Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)


Citerar Siegfried:
Känns nästan som 3DS borde räknas som en ny generation eftersom den tydligen var dubbelt så stark. Men det är väll bara något mellanting.


Antar att den räknas som typ Game Boy Color gjorde, samma generation som Game Boy Pocket/Light då det för det mesta bara var modifikationer än ett helt nytt system.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Through the gates of hell, as we make our way to heaven!
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
  • over
  • over
Citerar Siegfried:
För jag jobbar långt ut på landet. Och det är den enda staden där jag känner folk. och här jag bor nu är bara en död håla. Måste lyckas hitta något annat jobb så jag slipper bensinkostnaden.

Inte flytta in till malmö istället då ? Ystad är ju inte direkt en gigantisk stade den heller...
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
De får sälja den för 10,000:- st om de så skulle vilja, men jag är inte villig o betala för en grej jag tycker är överpris på.


Men det är inte direkt realistiskt om man anser att de endast ska gå en hundralapp i vinst per såld enhet som du antydde. Folk kan köpa vad de vill och vägra köpa vad de vill såklart men det var mera antydan att det var negativt med vinst för deras få hårdvaruprodukter jag reagerade på.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • over
  • over
Citerar Humanisten:
Men det är inte direkt realistiskt om man anser att de endast ska gå en hundralapp i vinst per såld enhet som du antydde. Folk kan köpa vad de vill och vägra köpa vad de vill såklart men det var mera antydan att det var negativt med vinst för deras få hårdvaruprodukter jag reagerade på

Jag tycker inte att det skulle vara helt omöjligt för Nintendo att sälja den för 1400:- istället för 1900;- ( new 3ds inte XL ) , de tjänar fortfarande massor på spel och en del på konsolen.
Dessutom måste man ju betala för en laddare vilket e det dummaste jag hört.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Jag tycker inte att det skulle vara helt omöjligt för Nintendo att sälja den för 1400:- istället för 1900;- ( new 3ds inte XL ) , de tjänar fortfarande massor på spel och en del på konsolen.
Dessutom måste man ju betala för en laddare vilket e det dummaste jag hört.


Om den säljer för 1900, varför skulle de då sänka priset? Skulle laddaren varit inkluderad skulle konsolen kosta 2000 istället.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar over:
Jag tycker inte att det skulle vara helt omöjligt för Nintendo att sälja den för 1400:- istället för 1900;- ( new 3ds inte XL ) , de tjänar fortfarande massor på spel och en del på konsolen.
Dessutom måste man ju betala för en laddare vilket e det dummaste jag hört.


En massa vet jag inte om de alltid tjänar på spelen. Dessutom så har Nintendo en lite annorlunda attityd till spelen än andra, istället för att sälja hårdvara för att motivera köp av tjänster och mjukvara så använder Nintendo spel och mjukvara för att motivera köp av hårdvara. Det är en ganska stor skillnad.

Men jag håller med om att de borde skicka med en laddare.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Såg om Zero Dark Thirty idag. Grymt bra film fortfarande. Attacken i slutet är fortfarande lika spännande trots att man vet vad som kommer hända. Undrar vad Bigelow kommer ta sig an härnäst. Vore kul att se något annat än mellanösternfokuserat igen.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
  • over
  • over
Citerar Humanisten:
En massa vet jag inte om de alltid tjänar på spelen. Dessutom så har Nintendo en lite annorlunda attityd till spelen än andra, istället för att sälja hårdvara för att motivera köp av tjänster och mjukvara så använder Nintendo spel och mjukvara för att motivera köp av hårdvara. Det är en ganska stor skillnad.

De tjänar nog ganska bra på sina spel.

