Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)


Citerar Humanisten:
Undrar om det kommer moddar till PC-versionen av Inquisition. Skulle vara najs om någon då moddade så det blev mer som Origins, både i striderna och Tactics.


Verkligen, men jag har för mig att BioWare var betydligt vänligare med mod-tools back in the day och att det var därför Origins kunde moddas så mycket. Tvåan fick inte särskilt mycket bra mods.
hånobing
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Jäkla zwqase.


Citerar Humanisten:
Ja, han ska alltid gå mot strömmen!


Hey! Jag har aldrig spelat något Dragon Age, så det så!
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Jag har aldrig spelat något Dragon Age, så det så!


Det där var inte bättre. Det var värre.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Verkligen, men jag har för mig att BioWare var betydligt vänligare med mod-tools back in the day och att det var därför Origins kunde moddas så mycket. Tvåan fick inte särskilt mycket bra mods.


True :/
Dragon Age will never be the same..

Citerar zwqase:
Hey! Jag har aldrig spelat något Dragon Age, så det så!



Då är det dags att börja nu!
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Wait, du älskar Sagan om Ringen och alla filmerna, men aldrig läst böckerna? Jag läste dessa när jag var 11 :/


Har försökt, men gillar inte alls hur han skriver. Alldeles, alldeles för mycket beskrivningar om saker.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Valerin:
Det där var inte bättre. Det var värre.


Citerar Humanisten:
Då är det dags att börja nu!


Origins har jag installerat och klart, men jag har inte riktigt tid med ett RPG just nu tyvärr.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar Valerin:
Jupp...


Saknar min Dwarf Noble. <3

Citerar Valerin:
Det där var inte bättre. Det var värre.

Citerar Humanisten:
Då är det dags att börja nu!


Vi borde ta hans lunchpengar.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Mina lilltår är som små vattenballonger. Om ni undrar.

Citerar zwqase:
Origins har jag installerat och klart, men jag har inte riktigt tid med ett RPG just nu tyvärr.


Undanflykter!

Citerar putterman:
Har försökt, men gillar inte alls hur han skriver. Alldeles, alldeles för mycket beskrivningar om saker.


Ja, han använder detaljerat språk för att måla upp bilder av världen, usch.
Om en 11-årig Humanisten pallar det så borde du nästan kunna göra det. Låtsas att det handlar om Zlatan.

Citerar Mr Smiley:
Vi borde ta hans lunchpengar.


Damn straight! Håller du så slår jag! >:0
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Vi borde ta hans lunchpengar.


Nåoooo! D;
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar Humanisten:
Ja, han använder detaljerat språk för att måla upp bilder av världen, usch.
Om en 11-årig Humanisten pallar det så borde du nästan kunna göra det. Låtsas att det handlar om Zlatan.


Men det blir överdrivet. Jag tycker inte det behövs mer än som exempelvis J.K. Rowling gör det. Harry Potter-böckerna är underbara (filmerna inte lika bra, även om jag inte sett 7-8 eftersom jag inte läst sista boken).

Zlatan-boken är bra! ;)
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Saknar min Dwarf Noble. <3


Har du importerat från de gamla spelen? Jag har inte brytt mig om det än.
hånobing
  • 0
Citerar putterman:
Men det blir överdrivet. Jag tycker inte det behövs mer än som exempelvis J.K. Rowling gör det. Harry Potter-böckerna är underbara (filmerna inte lika bra, även om jag inte sett 7-8 eftersom jag inte läst sista boken).


Harry Potter-böckerna är riktade till en yngre och mer modern publik som hatar språk. Säger inte att böckerna är dåliga, bara att de är lite mer... Simpla.

Citerar putterman:
Zlatan-boken är bra! ;)


Nej.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Räv
  • Räv
Nåja, Adam. Lugna ner dig lite.

Att Tolkien skrev omständigt som satan är ju allmänt känt, men den svenska översättaren var ta mig tusan ännu värre. För att inte tala om vilka friheter han tog sig med källmaterialet.


Ser för övrigt på Taxi Driver just nu. Jävlar i min lilla låda vilken film.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Valerin:
Har du importerat från de gamla spelen? Jag har inte brytt mig om det än.


Genom den där Dragon Age Keep-grejen, ja.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Räv:
Att Tolkien skrev omständigt som satan är ju allmänt känt, men den svenska översättaren var ta mig tusan ännu värre. För att inte tala om vilka friheter han tog sig med källmaterialet.


Garanterat, men om retards som jag pallar så finns det inga undanflykter

Och du har fortfarande inte svarat mig på FB!
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Räv
  • Räv
Har inte varit inne på Facebook på evigheter, kompis. Är inne i hela denna dejtingsvängen just nu så orkar inte ha fokusen på usla sociala medier.

Hur så?

(citerar inte pga på mobilen pga inte hemma, på tal om dejting)
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Genom den där Dragon Age Keep-grejen, ja.


Okej, har det gjort någon märkbar skillnad eller är det ungefär som i tvåan?
hånobing
  • 0
Citerar Räv:
Har inte varit inne på Facebook på evigheter, kompis. Är inne i hela denna dejtingsvängen just nu så orkar inte ha fokusen på usla sociala medier.

Hur så?

(citerar inte pga på mobilen pga inte hemma, på tal om dejting)


Kul att höra om dejtandet!
Alla i podden is getting lucky nu, förutom jag ;0

Har velat fråga dig om det skulle gå att få fram statistik och lyssnarsiffror and shiet för att se om vi fått någon boost sedan samarbetet med IGN. Hade gärna velat se om det gick bara
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Räv
  • Räv
Jag kan kolla upp och återkomma, inte hemma som sagt. Men tack!
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Jag kan kolla upp och återkomma, inte hemma som sagt. Men tack!


Ingen stress, glöm inte bort det bara
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Harry Potter-böckerna är riktade till en yngre och mer modern publik som hatar språk. Säger inte att böckerna är dåliga, bara att de är lite mer... Simpla.

Simpelt är bra!;)
Citerar Humanisten:
Nej.


Läst den?
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Räv:
Ser för övrigt på Taxi Driver just nu. Jävlar i min lilla låda vilken film.


Den tycker vi om.

Citerar Valerin:
Okej, har det gjort någon märkbar skillnad eller är det ungefär som i tvåan?


Märkts nog mest i dialoger tror jag. När man frågar om sin Grey Warden eller Hawke typ. Alistar och Anora dök upp i en scen.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar putterman:
Läst den?


Smålummade lite ett exemplar när de låg på hög i en butik. Självbiografier från låtsasgudar är inte min grej.

Tillagt 2014-11-30 01:07:
Citerar Mr Smiley:
Märkts nog mest i dialoger tror jag. När man frågar om sin Grey Warden eller Hawke typ. Alistar och Anora dök upp i en scen.


Den scenen var märklig. Jag bah "åh, coolt! Får man nu lära känna, snacka och... Ah... Is it over..?" :c
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Alistar och Anora dök upp i en scen.


Okidoki, det gjorde de för mig med när jag valde default-världen. Förresten, tycker inte du att Alistair och Hawke ser lite för annorlunda ut? I ansiktena det vill säga.
hånobing
  • 0
Citerar Humanisten:
Smålummade lite ett exemplar när de låg på hög i en butik. Självbiografier från låtsasgudar är inte min grej.


Äh, det är ändå Sveriges genom tidernas bästa spelare i världens kanske populäraste sport.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Öppen 21.00 - 9.00