Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tattoo


Nu är det så att jag äntligen fått en tid för tatuering. Den 13 januari blir det 4 timmars plåga i stolen på RoughStuff i Uppsala. Motivet blir en varg i storleken runt 10x10 cm på underarmen

Så nu undrar jag lite vad folk egentligen tycker om tatueringar. Är det någonting för ligister och allmänt misslyckade personer eller är det ett intresse som vilket annat som helst. Samma sak som att skaffa nya kläder bara att en tatuering sitter kvar hela livet. Så nu uppmanar jag er att diskutera och framföra era tankar om tatueringar och de som har tatueringar. Är det kanske nån annan som har en tatuering eller tänker skaffa tatuering?
  • 0
  • Missing Avatar
  • Raev
Tatueringar är inget jag har nåt problem med.

Jag tänker till exempel när jag gifter mig och får barn tauera in deras namn på min underarm,som många andra.
I emerge in undead rain.
  • 0
Tatuering är, enligt mig, Coolt. självklart beroende på motiv och anledning. För att en tatuering ska uppfattas som coolt enligt mig ska den vara egen och orginell, betydande eller bara allmänt snygg och smakfull. Att sätta en stjärna på armbågen är t ex väldigt tacky.
De samma gäller de som präntar in örnar eller liknande(Ja ziggy, även din varg tycker jag verkar ful. Dock har jag inte sett hur den ser ut, men de låter inte bra i mina öron )

Jag själv har en tatuering, på insidan av underarmen. Sjukt nöjd och jag älskar den.

Tatuering har gått från att vara en grej kriminella eller annat drägg präntar in till att vara något man lägger mycket tid på och blir personlig. Förr gick man t ex in och pekade på den bilden man gillade mest och sen var de bara att nagga. Nu kommer folk med enga motiv med mening bakom. Tillskillnad från diverse stjärnor eller djur då
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
  • Missing Avatar
  • Raev
Det är jävligt fult med alla (tjejer och killar) som har taggtråd runt armen,som en tatuering då.
I emerge in undead rain.
  • 0
Citerar navyseal:
De samma gäller de som präntar in örnar eller liknande(Ja ziggy, även din varg tycker jag verkar ful. Dock har jag inte sett hur den ser ut, men de låter inte bra i mina öron


Får väl slänga upp en bild på vargen då: http://www.steffens-tattoos.de/MOTIVE/wolf.jpg Nu är ju den utskriven direkt från en sida med designer som används av typ tusen pers så jag kommer naturligtvis prata med Mankan på Roughstuff om att ändra på den lite. För att ha en tatuering som inte är unik är inte alls samma sak som att ha en egen design.

Vad har du för något navy?
  • 0
hockey_ robban_ har den snyggaste tatueringen på forumet kan jag lätt säga, Metallicas ninjastjärna!

redigerat ett antal gånger, skrev hur många fel som helst!
  • 0
Varför ska du ha en varg?
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Ziggy

Du kan få se, behöver bara en sida att lägga upp bilden på.

Är också intresserad av att veta Varför du ska ha en varg?
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
Citerar Tailgunner:
hockey_ robban_ har den snyggaste avataren på forumet kan jag lätt säga, Metallicas ninjastjärna!

Motivet ser ut så här: http://i2.ebayimg.com/04/i/07/38/b0/a7_2.JPG


Jo, den texten skulle passa bra på armen!

"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Citerar TjippY:
Jo, den texten skulle passa bra på armen!


Haha, nyss gick det att se den, nu går det inte längre.
  • 0
Citerar TemplarPaladin:
Varför ska du ha en varg?


Det finns som en viss stämning med en varg. En blandning av typ rädsla, eller kanske mer respekt, och en otrolig fascination för dom. Jag har alltid varit intresserad av vargar, även om jag inte direkt känner någon samhörighet med en varg. Dessutom så tycker jag att en varg kan verka mer seriös än en skalle eller något sånt som jag tänkte på först. Nu vart det lite osammanhängande men jag hoppas att ni förstår lite iaf
  • 0
Bara du inte gör något förhastat som du får ångra senare. Visst kan en varg vara coolt, men jag tror man tröttnar lätt eftersom den är så pass Tunn. Fast de är ju bara jag och beslutet är ditt. Men gå inte iväg och gadda dig de första du gör för att du precis har blivit 18, vilket jag antar att du är?
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
Citerar navyseal:
Men gå inte iväg och gadda dig de första du gör för att du precis har blivit 18, vilket jag antar att du är?


Jag har tänkt länge på att tatuera mig och det är inte något som jag bestämde mig kl 00:01 när jag fyllde 18. Jag tror själv att jag är alldeles för försiktig för att ta ett beslut på 2 sekunder och det gäller precis allt jag gör. Sen gör jag aldrig något jag inte är 100 % säker på att jag vill göra. Sen är en tatuering något du själv ska trivas med i första hand så vad andra tycker spelar inte mig nån större roll. Självklart är det kul om folk gillar den men det är inget måste.

Citerar navyseal:
men jag tror man tröttnar lätt eftersom den är så pass Tunn.