Huh? Alla konsoltilverkare använder ju spel till att sälja konsoler det är l ingen som säljer hårdvara för att sälja spel
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Huh? Alla konsoltilverkare använder ju spel till att sälja konsoler det är l ingen som säljer hårdvara för att sälja spel


Om vi tar Microsoft som exempel igen, de har råd att inte ha superstor vinst på sin hårdvara med Xbox One då de tjänar in mer pengar på annat håll tillsammans med tjänster kring Xbox-varumärket. Sure, de använder ju spel för att locka folk till hårdvaran, men det är genom hårdvaran de senare kan sälja andra tjänster som Xbox Live och liknande. De har råd att dra in på vinsten från hårdvaran kring detta.

Nintendo är inte i samma sits, sure, de tjänar för det mesta pengar på sina spel, men de spelen är det enda de har samtidigt som de tillverkar hårdvara. De är inte som utgivare/utvecklare som kanske Ubisoft (som endast säljer mjukvara och tjänster) utan Nintendo är hårdvarutillverkare med ett fåtal fokuserade produkter. De behöver en större vinstmarginal för att fortsätta ha en stadig tillväxt och besparingar.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Anime på blu-ray är ganska bäst.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Anime på blu-ray är ganska bäst.


Exempel?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Anime på blu-ray är ganska bäst.


Indeed, men kan vara oerhört dyrt dock. Någon specifik i åtanke?
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
  • over
  • over
Citerar Humanisten:
Nintendo är inte i samma sits, sure, de tjänar för det mesta pengar på sina spel, men de spelen är det enda de har samtidigt som de tillverkar hårdvara. De är inte som utgivare/utvecklare som kanske Ubisoft (som endast säljer mjukvara och tjänster) utan Nintendo är hårdvarutillverkare med ett fåtal fokuserade produkter. De behöver en större vinstmarginal för att fortsätta ha en stadig tillväxt och besparingar.


Playstation är i princip i samma sits som Nintendo men klarar sig utmärkt endå de säljer iofs ps+ men de ger samtidigt bort spel som tar bort en del av de den tjänar in.
Dessutom går de inte speciellt mycket plus på sina konsoler.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar Humanisten:
Exempel?
Citerar zwqase:
Någon specifik i åtanke?


Tjatade ju om Princess Mononoke för ett tag sen så jag köpte den. Såååååå läcker.
Indecent exposure is fun.
  • 0
  • over
  • over
Citerar Mr Smiley:
Anime på blu-ray är ganska bäst.

Välkommen in i 2000 talet.

Speaking of anime, USCH va jag hatar att börja kolla på en serie man inte tycker e bra, börja kolla på en idag o är på 4e avsnittet o tycker det är ganska skit, men klarar inte av o sluta titta
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Playstation är i princip i samma sits som Nintendo men klarar sig utmärkt endå de säljer iofs ps+ men de ger samtidigt bort spel som tar bort en del av de den tjänar in.
Dessutom går de inte speciellt mycket plus på dina konsoler.


Playstation har strötjänster, deras digitala butik går väldigt bra vad gäller försäljning och de har deals med flera utvecklare. De säljer Ps4 med vinst även om det inte är med Nintendo-marginaler. Dessutom så tjänar de även pengar på Ps3 med tiotals miljoner sålda maskiner som äntligen börjat tjäna pengar för bara några få år sedan. Sony är inte jämförbara med Nintendo heller.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Tjatade ju om Princess Mononoke för ett tag sen så jag köpte den. Såååååå läcker.


Härligt! Borde börja införskaffa några Ghibli-filmer på blu-ray. Framförallt de jag saknar på dvd, som Mononoke och Arrietty.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
  • over
  • over
Citerar Humanisten:
Playstation har strötjänster, deras digitala butik går väldigt bra vad gäller försäljning och de har deals med flera utvecklare. De säljer Ps4 med vinst även om det inte är med Nintendo-marginaler. Dessutom så tjänar de även pengar på Ps3 med tiotals miljoner sålda maskiner som äntligen börjat tjäna pengar för bara några få år sedan. Sony är inte jämförbara med Nintendo heller.

