Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)


Citerar Humanisten:
Funderade på att göra en LP-serie senare i år av Uncharted-spelen eller något innan Uncharted 4 släpps.. Men sen kom jag på att Ps3 bara kan fångas analogt och jag orkar inte koppla in den kabeln


Vänta va, kan man inte spela in via HDMI?
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Vänta va, kan man inte spela in via HDMI?


Ps3 har fullt HDCP-skydd och går inte att spela in över HDMI.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • over
  • over
Citerar Humanisten:
Tyvärr så var trean obönhörligt slarvigt och tråkigt gjort. Fyran var roligt och förfinade det som trean tog för givet.

Jag måste säga att jag i princip gillar 3an mer, jag blev så sjukt less på allt jävla seglande in 4an att jag inte spelat klart spelet än.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar Ridley:
Jag blev också förvånad. 0: Och jag som ska sova och allt.


Jag sover som bara den nu för tiden. Säkert sex-sju timmar varje natt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Humanisten:
Deras öron might be pleased men deras ögon är ett annat sinne ;)

Hmm, du kan ha en stuntman (eller kvinna) som låtsas spela och så sitter du utanför bild och styr allt och gör röst till stuntpersonen, sen dubbas din röst över av en annan röst.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar zwqase:
Haha, hela spelet bör nog inte se ut så, bara några enstaka gator, rimligen också under vissa tidpunkter.


Skulle fortfarande inte vara mer än ett visuellt spektakel. Nae, enorma horder av folk klarar jag mig utan.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Sideshow95:
Jag sover som bara den nu för tiden. Säkert sex-sju timmar varje natt.

Det låter nästan lite i mina öron, jag gillar att sova ca 8 timmar. Men sex-sju är nog bra.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Humanisten:
Skulle fortfarande inte vara mer än ett visuellt spektakel. Nae, enorma horder av folk klarar jag mig utan.


Jag vill nog ändå tro att det kan användas på intressanta sätt. Förutom faktumet att det kan ge spel ett lyft i atmosfär så kan man också använda det till vad Heavy Rain gjorde där man tappar bort någon i folkmassan som man sedan måste leta reda på. En folkmassa är ett ypperligt medel att gömma saker från spelaren med. Jag tror det finns många möjligheter, men också många problem man måste lösa för att göra det underhållande.

Tillagt 2014-12-11 00:06:
http://www.gamereactor.se/nyheter/210614/Peach-Amiibo+utan+b
en+s%E5ld+f%F6r+188+000+kr/


Wtf, varför? Snacka om att ha för mycket pengar.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
så kan man också använda det till vad Heavy Rain


Det faller direkt på att använda Heavy Rain och "JASON!" som positivt exempel.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Det faller direkt på att använda Heavy Rain och "JASON!" som positivt exempel.


Inget Heavy Rain-fan?
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Inget Heavy Rain-fan?


Gillar vissa saker, men annars är det för det mesta dåligt skrivet, slarvigt och jag ogillar David Cage.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Ubisoft direkt ljuger för sina konsumenter. Sådär pixligt såg inte originalet ut på något plan.


Uppskalade skärmdumpar för att passa bilden?
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
  • over
  • over
Citerar ZchmeKko:
http://www.gry-online.pl/galeria/html/wiadomosci/bigphotos/44796
9210.jpg

Ubisoft direkt ljuger för sina konsumenter. Sådär pixligt såg inte originalet ut på något plan.

de såg ju ut så :/
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
de såg ju ut så :/


Nej de gjorde de inte.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
http://www.gry-online.pl/galeria/html/wiadomosci/bigphotos/44796
9210.jpg

Ubisoft direkt ljuger för sina konsumenter. Sådär pixligt såg inte originalet ut på något plan.
Det värsta är att de nya inte ser speciellt bra ut. Det ser ut som att man bara skalat originalet med 2^2 Sal eller nå't i den stilen. Vet faktiskt inte hur orig såg ut. De kan ju ha snappat från 640*480 samtidigt som det ser extra dåligt ut när det sitter på högupplöst bakgrund.
  • 0
Citerar Humanisten:
Gillar vissa saker, men annars är det för det mesta dåligt skrivet, slarvigt och jag ogillar David Cage.


Jag kan nog vara den enda som faktiskt gillade Beyond mer än Heavy Rain. Beyond föll dock på att man inte berättade sin historia i konologisk ordning, men annars tyckte jag att det var ett mycket bättre skrivet spel med en vidareutveckling av det system man hade i Heavy Rain.

David Cage gör inte de bästa spelen och har en konstig attityd mot vissa saker, men han har många intressanta idéer.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
God kväll, vad händer?
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
https://www.youtube.com/watch?v=_MC3XuMvsDI

Kan bara bli grymt bra

Tillagt 2014-12-11 00:34:
Citerar zwqase:
Jag kan nog vara den enda som faktiskt gillade Beyond mer än Heavy Rain. Beyond föll dock på att man inte berättade sin historia i konologisk ordning, men annars tyckte jag att det var ett mycket bättre skrivet spel med en vidareutveckling av det system man hade i Heavy Rain.

David Cage gör inte de bästa spelen och har en konstig attityd mot vissa saker, men han har många intressanta idéer.


Beyond gav mig grym huvudvärk. Inte spännande någonstans och inte alls särskilt roligt att spela. Bara en en enda röra. Åtminstone hade Heavy Rain sina intensiva moment och en engagerande premiss, trots klyschor och tveksam spelkontroll.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
  • over
  • over
Citerar Straholic:
God kväll, vad händer?

Kolla nyss klart på en dålig serie...
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar zwqase:
David Cage gör inte de bästa spelen och har en konstig attityd mot vissa saker, men han har många intressanta idéer.


Hans idéer: Spel suger. Allt ska vara film. Grafik = känslor.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar over:
Kolla nyss klart på en dålig serie...


Vilken?
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar over:
Kolla nyss klart på en dålig serie...


The Walking dead?
OOOooooooh...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
The Walking dead?
OOOooooooh...


lol
Indecent exposure is fun.
  • 0
  • over
  • over
Citerar Straholic:
Vilken?

En anime serie.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Öppen 21.00 - 9.00