180' alltså)

Bild, fast inte method mans, men nån som har likadan;
http://vegweb.com/gallery/albums/userpics/42628/normal_life.jpg
You can't spell manslaughter without laughter.
  • 0
Citerar Ziggy:
Nu är det så att jag äntligen fått en tid för tatuering. Den 13 januari blir det 4 timmars plåga i stolen på RoughStuff i Uppsala. Motivet blir en varg i storleken runt 10x10 cm på underarmen

Så nu undrar jag lite vad folk egentligen tycker om tatueringar. Är det någonting för ligister och allmänt misslyckade personer eller är det ett intresse som vilket annat som helst. Samma sak som att skaffa nya kläder bara att en tatuering sitter kvar hela livet. Så nu uppmanar jag er att diskutera och framföra era tankar om tatueringar och de som har tatueringar. Är det kanske nån annan som har en tatuering eller tänker skaffa tatuering?


Görs tatueringar på rätt sätt och med omtanke så är det vackra. Ska själv tatuera mig inom snart framtid.
  • 0
Jag kommer tatuera mej när jag blir 18. Men vill ha nått som betyder riktigt mycket för mej, har inget sådant ännu (asså som skulle passa som en tatuering ). Det sista jag skulle kunna tänka mej är typ om jag har en tjej och tatuerar in hennes namn. Sen gör vi slut, då står jag där och... jaha vad ska jag göra då ?
He got that ambition baby look in his eyes This week he mopping floors next week it's the fries
  • 0
Citerar out-now:
Det sista jag skulle kunna tänka mej är typ om jag har en tjej och tatuerar in hennes namn.


Gillar Steve-O tatuering som han har på sin röv, "Your name"
You can't spell manslaughter without laughter.
  • 0
Citerar navyseal:
Rammstein var väl ingen höjdare direkt. Konstigare band får man leta efter.

Då behöver du inte leta länge.
Farväl fjantar.
  • 0
Jag skulle vilja tatuera mig, men har svårt att komma på vad.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!