Men då är det ju nintendos fel att de inte klarar av att sköta ett företag.
De har inte anpassat sig i tiden, dessutom spelar inte Playstations dealar in i nått, playstation har egna studios precis som nintendo.
Nintendo tjänade pengar på wii, men efter som det var en gimmick så gjorde man inte det under så lång tid.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar zwqase:
Borde börja införskaffa några Ghibli-filmer på blu-ray. Framförallt de jag saknar på dvd, som Mononoke och Arrietty.


Ja, jag vill också ha fler. Någon gång när jag blir rik ska jag samla på mig de här specialutgåvorna.

http://www.play-asia.com/sen-to-chihiro-no-kamikakushi-paOS-13-
49-en-70-7rmd.html
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar over:
De har inte anpassat sig i tiden, dessutom spelar inte Playstations dealar in i nått, playstation har egna studios precis som nintendo.


Om vi tittar på flera av Sonys spel och studios säljer få av deras spel i superstora mängder. Dealar med tredjepartsutvecklare är viktiga för både Sony och Microsoft.

Citerar over:
Nintendo tjänade pengar på wii, men efter som det var en gimmick så gjorde man inte det under så lång tid.


Med tanke på att Wii sålde i över 100 miljoner exemplar världen över med bra marginal så behövde de inte tjäna pengar superlänge, samt att DS var en enorm succé. Det är tack vare detta som de överlevt problemen med Wii U och början med 3DS.

Och det är väldigt lätt att säga att Nintendo ska "hänga med i tiden" när de som sagt tillverkar endast en form av produkter, men de är inte samma typ av utvecklare eller tillverkare som vare sig Microsoft eller Sony och spelar efter lite egna regler. Även om de hade haft en bättre Online-butik med smartare online-tjänst hade de troligen inte ändrats ändå. De producerar inte en stor och varierad bredd av varor och tjänster. Det hade krävt enorma expansioner av företaget och stora risktaganden för att försöka apa efter tjänster som redan mer erfarna konkurrenter erbjuder.

Tillagt 2015-01-17 01:59:
Citerar zwqase:
http://www.novacrystallis.com/2015/01/no-you-wont-be-able-to-dri
ve-the-car-in-final-fantasy-xvs-upcoming-demo/

Aw, synd, hade velat känna på bilfysiken.


Bilfysik? Den ska väl endast cruisa runt och föra en mellan punkt A och B? det är inte direkt en buggy från Rage eller något?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Ja, jag vill också ha fler. Någon gång när jag blir rik ska jag samla på mig de här specialutgåvorna.

http://www.play-asia.com/sen-to-chihiro-no-kamikakushi-paOS-13-
49-en-70-7rmd.html


Woa, vad innehåller den?

Tillagt 2015-01-17 02:04:
Citerar Humanisten:
Bilfysik? Den ska väl endast cruisa runt och föra en mellan punkt A och B? det är inte direkt en buggy från Rage eller något?


Det var lite det jag hoppades få chans att testa. Ifall bilåkandet faktiskt kommer bli roligt, eller om det bara är ett rent transportmedel som fordon tidigare varit i Final Fantasy.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Har börjat se om Stargate Atlantis på Netflix, uppskattar serien lite mer nu än första gången jag såg den.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • over
  • over
Citerar Humanisten:
Det hade krävt enorma expansioner av företaget och stora risktaganden för att försöka apa efter tjänster som redan mer erfarna konkurrenter erbjuder.

Inte direkt, Wii U har bevisat att nintendos modell inte längre räcker.
Folk vill bara ha en enkel spelkonsol at the end of the day, inga gimmickar eller konstiga kontroller.
Det är inget riskttagande och släppa en enkel konsol med en enkel kontrol ( de har redan wii pro controller ) som e baserad på PC arkitektur ( de kan i princip använda off the shelf produkter. ) och sedan släppa sina spel och 3e parts utvecklade spel.
Det kommer förvisso kosta dem pengar att utveckla en online plattform och ett bättre system, men i slutändan så är det så ett företag fungerar. "man måste spendera pengar för att kunna tjäna pengar"
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!