Vad menar du med tunn Förstår inte riktigt...
  • 0
Citerar Ziggy:
Jag har tänkt länge på att tatuera mig och det är inte något som jag bestämde mig kl 00:01 när jag fyllde 18. Jag tror själv att jag är alldeles för försiktig för att ta ett beslut på 2 sekunder och det gäller precis allt jag gör. Sen gör jag aldrig något jag inte är 100 % säker på att jag vill göra. Sen är en tatuering något du själv ska trivas med i första hand så vad andra tycker spelar inte mig nån större roll. Självklart är det kul om folk gillar den men det är inget måste.



Vad menar du med tunn Förstår inte riktigt...


Jag tror man tröttnar lätt eftersom de är inte så mycket mer än en varg liksom. Likt så mycket annat är de något man kanske lätt tröttnar på med tiden tillskillnad från t ex namn på avlidna släktningar eller något annat lite "djupare". En varg är liksom bara ett djur. Känns Tunt känslosamt liksom, vilket gör att man troligtvis tröttnar. Men visst, vill du göra ska du absolut göra det. Men vänta hellre ett halvår och gör då om du fortfarande känner för de än att göra nu och ångra de för en bra tid framöver.
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
Det vore ascoolt med tigerränder längst ryggen!
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar Hugoienlåda:
Men du behöver inte plågas, man får en röd ödle-tatuering om man köper tuggummi ibland


Shit, tänkte inte på det

Citerar Hugoienlåda:
Jag tror man tröttnar lätt eftersom de är inte så mycket mer än en varg liksom. Likt så mycket annat är de något man kanske lätt tröttnar på med tiden tillskillnad från t ex namn på avlidna släktningar eller något annat lite "djupare". En varg är liksom bara ett djur. Känns Tunt känslosamt liksom, vilket gör att man troligtvis tröttnar. Men visst, vill du göra ska du absolut göra det. Men vänta hellre ett halvår och gör då om du fortfarande känner för de än att göra nu och ångra de för en bra tid framöver.


Ok, jag förstår ditt resonemang, men håller inte med riktigt Men det är som alla säger, det är upp till var och en. Man ska inte låta sig påverkas av kompisar eller så. Man gör det som känns rätt för en själv.
  • 0
Citerar Tailgunner:
hockey_ robban_ har den snyggaste avataren på forumet kan jag lätt säga, Metallicas ninjastjärna!


Haha här snackas det om mig=) Men vaddå avataren? Du menar la tatueringen? Min Metallica-Ninja stjärna på axeln alltså=) Är grymt nöjd över den!!!
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Ja du vet du är ett universiellt ämne Robban!
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar Benoit:
Ja du vet du är ett universiellt ämne Robban!


haha jaa jag är ju detta

Angående tatueringar så tycker inte jag att det har någon som helst betydelse vilket motiv det är man tatuerar.. Bara man känner att det betyder något för en själv och att man skulle trivas med att ha det tatuerat på kroppen. Det är just det som är tjusningen med tatuerningar, att det finns ingen lag över hur dom kan se ut.. Utan det är alltid 100% personligt..

Och bli inte skrämd när folk säger "ahh du kommer ångra dig" för det kommer man med stor säkerhet inte att göra, iaf inte om du tänker igenom det innan! Jag har inte ångrat mig en sekund över någon av mina tatueringar... Dom är liksom ett med mig nu.
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Fint med tattoos
Själv så har jag en streckkod i nacken, med mitt smeknamn under
"What can I do? I'm just one person." - Said by millions of people.
  • 0
Jag ska tatuera mig den 9 April
Duspeeqazou! I see you!
  • 0
Citerar hockey_robban_:
Haha här snackas det om mig=) Men vaddå avataren?


Skrev jag avataren? Ja, det gjorde jag fan. Ibland skrämmer jag mig själv.
  • 0
Tattueringar är oerhört sjuka. Jag skulle aldrig skaffa en. Vafan ska man ha klotter på sig för? Det går ju aldrig bort heller, förutom om man typ doppar sig i syra. Herregud asså, jag fattar inte hur folk kan tattuera sig. Jag gillar Volkswagen och San Andreas, men om jag vill att folk ska veta det så tar jag på mig min VW-keps och San Andreas T-Shirt!
  • 0
Citerar hockey_robban_:
Och bli inte skrämd när folk säger "ahh du kommer ångra dig" för det kommer man med stor säkerhet inte att göra, iaf inte om du tänker igenom det innan!


Det tror inte jag heller att jag kommer göra. De som säger att man kommer ångra sig är oftast inte tatuerade själva och gillar inte tatueringar och därför säger de Du kommer ångra dig. De som har tatueringar däremot säger att de är grymt nöjda och aldrig ångrar sig. Alltså beror det på grundinställningen till tatueringar.
  • 0
Citerar Ziggy:
Det tror inte jag heller att jag kommer göra. De som säger att man kommer ångra sig är oftast inte tatuerade själva och gillar inte tatueringar och därför säger de Du kommer ångra dig. De som har tatueringar däremot säger att de är grymt nöjda och aldrig ångrar sig. Alltså beror det på grundinställningen till tatueringar.


Nja, jag har tatuering, som tidigare nämnt. Ångrar den inte ett dugg, dock tog de kanske ett halvår från att jag ville skaffa den tills att jag beslutade mig för en gaddning. De som ångrar sig, är oftast folk som har skaffat tatuering i tidig ålder med kufisk anledning om man senare växer ifrån. Typ gängtatuering eller någon flickväns namn. Övervägande är viktigt. Hellre vänta ett halv år och sen göra, än att göra på en gång och ångra sig för resten av livet.
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!